خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
19,023
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
74 روز 12 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: دانشمندان ناسا با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا و تلسکوپ رادیویی بزرگ آتاکاما (آلما) صحنه‌ی زیبای تولد یک ستاره را در فضای کیهانی را به تصویر کشیده‌‌اند.
این ستاره در فاصله ۱۴۰۰ سال نوری از زمین در صورت فلکی بادبان در میان یک ابر گازی میان ستاره‌یی قرار دارد و با سرعت حدود ۴۰ کیلومتر در ثانیه، چهار برابر سریعتر از رصدهای قبلی مونوکسیدکربن را به اطراف پخش می کند.

IMG__7476aa35460c2023.png

تصاویر منتشر شده در زمان تولد ستاره، گازهای خروجی را نشان می دهد که در اطرافش در فضا پخش شده و درخشش زیاد آن در میان گرد وغبار چشم نوازی می کند. بررسی‌های انجام شده از سوی دانشمندان نشان می‌دهد گازهای این ستاره با سرعتی بیش از آنچه تصور می‌شود، منبسط شده است. به عقیده دانشمندان انبساط‌های سریع هنگام تولد ستاره باعث بروز بی‌نظمی در شکل ابرهای گازی تولیدی شده و انبساط در شکل هر ستاره تازه متولد شده بسیار تأثیرگذار بوده است. این ستاره که با نام علمی ۴۷/۴۶ HH ثبت شده در تلسکوپ آلما در شیلی مورد بررسی محققان و اخترشناسان قرار گرفته است.

تلسکوپ رادیویی ۱.۳ میلیارد دلاری آلما مجموعه‌ای از ۶۶ تلسکوپ رادیویی است که یکی از قدرتمندترین تلسکوپ‌های ساخته شده تاکنون را تشکیل داده‌اند. هر دیش حدود ۱۲ متر بوده و وزن آنها ۱۱۵ تن است. تلسکوپ فضایی اسپیتزر نیز یک تلسکوپ مادون قرمز به شمار می آید .این تلسکوپ در مداری به مرکزیت خورشید در حال گردش و جمع آوری اطلاعات از منابع مادون قرمز میباشد که این ویژگی اسپیتزر باعث شده تا ستاره شناسان بتوانند مناطق سرد و چگال و ژرف فضا و همچنین غبارهای بین ستاره ای را مورد بررسی قرار داده و بتواند پیش ستاره ها و ستارگان بسیار کوچک و نوزاد را که در این طیف امواج گسیل می دارند را مورد مطالعه قرار دهد. تلاش‌های ترکیبی تلسکوپ‌ها به دانشمندان اجازه داده تا مناظر آسمانی را که به دلیل وجود غبار و گاز در نور اپتیکال نامرئی هستند، مشاهده کنند.
منبع:سایت علمی بیگ بنگ


شکار لحظه تولد یک ستاره!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا