خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آغاز کوبیزم تحلیلی

کوبیزم تحلیلی توسط پیکاسو و براک در زمستان سالهای 1909 و 1910 توسعه یافت. تا اواسط سال 1912، زمانی که کولاژ نسخه های ساده ای از اشکال «تحلیلی» را معرفی کرد، ادامه یافت. به جای کار کولاژ که در کوبیزم مصنوعی ظاهر شد، کوبیزم تحلیلی کار تقریبا کاملا صاف با رنگ انجام شد.

در حالی که با کوبیزیم، پیکاسو و براک اختراع اشکال خاص و جزئیات مشخصه که کل جسم یا شخص را نمایان می کنند، اختراع کرد. آنها موضوع را تجزیه و تحلیل کرده و از یک دیدگاه به سوی دیگر به ساختارهای پایه شکسته اند. با استفاده از هواپیماهای مختلف و پالت خاموش رنگ، آثار هنری بر ساختار نمایندگی متمرکز شده اند، نه جزئیات حیرت انگیز.

این "علائم" از تجزیه و تحلیل هنرمندان از اشیاء در فضا حاصل شده است. در "Violin and Palette" (1090-1909) Braque، ما بخش های خاصی از ویولون را می بینیم که به منظور نشان دادن کل ابزار از دیدگاه های مختلف (هم زمان) دیده می شود.

به عنوان مثال، یک پنتاگون پل را نشان می دهد، منحنی S نشان دهنده سوراخ های "f" است، خطوط کوتاه نشان دهنده رشته ها هستند، و گره مارپیچی معمولی با گیره ها گردن ویولون را نشان می دهد.

با این حال، هر عنصر از یک دیدگاه متفاوت دیده می شود که واقعیت آن را تحریف می کند.

کوبیسم انسدادی چیست؟




ad


پیچیده ترين دوره کوبيسم تحليلی "کوبيسم انحصاری" ناميده شده است. واژه hermetic اغلب برای توصیف مفاهیم عرفانی یا اسرار آمیز استفاده می شود. این در اینجا مناسب است، زیرا در طی این دوره کوبیزم تقریبا غیرممکن است که آنچه را که موضوع هستند، بفهمیم.

مهم نیست که چقدر تحریف شده باشند، موضوع هنوز وجود دارد. مهم این است که فهمید که کوبیزم تحلیلی هنر انتزاعی نیست، و موضوع و قصد مشخص دارد. این فقط نمایشی مفهومی است و نه یک انتزاع.

آنچه که پیکاسو و برچه در دوره Hermetic انجام داد، فضا را تحریف کردند. این جفت همه چیز را در کوبایی تحلیلی به شدت تحمیل کرد. رنگها حتی یکنواختتر شده بودند، هواپیما حتی بیشتر پیچیده شد و فضا حتی بیشتر از آنچه قبلا بود فشرده شده بود.

"م جولی" (1211-1911) پیکاسو نمونه ای کامل از کوبیسم حرمتی است. این زن یک زن گیتار را نشان می دهد، گرچه ما اغلب این را در نگاه اول نمی بینیم. این به این دلیل است که او شامل بسیاری از هواپیماها، خطوط و نمادها است که به طور کامل موضوع را انتزاع می کند.

در حالی که شما ممکن است قادر به انتخاب ویولن در قطعه Brague، پیکاسو اغلب نیاز به توضیح برای تفسیر.

به پایین سمت چپ ما می بینیم که بازو خم شده اش مانند برگزاری گیتار و فقط به سمت راست بالای این، مجموعه ای از خطوط عمودی نشان دهنده رشته های ابزار است. اغلب، هنرمندان سرنخ را در قطعه ترک می کنند، مانند کلید سه گانه در نزدیکی "م جولی"، که بیننده را به موضوع هدایت می کند.

چگونه کوبیسم تحلیلی نامگذاری شد

کلمه "تحلیلی" از کتاب دانیل هنری کانویلر "ظهور کوبیزیم" ( Der Weg zum Kubismus )، که در سال 1920 منتشر شد، منتشر شد. کانویلر فروشندگان گالری بود که پیکاسو و برغا کار میکردند و در حالی که در تبعید از فرانسه در طول جنگ جهانی اول

کانویلر اصطلاح "کوبیسم تحلیلی" را اختراع نکرد. این کارل آنشتین در مقاله خود «Notes sur le cubisme (Notes on Cubism)» که در اسناد (پاریس، 1929) منتشر شده بود، معرفی شد.
منبع: ویستا


کوبیزم تحلیلی در هنر چیست؟

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا