خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
کدام فرم‌های هنری به عنوان هنرهای تجسمی شناخته می‌شوند؟

هنرهای تجسمی رسانه‌های مختلفی مثل نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، معماری، عکاسی، فیلمسازی و چاپ را شامل می‌شود. اکثر این آثار هنری به این منظور ساخته می‌شوند که ما را از طریق تجربه بصری تحت تاثیر قرار دهند. یعنی زمانی که ما آن‌ها را می‌بینیم، به شکلی احساساتمان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
داخل هنرهای تجسمی یک دسته‌بندی دیگر به نام هنرهای دکوراتیو و یا دست‌سازه‌ها وجود دارد. هنرهایی که بیشتر استفاده ابزاری دارند اما به شکل هنری ایجاد می‌شوند و برای خلق آن‌ها به هنر و استعداد نیاز دارید، داخل این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. صنایعی مثل سرامیک سازی، ساخت وسایل منزل، پارچه بافی، طراحی داخلی، طراحی جواهرات آهنگری و نجاری داخل این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

هنر به چه چیزی گفته می‌شود؟


واژه‌ی هنر تاریخچه بسیار جالبی دارد. در طول قرون وسطا یک رشته علمی بود که در هفت زمینه مختلف دسته‌بندی شده بود و به هیچ عنوان چیزی نبود که مردم بتوانند آن را ببینند. این هفت مورد عبارت بودند از دستور زبان، فصاحت و بلاغت، منطق دیالکتیک، حساب، هندسه، ستاره‌شناسی و موسیقی.

موضوع جالب این است که برای جدا کردن این هفت رشته از هنرهای کاربردی، از عبارت هنرهای زیبا (Fine Arts) برای اشاره به این هفت رشته استفاده می‌شد. زیرا فقط افرادی که با مردم عادی فرق داشتند (کسانی که Fine بودند) به این رشته‌ها می‌پیوستند. در مقابل افرادی که به هنرهای کاربردی مشغول بودند، به اندازه‌ای سرشان شلوغ بود که وقت مطالعه و تحصیل نداشتند.

چندین قرن بعد، مردم متوجه شدند که تفاوت زیادی بین علم و هنر وجود دارد. از اینجا به بعد از عبارت Fine برای توصیف هرچیزی که برای حس‌های انسانی لـ*ـذت‌بخش بود استفاده شد. پس از حذف رشته‌های علمی از لیست هفتگانه هنر این لیست شامل موسیقی، رقص، اپرا، ادبیات و همچنین برخی از هنرهای تجسمی مثل نقاشی، مجسمه‌سازی، معماری و هنرهای دکوراتیو بود.

در طول تاریخ لیست هنرهای زیبا خیلی طولانی شد و به همین خاطر در طول قرن بیستم این لیست به چهار دسته‌بندی زیر تقسیم شد:


  • ادبیات
  • هنرهای تجسمی
  • هنرهای شنیداری
  • هنرهای نمایشی
خود هنرهای تجسمی هم می‌تواند به دو دسته‌ی هنرهای گرافیکی (که روی سطح صاف اجرا می‌شوند) و هنرهای پلاستیکی (برای مثال مجسمه‌سازی) تقسیم شود.

چه چیزی هنر را زیبا می‌کند؟


در دنیای هنرهای تجسمی مردم هنوز هم عقیده دارند که تفاوت زیادی بین هنرهای زیبا و هنرهای دیگر وجود دارد. این کار واقعا سردرگم کننده است و بسته به مخاطبی که دارید می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال مجسمه‌سازی و نقاشی تقریبا به صورت خودکار به عنوان هنر زیبا شناخته می‌شوند. اما هنرهای دکوراتیو که طبیعت زیبایی‌شناختی دارد و به صنعتگری هم نیاز دارد به عنوان هنر زیبا شناخته نمی‌شود. علاوه بر این، هنرمندان بصری برخی اوقات خودشان را Fine Artist و در مقابل Commercial Artist معرفی می‌کنند. اما با این وجود برخی از انواع هنرهای تبلیغاتی و Commercial واقعا شگفت‌آور هستند و به عقیده برخی افراد به عنوان هنرهای زیبا شناخته می‌شوند.

به دلیل اینکه یک هنرمند برای گذران زندگی باید آثار هنری خود را به فروش برساند خیلی‌ها عقیده دارند که اکثر هنرها تبلیغاتی هستند. در مقابل هنر تبلیغاتی برای اشاره به آثاری به کار می‌رود که هدف آن‌ها فروش محصول دیگری است.

منبع: نورنگار


عکاسی تجسمی

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Tabassoum

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
مبانی هنرهای تجسمی از دروس اصلی و تخصصی تمام رشته های هنر می باشد. قواعد و اصولی قراردادی برای ابعاد زیبایی شناختی هنر تعریف شده‌اند که به آن‌ها مبانی گفته می‌شود شناخت عناصر و اشکال ارتباط آنها با یکدیگر و حالات کیفی که در اثر هنری متجلی می شوند در این درس آموزش داده می شود یک هنرمند برای خلق یک اثر تجسمی هنری باید به مبانی و قواعد هنرهای تجسمی آشنا باشد و آنها را با روش های صحیح به کار ببندد و همچنین باید قادر به شناخت و تحلیل یک اثر هنری نیز باشد .

از آنجا که یادگیری این مبانی و قواعد برای هر دانشجو هنرجوی الزامی است تکرار نکات آن همراه با تمرین های مداوم از بهترین روش های آموزشی است تا دانشجو بتواند گام به گام و با دقت لازم پیش برود که این امکان در این آموزش فراهم شده است.

آموزش دوره مبانی هنرهای تجسمی و رنگ شناسی به شما در زمینه عکاسی و تصویربرداری دیجیتال کمک می‌کند .

این دوره ها باعث می‌شوند درک شما از هنر در طی زمان افزایش یابد. دوره هنرهای تجسمی شما را بیشتر به عنوان هنرمند معلم یا عکاس در زمینه های مرتبط مانند تبلیغات و طراحی آماده می‌کند. این هنرها بر تجزیه و تحلیل و تفسیر مفاهیم و فرآیندهای بصری تاکید دارند و درک هنرهای تجسمی باعث می‌شود که خلاقیت هنری افراد شکوفا شده و به مسائل از دید یک هنرمند نگاه کند در این دوره شما در دنیای هنر کاوش و با تحلیل عکسها انتقاد از ترکیب آنها را تجربه می کنید در هر تمرین شما می توانید موضوعات هنر را تجزیه و تحلیل کنید و قطعات هنری خود را ایجاد کنید تا درک خود را از موضوعات دوره عمیق تر کنید.

در این دوره نکاتی از قبیل استفاده از نقطه در عکس استفاده از خطوط با توجه به آثار عکاسان بزرگ جهان را آموخته و نکات دیگری از قبیل بررسی شکل و سطح و بعد سوم در تصاویر، استفاده از رنگ کنتراست و هارمونی قوانین و روابط بین عناصر نقد علت های مربوط به رنگ بندی چرخه رنگ و هارمونی در عکس نقد عکس های مربوط به هارمونی معرفی آثار به روز به روز و عکاسان موفق و مدرن نقد و آنالیز آثار هنرمندان داخلی و خارجی و بسیاری از نکات مهم دیگر را آموخته و در انتها ژوژمان عملی تمام این مطالب را خواهید داشت .

شرکت در این دوره به تمام هنرجویان و علاقمندان به هنر عکاسی برای پیشرفت در افزایش قدرت زیبایی شناسی بصری و مهارت زیبا بینی توصیه می گردد.

منبع: عکاسی


عکاسی تجسمی

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا