خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
19,007
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
74 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
رشته روانشناسی در کنار حقوق یکی از رشته های برتر گروه آزمایشی انسانی است و معمولا رتبه های برتر کنکور سراسری در این رشته پذیرش می شوند. این رشته یکی از جذاب ترین رشته های علوم انسانی است که نه تنها از جهت کار و اشتغال در آینده، بلکه در زندگی شخصی فرد بسیار راهگشاست و دانشجویان رشته روانشناسی انواع مهارت های لازم برای سلامت روان انسان را می آموزند. این رشته ارتباط تنگاتنگی با رشته های علوم انسانی مثل جامعه شناسی، انسان شناسی، فلسفه، و ... دارد.در جدول زیر به طور خلاصه از جهات گوناگون رشته روانشناسی را بررسی می کنیم. علاوه بر این می توانید معرفی دوره کارشناسی رشته های علوم انسانی را در 3گام بخوانید. رشته روانشناسی در یک نگاه در جدول و نمودار زیر ویژگی های مختلف مقطع کارشناسی رشته روانشناسی بررسی شده است. نمودار معرفی کارشناسی رشته حسابداری نمودار معرفی کارشناسی رشته حسابداری عنوان ویژگی کارشناسی رشته روانشناسی وضعیت آرامش و امنیت روانی کارشناسی رشته روانشناسی متوسط رو به بالا بازار کار کارشناسی رشته روانشناسی * متوسط - اگر مهارت و توانایی داشته باشید و از سطوح پایین کار شروع کنید، دارای بازار کار خوبی خواهید بود. میزان شناخته بودن رشته روانشناسی در میان مردم متوسط رو به بالا– رشته روانشناسی درمیان اکثر مردم شناخته شده است. باوجود این هنوز اعتماد به روانشناسان در بعضی بخش های کشور کم است. طولانی بودن دوره ورود به بازار کار رشته روانشناسی متوسط – کارآموزی به موفقیت شغلی دانشجویان بسیار کمک می کند. سختی کار نسبت به درآمد کارشناسی رشته روانشناسی * متوسط – بستگی به روحیات فرد دارد. درصد قبولی در کارشناسی رشته روانشناسی داوطلبان در کلیه دانشگاه های کشور صد درصد پذیرش در دانشگاه های مختلف کشور – حدود 16 هزار پذیرش در دانشگاه های مختلف کشور شانس قبولی کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه های برتر پایین - زیر دویست نفر پذیرش در دانشگاه های برتر امکان ادامه تحصیل کارشناسی رشته روانشناسی صد درصد – در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری امکان بورسیه رشته روانشناسی تحصیلی در سایر کشورها متوسط رو به بالا خطرپذیری کارشناسی رشته روانشناسی نسبتا پایین – با وجود این روانشناسان با ناهنجاری های روانی مراجعان مواجه می شوند. * شانس قبولی کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه های برتر: منظور از دانشگاه های برتر دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه الزهرا، و دانشگاه فردوسی مشهد است. * سختی کار نسبت به درآمد کارشناسی رشته روانشناسی: رشته روانشناسی یکی از جذاب ترین رشته های علوم انسانی است اما با وجود این گاهی مواجهه با بعضی از ناهنجاری های روانی و بعضی بیماران مشکلاتی را برای روانشناسان فراهم می کند.
معرفی رشته روانشناسی – تاریخچه علم روانشناسی از دیرباز در آثار نویسندگان بزرگ یونانی و مصری، گاها به علم روانشناسی و سلامت روح و روان اشاراتی شده است اما تاسیس رشته روانشناسی به عنوان یک علم مستقل به دو کشور آلمان و آمریکا باز می گردد. در سال 1879 ویلهلم وونت اولین آزمایشگاه تحقیقات روانشناسی را در آلمان و در سال 1881 نخستین مجله پژوهش های روانشناختی را تاسیس کرد. در سال 1890 ویلیام جیمز آمریکایی کتاب اصول روانشناسی را به چاپ رساند و به تدریج رشته روانشناسی در اولین پایگاه های خود جان گرفت. اوج پیشرفت و توجه به علم روانشناسی به جنگ های جهانی و پس از آن و مطالعات روانشناختی آن دوره باز می گردد. پس از آن به تدریج علم روانشناسی در سرتاسر جهان گسترش یافت. در ایران در ابتدا روانشناسی بخشی از علم فلسفه به شمار می رفت و دانشمندانی نظیر ابن سینا، ناصر خسرو، ملاصدرا و ... در این علم تعمق می کردند و به مسائل بنیادین روانشناسی مثل احساس، ادراک، انگیزش، تفکر، و ... می پرداختند. اولین بار علم روانشناسی با تاسیس دارالمعلمین و پس از آن تاسیس دانشگاه تهران در سال 1313 به عنوان رشته ای دانشگاهی وارد حوزه آکادمیک شد و زیرمجموعه علوم تربیتی و فلسفه به شمار می آمد. علی اکبر سـ*ـیاسی و محمدباقر هوشیار جز پیشگامان علم روانشناسی در ایران هستند. با وجود این به این رشته توجه چندانی نمی شد تا اینکه در دهه 1340 شمسی رشته روانشناسی به طور مستقل در دانشگاه تهران و سپس دیگر دانشگاه های ایران تدریس شد. آشنایی با رشته روانشناسی رشته روانشناسی یکی از پرطرفدار ترین رشته های جهان است. به دلیل ماهیت رشته روانشناسی که با روان آدمی کار دارد، همیشه مورد توجه صاحبان قدرت و صنایع نظامی برای غلبه بر دشمنان بوده است و بیشتر پیشرفت های روانشناسی مرهون حمایت های مالی بخش نظامی به ویژه در کشور ایالات متحده آمریکا بوده است. علم روانشناسی علمی است که به شناخت بعد معنوی و درون انسان می پردازد و حوزه مطالعات آن، رفتار انسان ها و علل و انگیزه های شکل گیری آن و فرآیند های ذهنی انسان است. از آن جایی که انسان و ابعاد وجودی آن بسیار گسترده است، این علم نیز وسعت بسیاری دارد. دانشجویان کارشناسی رشته روانشناسی می کوشند تا با فرآیند های ذهنی انسان مثل تفکر، ادراک، احساس، حافظه، هیجان، انگیزش، و هر آنچه غیر دیدنی است و رفتارهای انسانی از ساده ترین رفتار مثل راه رفتن و نگریستن تا پیچیده ترین آن ها، آشنا شوند. روانشناسی علمی است که می تواند در همه حوزه ها مثل حوزه های تحصیلی، شغلی، تربیت فرزندان، خانواده، مدیریتی، بحران ها، و ... فعالیت کند و به پیشگیری، آموزش و درمان آسیب های روانی و روحی بپردازد. تا سال 1395 کارشناسی رشته روانشناسی دارای 6 گرایش بالینی، بالینی کودک و نوجوان، صنعتی و سازمانی، عمومی، خانواده درمانی، و سنجش و اندازه گیری روانشناسی (روان سنجی) بود اما درحال حاضر کلیه گرایش های مقطع کارشناسی رشته روانشناسی ادغام و به مقطع کارشناسی ارشد منتقل شده است.


معرفی رشته روانشناسی - مزایا و معایب رشته روانشناسی

 

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
19,007
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
74 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی رشته روانشناسی – وظایف روانشناس وظایف یک روانشناس خوب و کارآزموده عبارتند از؛ راهنمایی، مشاوره، و روان درمانی مراجعه کنندگان تکمیل پرونده روانشناختی مراجعه کنندگان و ثبت اطلاعات مورد نیاز. مصاحبه روان شناختی ،ارزیابی، تشخیص و تعیین نوع مشکل. برنامه ریزی و اجرای فرایند تغییر، تعدیل یا درمان جهت بهبود وضعیت بهداشت روانی دانشجویان مشارکت در ارائه ی طرح های پیشگیری از بروز تشدید آسیب های روانی و رفتاری تهیه و تنظیم برنامه های مربوط به بهداشت روان برای حفظ سلامت روانی و پیشگیری از بروز بیماری های روانی انجام آزمون های روانی مانند آزمون هوش-شخصیت و تعیین استعدادهای افراد. همکاری با روانپزشک در زمینه روان سنجی و تهیه مقالات علمی جهت ارائه در سمینارهای مربوطه به ویژه در فضاهای آکادمیک. مشارکت در برنامه ریزی دوره ها و کارگاه های بازآموزی و همایش های مرتبط برای دستیابی به اطلاعات روز در زمینه حرفه ای روانشناسی. انجام مشاوره های فردی در زمینه های گوناگون شامل دعوای زناشویی، مشاوره طلاق، تربیت فرزندان، روانشناسی کودک، برنامه ریزی درسی و تحصیلی، افسردگی و مشکلات روحی، عشق و رابـ*ـطه عاطفی، و ... انجام مشاوره های گروهی آموزش خانواده ها جهت بررسی روند رفع مشکل اجتماعی آموزش مهارت های عادات کاری مشتمل بر وقت شناسی، خودیاری بهداشتی، مسئولیت پذیری، و ... رشته روانشناسی برای چه کسانی مناسب است؟ روانشناس کسی است که به لایه های درونی افراد رسوخ می کند؛ به همین دلیل داشتن یک سری مهارت ها و ویژگی های اخلاقی برای دانشجویان کارشناسی روانشناسی بسیار ضروری است. اول از همه خود روانشناس باید از سلامت روانی لازم برخوردار باشد. روانشناس باید با روش های جدید روان درمانی دنیا و اطلاعات جدید روانشناسی آشنا و به روز باشد. کسانی می توانند در رشته روانشناسی موفق باشند که دارای ویژگی های رازداری، همدلی و همدردی، و نوع دوستی باشند و در مهارت های ارتباطی سرآمد بوده و شنونده فعال باشند. همچنین روانشناسان باید بتوانند از قضاوت و داوری پرهیز کنند. علاوه براین، روانشناسی موفق است که دارای هوش هیجانی باشد و بتواند در شرایط مختلف آرامش خود را حفظ کند و بتواند احساسات خود را کنترل کند.
معرفی رشته روانشناسی - مزایا و معایب رشته روانشناسی مهم ترین مزیت رشته روانشناسی آموزش مهارت های حفظ سلامت روان است که می توان از آن در زندگی روزمره و شخصی خود و اطرافیان استفاده کرد. همچنین وقتی به روند درمان روانی مراجعان کمک می کنید، می توانید از احساس رضایت و اعتماد به نفس آن لـ*ـذت بسیاری ببرید. از معایب این رشته می توان به ناشناخته بودن علم روانشناسی در بعضی مناطق کشور اشاره کرد. علاوه بر این به دلیل گستردگی آموزش رشته روانشناسی در بیشتر دانشگاه های کشور بازار کار آن اشباع شده و یافتن کار با دشواری هایی همراه است. همچنین برای روانشناس شدن حداقل لازم است که مدرک کارشناسی ارشد خود را بگیرید. کار روانشناسی با کسانی است که به لحاظ روانی و روحی دچار مشکل شده اند، به همین دلیل ممکن است بعد از مدت ها دچار فرسودگی و خستگی شوید. همچنین شما با داشتن مدرک روانشناسی حتی با معدل بالا، یک روانشناس خوب نمی شوید؛ بلکه لازم است شما به کارآموزی و کسب مهارت های روانشناسی در حین کار بپردازید. معرفی روانشناسی - بازار کار و درآمد رشته روانشناسی رشته روانشناسی با توجه به شرایط زندگی کنونی بشر بسیار اهمیت دارد؛ با وجود این، هنوز در بعضی از شهرهای کشور ما مغفول مانده است و مردم چندان به روانشناس ها اعتماد نمی کنند. البته در شهرهای بزرگ رشته روانشناسی بسیار مورد توجه است و روانشناسان درآمدهای بسیار بالایی دارند. همچنین پذیرش بالا و تعداد زیاد دانشگاه های ارائه کننده رشته روانشناسی اعم از دولتی، غیرانتفاعی، و آزاد، سبب شده که بازار کار این رشته تقریبا اشباع شود و تنها مهارت و توانمندی های بالا می تواند شرایط کاری خوبی را برای دانشجویان رشته روانشناسی فراهم کند. با وجود رقیبان و روانشناسان قدر، ورود به بازار کار رشته روانشناسی با دشواری هایی همراه است. فارغ التحصیلان کارشناسی روانشناسی می توانند در مراکز دولتی و خصوصی مختلف مثل سازمان بهزیستی، حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها، حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری نیروی انتظامی، بیمارستان ها، مراکز مشاوره، کلینیک های تخصصی، مراکز توانبخشی ، مهد کودک ها، و مدرسه ها مشغول به کار شوند. به علاوه آن ها می توانند در جایگاه مسئول منابع انسانی، برنامه ریزی نیروی انسانی ، مسئول تحقیق و توسعه منابع انسانی، مسئول گزینش نیروها، مسئول آموزش، و مددجو مشغول به کار شوند. همچنین اخیرا به دنبال آموزش های گسترده بعضی از صنایع و کارخانه ها و بخش های خصوصی برای ارائه خدمت به کارکنان و بالابردن بهره وری آن ها اقدام به استخدام روانشناس می کنند. همچنین روانشناسان می توانند به طور مستقل و با داشتن سرمایه کافی مطب و کلینیک روانشناسی خود را تاسیس کنند. نمی توان گفت رشته روانشناسی و حوزه کاری روانشناسان بسیار ساده و آسان است، بلکه ممکن است روانشناسان با بیماران روانی مواجه شوند و فرسودگی های روحی بسیاری برای آن ها پدید آید. با وجود این در نگاهی کلی و به نسبت دیگر رشته ها، سختی کار رشته روانشناسی نسبت به درآمد آن کمتر است.
منبع:سه گام دات کام


معرفی رشته روانشناسی - مزایا و معایب رشته روانشناسی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا