M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,864
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
چرا طراحی تجسم دشوار است؟ روش این نوع طراحی را بیاموزید!
برای طراحی تجسم، همه چیز از اینجا شروع میشه. ممکنه تو ذهن تون یک اژدها رو با سر ترسناک، اندازه بزرگ، بال های عجیب، دم بلند خاردار تصور کنید. اونقدر براتون واقعی هست که می تونید لمسش کنید.
یک مداد یا تبلت گرافیکی بر می دارید. احساس می کنید انرژی خلاقیت توی انگشت هاتون جاری شده و … اما نشد. اگه طراحی تون بد باشه، متوجه میشید من چی میگم. اما موقعی که عکس مرجع داشته باشید می تونید طرحی واقعی ترسیم کنید. درسته؟ خطوط رو مرتب می کشید، مداد تحت کنترل شما قرار داره و نسبت ها رو به خوبی رعایت می کنید اما فقط زمانی که یک چیز رو تو واقعیت می بینید نه تو تخیل.
طراحی تجسم به مهارت بالاتری نسبت به طراحی واقعیت نیاز داره. جدای از این ها، با طراحی واقعیت دارید چیزی که همه دیدن رو مجددا خلق می کنید. تمام موجودات هیجان انگیز و داستان های فانتزی توی ذهن تون منتظر این هستن که آزاد بشن و فقط شما باید متولد شدن اون ها رو روی کاغذ و به واقعیت پیوستن شون رو تماشا کنید و بقیه هم کارتون رو تحسین کنن. اما چرا اینقدر سخته؟ چطوری بین تصویر ذهنی و خطوطی که با دست خلق می کنید، ارتباط مناسبی برقرار کنید؟
با آموزش ” چرا طراحی تجسم دشوار است؟ روش این نوع طراحی را بیاموزید! ” با ما همراه باشید…
چطوری طراحی می کنید؟
اول باید به این سوال جواب بدید. طراحی به سادگی فکر کردن نیست و از جنبه های مختلفی تشکیل شده (سبک های مختلف طراحی هم از همین جنبه های مختلف ناشی میشه. حتی طراحی واقعیت). بنابراین روشی که برای طراحی از مرجع استفاده می کنید، می تونه (یا نمی تونه) کاملا با روشی که برای طراحی تجسم استفاده می کنید، متفاوت باشه. به همین دلیل، جای تعجب نیست که طراحی واقعیت براتون راحته و طراحی تجسم مشکل. در صورتی که به هر دو کار طراحی گفته میشه.
با روش های مختلف میشه از یک تصویر طراحی کرد. مثلا با روش های زیر می تونید تصویر واقعی یک اسب رو بکشید:
– از یک اسب واقعی عکس بگیرید.
– یک اسب رو به عنوان مدل در نظر بگیرید و توی نور مناسب ازش عکس بگیرید.
– از رنگ ها برای نقاشی اسب استفاده کنید.
– از نقاط نوری برای کشیدن نقاشی دیجیتال از اسب استفاده کنید.
تمام این روش ها اگه به درستی مورد استفاده قرار بگیره، منجر به تصویری واقعی از اسب میشه. درست مثل طراحی. درسته که طراحی واقعیت و طراحی تجسم هر دو توسط دست، ذهن و خطوط انجام میشه، اما روش متفاوتی رو دنبال می کنه. به عبارت دیگه، موقع بازآفرینی (طراحی واقعیت) و خلق (طراحی تخیل)، دو فرآیند متفاوت توی ذهن انجام میشه.
طراحی از مرجع: کپی کردن
یک تصویر مرجع رو در نظر بگیرید. سعی کنید اون رو طراحی کنید و ببینید چطور این کار رو انجام میدید. چطور بود؟ واقعا دارید طراحی می کنید؟ فرآیندهای ذهنی رو در نظر بگیرید. این فرآیندها رو تحلیل کنید. در مورد تصویر مرجع چه سوالاتی از خودتون می پرسین و چطوری به این سوال ها جواب میدید؟
محبوب ترین روش استفاده از یک تصویر مرجع، کپی کردن خطوط هست. برای اینکه این کار به درستی انجام بشه، به مهارت در کپی کردن، یعنی مشاهده فاصله ها و بازآفرینی اون تصویر در مقیاسی متفاوت، نیاز دارید. تمرین کردن این روش راحت تر هست و توی زمان کوتاهی هم نتیجه میده و حس می کنید طراحی خوبی شدید اما در واقع مهارت تون توی کپی کردن خطوط و نسبت ها زیاد شده. اگه حافظه خوبی داشته باشید، حتی می تونید خطوط رو حفظ کنید و بعدا بدون مرجع اون ها رو رسم کنید. اما در واقع همین کار هم هیچ ربطی به طراحی تخیل نداره. نیازی نیست یادآوری کنم که توی طراحی خطوط زیادی وجود داره و بنابراین حفظ کردن شون سخت هست و به راحتی هم فراموش میشن.
برای طراحی تجسم، همه چیز از اینجا شروع میشه. ممکنه تو ذهن تون یک اژدها رو با سر ترسناک، اندازه بزرگ، بال های عجیب، دم بلند خاردار تصور کنید. اونقدر براتون واقعی هست که می تونید لمسش کنید.
یک مداد یا تبلت گرافیکی بر می دارید. احساس می کنید انرژی خلاقیت توی انگشت هاتون جاری شده و … اما نشد. اگه طراحی تون بد باشه، متوجه میشید من چی میگم. اما موقعی که عکس مرجع داشته باشید می تونید طرحی واقعی ترسیم کنید. درسته؟ خطوط رو مرتب می کشید، مداد تحت کنترل شما قرار داره و نسبت ها رو به خوبی رعایت می کنید اما فقط زمانی که یک چیز رو تو واقعیت می بینید نه تو تخیل.
طراحی تجسم به مهارت بالاتری نسبت به طراحی واقعیت نیاز داره. جدای از این ها، با طراحی واقعیت دارید چیزی که همه دیدن رو مجددا خلق می کنید. تمام موجودات هیجان انگیز و داستان های فانتزی توی ذهن تون منتظر این هستن که آزاد بشن و فقط شما باید متولد شدن اون ها رو روی کاغذ و به واقعیت پیوستن شون رو تماشا کنید و بقیه هم کارتون رو تحسین کنن. اما چرا اینقدر سخته؟ چطوری بین تصویر ذهنی و خطوطی که با دست خلق می کنید، ارتباط مناسبی برقرار کنید؟
با آموزش ” چرا طراحی تجسم دشوار است؟ روش این نوع طراحی را بیاموزید! ” با ما همراه باشید…
چطوری طراحی می کنید؟
اول باید به این سوال جواب بدید. طراحی به سادگی فکر کردن نیست و از جنبه های مختلفی تشکیل شده (سبک های مختلف طراحی هم از همین جنبه های مختلف ناشی میشه. حتی طراحی واقعیت). بنابراین روشی که برای طراحی از مرجع استفاده می کنید، می تونه (یا نمی تونه) کاملا با روشی که برای طراحی تجسم استفاده می کنید، متفاوت باشه. به همین دلیل، جای تعجب نیست که طراحی واقعیت براتون راحته و طراحی تجسم مشکل. در صورتی که به هر دو کار طراحی گفته میشه.
با روش های مختلف میشه از یک تصویر طراحی کرد. مثلا با روش های زیر می تونید تصویر واقعی یک اسب رو بکشید:
– از یک اسب واقعی عکس بگیرید.
– یک اسب رو به عنوان مدل در نظر بگیرید و توی نور مناسب ازش عکس بگیرید.
– از رنگ ها برای نقاشی اسب استفاده کنید.
– از نقاط نوری برای کشیدن نقاشی دیجیتال از اسب استفاده کنید.
تمام این روش ها اگه به درستی مورد استفاده قرار بگیره، منجر به تصویری واقعی از اسب میشه. درست مثل طراحی. درسته که طراحی واقعیت و طراحی تجسم هر دو توسط دست، ذهن و خطوط انجام میشه، اما روش متفاوتی رو دنبال می کنه. به عبارت دیگه، موقع بازآفرینی (طراحی واقعیت) و خلق (طراحی تخیل)، دو فرآیند متفاوت توی ذهن انجام میشه.
طراحی از مرجع: کپی کردن
یک تصویر مرجع رو در نظر بگیرید. سعی کنید اون رو طراحی کنید و ببینید چطور این کار رو انجام میدید. چطور بود؟ واقعا دارید طراحی می کنید؟ فرآیندهای ذهنی رو در نظر بگیرید. این فرآیندها رو تحلیل کنید. در مورد تصویر مرجع چه سوالاتی از خودتون می پرسین و چطوری به این سوال ها جواب میدید؟
محبوب ترین روش استفاده از یک تصویر مرجع، کپی کردن خطوط هست. برای اینکه این کار به درستی انجام بشه، به مهارت در کپی کردن، یعنی مشاهده فاصله ها و بازآفرینی اون تصویر در مقیاسی متفاوت، نیاز دارید. تمرین کردن این روش راحت تر هست و توی زمان کوتاهی هم نتیجه میده و حس می کنید طراحی خوبی شدید اما در واقع مهارت تون توی کپی کردن خطوط و نسبت ها زیاد شده. اگه حافظه خوبی داشته باشید، حتی می تونید خطوط رو حفظ کنید و بعدا بدون مرجع اون ها رو رسم کنید. اما در واقع همین کار هم هیچ ربطی به طراحی تخیل نداره. نیازی نیست یادآوری کنم که توی طراحی خطوط زیادی وجود داره و بنابراین حفظ کردن شون سخت هست و به راحتی هم فراموش میشن.
چرا طراحی تجسم دشوار است؟ روش این نوع طراحی را بیاموزید!
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com