خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 28 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر به سفر علاقمندید و از هر فرصتی برای رفتن به سفر استفاده می کنید یا دوست دارید دنیا را بگردید، یکی از رشته های بسیار مرتبط به علاقه تان رشته مدیریت جهانگردی است. همانطور که از نام این رشته برمی آید با سفر و گشت و گذار سر و کار دارد. داوطلبان سه گروه آزمایشی انسانی، تجربی، و ریاضی می توانند در رشته مدیریت جهانگردی ادامه تحصیل دهند.
معرفی رشته مدیریت جهانگردی – تاریخچه مدیریت جهانگردی از گذشته های دور سیاحان و جهانگردان به سفر می رفتند و قدیمی ترین آن ها هرودوت است که اطلاعاتی از سفرهایش به جا گذاشته است. با وجود این مسافرت ها بسیار کم و به ندرت و طولانی اتفاق می افتاد. به تدریج در قرن نوزدهم و دنیای صنعتی، سبک های زندگی تغییر کرد و تفریح و مسافرت جزئی از زندگی مردم شد. تا به امروز هرساله صنایع بزرگ توریسم یکی از بزرگترنی صنایع کشورهای توریستی است. در ایران آموزش علم جهانگردی و گردشگری به صورت علمی از سال 1314 شمسی با تاسیس اداره جلب سیاحان خارجی آغاز شد و در سه دوره آموزشی به صد نفر از خدمه و آشپزهای کشور در زمینه مهمان داری آموزش داده شد. سه دهه بعد در سال 1342 سازمان جلب سیاحان مدرسه مهمانخانه داری را تاسیس کرد و از سال 1345 اولین دوره کوتاه مدت توریسم در ایران برگزار شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1374 برای اولین بار رشته ای تحت عنوان «مدیریت جهانگردی» در دانشگاه علامه طباطبایی تهران تاسیس شد و به تدریج به دانشگاه های دیگر کشور منتقل شد. آشنایی با رشته مدیریت جهانگردی رشته مدیریت جهانگردی یکی از جذاب ترین رشته های مدیریت است که تقریبا می توان آن را میان رشته ای دانست و موفقیت در این رشته مستلزم داشتن اطلاعات در زمینه های مختلف است. درواقع در این رشته شما باید به زبان انگلیسی مسلط باشید، با مسائل اقتصادی در طی سفر آشنا باشید، بتوانید از اصول مدیریتی برای هدایت و رهبری استفاده کنید، و ... . بعضی افراد به اشتباه از این رشته تحت عنوان گردشگری یاد می کنند که چنین رشته ای وجود ندارد بلکه نام این رشته مدیریت جهانگردی است. توجه داشته باشید در چند سال اخیر رشته مدیریت جهانگردی تغییر نام داده و به رشته گردشگری مبدل شده است. پس رشته مدیریت جهانگردی همان رشته گردشگری است. معرفی رشته مدیریت جهانگردی – وظایف کارشناس مدیریت جهانگردی مهم ترین وظایف کارشناس مدیریت جهانگردی عبارتند از؛
مطالعه در زمینه مناطق مناسب جهت ایجاد تاسیسات جهان گردی
برقراری ارتباط با آژانس‌های هوایی، دریایی و زمینی به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای مسافرت به ایران
برقراری ارتباط با موسسات بین المللی و سازمان‌های دولتی و خصوصی حوزه ماموریت به منظور معرفی ایران و توسعه جهان گردی کشور.
تبلیغات و بازاریابی جهت جذب گردشگر برنامه ریزی برای ارائه بسته سفری با کیفیت به گردشگران.


معرفی کامل مدیریت جهانگردی - مزایا و معایب مدیریت جهانگردی

 

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 28 دقیقه
نویسنده این موضوع
رشته مدیریت جهانگردی برای چه کسانی مناسب است؟ اگر علاقه به سفر دارید، رشته مدیریت جهانگردی را انتخاب کنید. همچنین یکی از ویژگی های مهم دانشجویان مدیریت جهانگردی روابط عمومی بالا و گشاده رویی است. کارشناس مدیریت جهانگردی باید خلاق باشد و بکوشد بیشترین جذب گردشگر را داشته باشد. آن ها باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. یک کارشناس مدیریت جهانگردی هرچه بیشتر بر زبان های مختلف دنیا مسلط باشند، وضعیت شغلی بهتری خواهند داشت. به دلیل بینارشته ای بودن رشته مدیریت جهانگردی، کارشناسان مدیریت جهانگردی باید حوزه وسیعی از اطلاعات را در زمینه های اقتصادی، روانشناسی، تاریخی، و ... داشته باشند. معرفی رشته مدیریت جهانگردی - مزایا و معایب رشته مدیریت جهانگردی از آن جایی که فارغ التحصیلان رشته مدیریت جهانگردی در صنعت توریسم و گردشگری فعالیت می کنند، بسیار سفر می روند و روحیه شادی دارند. همچنین اگر جذب توریست به درستی صورت بگیرد، صنعت گردشگری در آمد سرشاری دارد و کارشناسان مدیریت جهانگردی از درآمد خوبی برخوردار هستند. یکی از معایب این رشته اینست که عموما فارغ التحصیلان رشته مدیریت جهانگردی راهنمای تور می شوند و یک راهنمای تور باقی می مانند و نمی توانند از همه ی آموخته های خود در زمینه گردشگری استفاده کنند؛ چراکه هنوز این رشته به خوبی جا نیفتاده است و مدیران مراکز گردشگری و صنعت توریسم با اصول مدیریت جهانگردی آشنا نیستند. همچنین گاه سفرهای زیاد و پیاپی خستگی هایی را همراه دارد.


معرفی کامل مدیریت جهانگردی - مزایا و معایب مدیریت جهانگردی

 

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 28 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی رشته مدیریت جهانگردی – بازار کار و درآمد رشته مدیریت جهانگردی فارغ التحصیلان رشته مدیریت جهانگردی در صورت تسلط بر زبان های خارجی از بازار کار خوبی برخوردارند.
آن ها می توانند در کلیه صنایع توریسم مشغول به کار شوند و در مراکزی مثل پارک ها و مراکز تفریحی و سرگرمی، کشتی های تفریحی و مسافرتی، هتل ها و مراکز اقامتی، آموزش در حوزه گردشگری، پژوهش در حوزه گردشگری، مراکز و نهادهای دولتی و کلوب‌ ها، حوزه مدیریت و بهسازی محیط زیست، رستوران ها و مراکز خدمات خوراک و نوشیدنی، خرده‌ فروشی در حوزه گردشگری، مدیریت کنفرانس ها، رویدادها و جشنواره ها، بازاریابی گردشگری، ، راهنمای انواع تورها، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آژانس های مسافرتی، شرکت های هواپیمایی و سازمان حج و زیارت و عتبات عالیات مشغول به کار شوند. همچنین دانشجویان مدیریت جهانگردی در صورت داشتن سرمایه لازم می توانند آزانس های مسافرتی خود را تاسیس کنند و کارآفرین باشند.
برای قبولی در رشته مدیریت جهانگردی چه درس هایی را بخوانم؟ رشته مدیریت جهانگردی در زیرگروه 3 علوم انسانی قرار دارد و ریاضیات و اقتصاد بااهمیت ترین دروس قبولی رشته مدیریت جهانگردی است. ضریب دروس در کنکور علوم انسانی در زیرگروه 3 عبارتند از؛
ریاضیات با ضریب ۴
اقتصاد با ضریب 3
ادبیات اختصاصی با ضریب ۲
علوم اجتماعی با ضریب ۲
سایر دروس با ضریب


معرفی کامل مدیریت جهانگردی - مزایا و معایب مدیریت جهانگردی

 

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 28 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی رشته مدیریت جهانگردی – دوره تحصیل کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی
دوره تحصیل رشته مدیریت جهانگردی 4 ساله و معادل 8 ترم تحصیلی است و دانشجویان ملزم به گذراندن 132 واحد درسی در دوره کارشناسی مدیریت جهانگردی است. همچنین در دوره کارشناسی مدیریت جهانگردی علاوه بر آموزش زبان انگلیسی آن ها می بایست زبان دیگری را به عنوان زبان دوم برگزینند و واحدهای درسی مرتبط با آن را که معادل 4 واحد است، بگذرانند. زبان دوم می تواند عربی، فرانسوی، یا آلمانی باشد. دوره تحصیل کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی - دروس عمومی مدیریت جهانگردی
دو درس از دروس مبانی نظری اسلام
یک درس از دروس اخلاق اسامی
یک درس از دروس انقلاب اسلامی
یک درس از تاریخ و تمدن اسلامی
یک درس از دروس آشنایی با منابع اسلامی
ادبیات فارسی
زبان عمومی
تربیت بدنی ۱
تربیت بدنی ۲

دوره تحصیل کارشناسی رشته مدیریت جهانگردی – دروس اختصاصی مدیریت جهانگردی
باستان شناسی ایران
هنر و معماری ایران 1و2
آشنایی با موزه های ایران
امور مسافرت و صدور بلیط
فن راهنمایی
زبان انگلیسی تخصصی 1و2
برنامه ریزی توسعه جهانگردی
مطالعات تطبیقی سـ*ـیاست های جهانگردی برنامه ریزی و سرپرستی گشت های جهانگردی
فرهنگ عامه
زبان انگلیسی- مکاتبات تخصصی
زبان انگلیسی- مکالمه
آشنایی با سازمان های دولتی ایران کارآموزی
منبع:گام۳


معرفی کامل مدیریت جهانگردی - مزایا و معایب مدیریت جهانگردی

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا