خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع


تعریف عکاسی طبیعت به زبان سادهبا گسترش تمدن های نوین بر سر حیات طبیعی و سنگینی سایه آن بر سر طبیعت، ثبت مناظر طبیعی بیش از گذشته مورد اهمیت واقع شده است. کار یک عکاس طبیعت هم همین است. عکاسان طبیعت از همه جنبه های طبیعت تصویر بر می دارند. از گل های بسیار زیبا گرفته تا درختان سر به فلک کشیده، از دره های عمیق تا کوه های مرتفع، از دریاهای آرام تا رودخانه های خروشان، از انواع حیوانات و گیاهان و هر چیزی که بدون اذن بشر زیست می کند، شامل این دسته از عکاسی می باشد

عکس‌های عکاسان طبیعت اغلب در رسانه های خبری و تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست و -، کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها و همچنین در گالری های عکس منتشر می شود.
ویژگی های عکاسان طبیعت

1_ صبر و بردباری

این حرفه نیازمند مهارت هایی است که در سبک های دیگر عکاسی مانند عکاسی مد و پوشاک دیده نمی شود. اول از همه، وقتی صحبت از ژست دهی می‌شود حیوانات به خوبی همکاری نمی کنند. بنابراین عکاسان طبیعت باید همیشه برای ثبت لحظات خاص از حیوانت آماده باشند. این کار صبر بسیاری را می طلبد. گاهی برای ثبت یک عکس با کیفیت ساعت ها وحتی روز ها زمان لازم است.
2_ علاقه به سفر و مسافرت
اهل سفر بودن، از دومین مهارت ها و ویژگی هایی است که باید یک عکاس طبیعت به آن توجه کند. عکاسان طبیعت، برای ثبت عکس های ناب باید وارد قلمرو هایی شوند که نیازمند سفر به قلب جنگلها، دریاها، کوه ها و … دارد.
3_ رعایت اصول اخلاقی
معمولا عکاسان طبیعت دارای یک سری قوانین اخلاقی برای خود هستند. برای مثال، این عکاسان سعی می کنند که در محیطی که قصد عکسبرداری کنند ، تغییراتی ایجاد نکنند و در آن تداخل ایجاد نکنند. یا همچنین دستکاری در فعالیت های یک حیوان برای ثبت عکسی خاص جلوگیری کنند. وظیفه اخلاقی یک عکاس طبیعت، به تصویر کشیدن محیط طبیعی با حداقل تغییر در آن است.
4_ شناخت تجهیزات مورد نیاز خود
همچنین در عکاسی از حیوانات ممکن است از تجهیزات خاصی مثل لنز های ویژه استفاده کنید. لنزهایی خاص که بتوانند فواصل طولانی را با استفاده از زوم عکسبرداری کنند تا عکاسی ازحیوانات از فاصله دور میسر شود. این تجهیزات به یک عکاس طبیعت کمک می کند تا بدون نزدیکی به حیوانات و خطرهایی که او را تهدید می کند، از سوژه خود عکاسی کند. همچنین نوع دیگری از لنز ها _که به لنز های ماکرو معروف هستند_ مناسب عکاسان طبیعتی است که از موجودات، حشرات و گیاهان بسیار کوچک عکاسی می کنند. یا همچنین برای عکاسی در زیر آب و موجودات دریایی از تجهیزات ضد آب باید استفاده کنند

وظیفه یک عکاس طبیعت چیست ؟

عکاس طبیعت با استفاده از تجهیزات عکاسی خود مانند دوربین و لنز های مختلف، عکس های مختلفی از صحنه های طبیعت را ثبت می کند. بسیاری از عکاسان علاوه بر توجه به صحنه های طبیعت، روی سوژه‌ای خاص متمرکز می شوند. برای مثال بعضی عکاسان از گونه خاصی از حیوانات عکس می گیرند یا در منطقه و موقعیتی خاص به دنبال خلق عکس های ناب هستند.

برای حرفه ای شدن در این رشته و شاخه، می توانید مطالعاتی در مورد طبقات و گونه های جانوران ، حیات وحش، گیاهان، زیست دریایی داشته باشید. این کار منجر به درک بهتر شما از حیوانات و محیط زیست می شود.


هر آنچه که باید درباره عکاسی طبیعت بدانید

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
nature_photography_yadtoot.jpg

چالش های عکاسان طبیعت

عکاسان طبیعت، عاشق طبیعت هستند و در بودن در آن لـ*ـذت می برند و احساس راحتی می کنند. این سبک برای کسانی که یک محیط کار راحت را ترجیح می دهند و از کثیف شدن در هراسند، به احتمال زیاد مناسب نیست. در زیر به سه مورد از رایج ترین چالش های یک عکاس می پردازیم.

۱_ نبود امکانات حداقلی

از چالش های یک عکاس طبیعت، دسترسی نداشتن به منابع و امکانات لازم است. گاهی ممکن است این عکاسان در شرایطی از محیط جغرافیایی مثل کوه ها، دشت ها، جنگل ها و … قرار گیرند که دسترسی به برق نداشته باشند و برای شارژ کردن دوربین و تجهیزات خود به مشکل بخورند.

۲_ عکاسی در شرایط سخت

عکاسی در شرایط دشوار از دیگر چالش های این حرفه است. ماندن در پناهگاه در بیابان‌ها برای عکاسی از کویر، رفتن درون آب برای عکاسی از حیوانات، کوه نوردی و صخره نوردی برای عکاسی از دره ها و گودال ها و غار ها بخش کوچکی از سختی های این حرفه است. در این حرفه باید سعی کنید که خودکفا باشید. مطمئن باشید نتیجه این چالش ها، شما را خرسند می کند. پس ناامید نشوید.

۳_ عدم شناخت محیط و افراد

گاهی برای عکاسی از طبیعت منطقه ای باید درباره آن محیط اطلاعاتی از قبیل شرایط محیط و آداب و رسوم مردم محلی بدست بیاورید. این کار ارتباط شما را با افراد بومی راحت‌تر می کند و مطمئنا در نتیجه عکاسی شما تاثیر می گذارد.
#یادوت


هر آنچه که باید درباره عکاسی طبیعت بدانید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا