خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,122
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
محتوای آموزشی:
هنگامی که به یک تصویرگر یا طراح جهت سفارش کار مراجعه می شود، دلیل این انتخاب، نمونه آثار و تصاویر منحصر بفردی هستند که توسط آن هنرمند خلق شده اند، برای رسیدن به دستخط شخصی و همچنین طراحی شخصیت ها و آثار اصیل و بی همتا دانستن چه چیزهایی لازم است؟
آیا دانستن اصول طراحی و مبانی هنرهای تجسمی به تنهایی کافی است؟
پاسخ این است که خیر، گرچه در طی این مسیر، دانش و تمرین همیشگی دروس پایه بسیار ضروری است اما کسب توانایی در طراحی ذهنی مانند پلی است که توسط آن می توان حدفاصل بین دانسته های آکادمیک با پرورش خیال در جهت رسیدن به طراحی منحصر بفرد رابه آسانی طی کرد. ما بر این باوریم که قبل از رفتن به سراغ کارگاه های تخصصی تصویرسازی، گذراندن کارگاه طراحی ذهنی مفید خواهد بود.
در این کارگاه استراتژی ای اتخاذ شده است که در پایان دوره، ذهن شما بتواند تصاویر مختلف را از تصورتان شکل دهد. با استفاده از راه حل هایی که مختص این کلاس ابداع شده اند و همچنین تکنیک هایی که آموزش خواهید دید – و البته به شرط انجام تمرینها و تکالیف – ذهن خود را نرمش می دهید و ضمن اصلاح شیوه های طراحی قبلی، رفتارها و روش های جدیدی آموزش می بینید که ذائقه تصویری شما را فعال خواهند کرد. به این طریق ذهنتان را برای بازآفرینی تصاویری که از قبل در حافظه خود دارید آماده می کنید. نتیجه این باز آفرینی اثر منحصر بفرد خود شما خواهد بود که از اخطار تخیلتان عبور کرده و معنای جدیدی یافته است و در عین حال بازنمایانه نیز هست.
در این میان نکته ای که قابل توجه است، قدرت دست شما در طراحی است. لازم است برای این کلاس قبلا بر روی دانش طراحی آکادمیک کارکرده باشید و دستتان برای اجرای پیش طرح ها، اسکیس ها و انتقال فوران های ذهنی تان بر روی کاغذ، دچار مشکل نباشد. و در واقع به مرحله ای رسیده باشید که دست طراحیتان در اختیارتان باشد و آگاهانه ترسیم کند. برای استفاده هرچه بهتر از مهارتِ طراحی در فرایندِ طراحی ذهنی، چهار جلسه‌ی ابتداییِ کارگاه را به تمرین و تمرکز بر طراحیِ خطیِ تخصصی خواهید پرداخت تا موجب گرفتن نتایج درخشانی در مراحلِ بعدیِ کارگاه باشد.
در چند جلسه پایانی کارگاه طراحی ذهنی، و پس از کسب تجربه و مهارت در این مرحله، وارد حیطه طراحی شخصیت می شوید و در مورد ویژگی های یک فرم و چگونگی تبدیل آن به تیپ یا کاراکتر می آموزید. سپس در حوزه روایی داستان و با آگاهی بر زبان مشترک بصری موجود، شخصیتهای بی نظیر خود را خلق می کنید
هدف:
به دست آوردن توانایی خلق تصاویر و طراحی شخصیت هایی که از ذهن برمی خیزند با حداقل نیاز مراجعه به منابع تصویری.همچنین قدم نهادن در مسیر یافتن دستخط شخصی در طراحی.
منبع: ریما


طراحی ذهنی

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا