خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

BeautifulGhost

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/4/22
ارسال ها
8
امتیاز واکنش
340
امتیاز
93
زمان حضور
4 روز 12 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
واسطه روحی یا مدیوم روشی است که ادعا می‌شود ارتباط بین ارواح مردگان و انسانهای زنده را واسطه می‌کند. تمرین کنندگان به عنوان «مدیوم» یا «واسطه روح» شناخته می‌شوند.

اعتقاد به توانایی روانی علی‌رغم عدم وجود شواهد عینی برای وجود آن، گسترده‌است. محققان علمی تلاش کرده‌اند تا صحت ادعاهای واسطه گری را تأیید کنند. آزمایشی که توسط انجمن روانشناسی انگلیس انجام شد، به این نتیجه رسید که آزمایش ها توانایی واسطه گری روحی را نشان ندادند.

واسطه روحی در طول قرن نوزدهم محبوبیت پیدا کرد، زمانی که تخته‌های ویجا توسط طبقات بالاتر به عنوان منبع سرگرمی استفاده می‌شد. تحقیقات در این دوره فریب گسترده را کشف کرد - با استفاده از برخی تمرین کنندگان که از جادوگران صحنه استفاده می‌کردند - و این حرفه اعتبار خود را از دست داد. تقلب در صنعت مدیوم یا روان همچنان ادامه دارد و تاکنون به طور همیشگی موارد فریب و نیرنگ کشف شده‌است.

چندین نوع مختلف از واسطه گری روحی شرح داده شده‌است. مسلماً شناخته شده‌ترین اشکال شامل حالتی است که گویا روح مرده صدای مدیوم را کنترل می‌کند و یا از آن برای پخش پیام استفاده می‌کند، یا جایی که مدیوم به سادگی پیام را می‌شنود و آن را منتقل می‌کند. اشکال دیگر شامل نمایش روح یا وجود صدا و یا فعالیت از راه دور است.

این عمل با چندین سیستم اعتقادی مذهبی مانند شمنیسم، وودو، معنویت گرایی، روح گرایی، Candomblé، Voodoo , Umbanda و برخی از گروه‌های عصر جدید همراه است.

منبع: ویکی پدیا


مدیوم کیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا