- عضویت
- 11/3/22
- ارسال ها
- 165
- امتیاز واکنش
- 86
- امتیاز
- 73
- زمان حضور
- 7 روز 8 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ابتدا باید به این مهم اشاره نمود که کیفیت کالا و انصاف فروشنده حرف اول را در افزایش فروش میزند، اما ظاهر فروشگاه و طراحی ویترین و دکوراسیون داخلی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوریکه با استفاده از یک دکوراسیون جذاب و کارا میتوان مشتری بیشتری داشت، دکوراسیون داخلی فروشگاه با توجه به موقعیت آن طراحی میشود، دکوراسیون داخلی فروشگاه باید متناسب با نیاز مشتری همان منطقه صورت پذیرد، در غیر اینصورت ممکن است خیلی از مشتریان با این که جذب طراحی دکور مغازه میشوند اما جسارت ورود به فروشگاه را نداشته باشند.
بخش ورودی فروشگاه : ورودیهایی که اصطلاحا دعوت کننده نامیده میشوند مشتری بیشتری را جذب میکنند، ورودیهایی که بزرگ و باز هستند و همچنین نور و رنگ خوبی دارند بیشتر از ورودیهایی که دیدی به داخل ندارند و یا اینکه باریک و تاریک هستند مشتریان را دعوت به ورود میکنند، توجه داشته باشید که استفاده از رنگهای مرده در ورودی مناسب نیست، حتی اگر دوست نداشته باشید که ورودی را طراحی کنید کافیست که آن را باز نگه دارید و یا اینکه تمام شیشه کنید و همیشه شیشهها را تمیز و براق نگهدارید.
طراحی فضا با رنگهای جذب کننده : لازم به ذکر است که بسته به سبک فضا بسیار اهمیت دارد که تیپ رنگی فضا چه باشد، به عنوان مثال در سبکهای کلاسیک باید از رنگهای گرم و ملایم استفاده نمود و در سبکهای مدرن از رنگهای تند و اسپرت.
روشنایی فروشگاه : روشنایی کل فضا را تامین کنید به صورتی که هیچ جا تاریک نباشد زیرا تاریکی احساس ناامنی ایجاد میکند و باعث میشود که مشتری علاقهای به بازدید از فضا نداشته باشد، کل فضا را به یک اندازه نورپردازی نکنید، نورپردازی بیشتر تنها برای نقاطی است که کالاها و خدمات مهمتر قرار دارند، ترکیبی از نورپردازیهای تند و ملایم بهترین ایده است.
بهترین کالاها : کالاهای ارزشمند را در معرض دید بگذارید، چیدمان دکوراسیون داخلی فروشگاه را طوری انجام دهید که کالاهای با ارزشتر در معرض دید بیشتری باشند و همچنین نور پردازی بیشتری روی آنها انجام دهید.
مسیر رفت و آمد را مسدود نکنید : مسیر رفت و آمد یکی از مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون است که باعث میشود مشتری به راحتی در فضا گردش داشته باشد، در صورتی که به هر دلیل بخشی از مسیر رفت و آمد را بسته باشید نقطه کور ایجاد کرده اید.
فاصلهٔ مناسب بین ویترینها را رعایت کنید : راهروها را با ویترین زیاد پر نکنید و در صورتی هم که این کار را انجام دادید فاصله بین ویترینها را طوری در نظر بگیرید که دو سری از مشتریان به راحتی در آن گردش داشته باشند.
بازار شام نسازید : همیشه رعایت نظم و ترتیب مهم است، فضا را جوری چیدمان کنید که کالاهایی که همگروه هستند در یک بخش چیده شوند.
کالاهای فصلی عرضه کنید : حتما بخشی از فضا را به کالاهای فصلی اختصاص بدهید که ثابت نیستند و در هر فصل جابجا میشوند، تعداد استندها و کالاهایی که در فضا وجود دارند باید به اندازهای باشد که تمامی فضا یکسان باشند نه اینکه برخی از قسمتها خالی و یا پر باشند.
به آسایش مشتریان کم سن و سال نیز توجه کنید : در صورتی که کالاهای شما مختص کودکان است باید دقت کنید که ارتفاع استندهای چنین محصولاتی از نظر ارتفاع برای کودکان هم مناسب باشد.
اجناس را روی هم بچینید نه در کنار هم : سعی کنید که از ارتفاع استفاده کنید بیشتر از آنکه از عرض استفاده کنید زیرا چشم ارتفاع را بیشتر میبیند.
تضاد رنگها جذابیت بیشتری ایجاد میکند : سعی کنید که از هر گونه سبکی که استفاده میکنید حتما از تضاد رنگی تیره و روشن استفاده نمایید و از هرگونه رنگی که در فضا استفاده میکنید این مهم است که فاصله درجه رنگی یا طیف رنگی داشته باشد.
به شکل لبهٔ قفسهها دقت کنید : دقت کنید که از قفسههایی با لبههای تیز و برنده استفاده نکنید زیرا این مسئله باعث میشود که مشتریان نتوانند رفت و آمد مناسبی داشته باشند و از کالاهای آن بخش خریداری کنند.
به گرد و خاک و کثیفی توجه کنید : به نحوه دکوراسیون داخلی خود دقت کنید که به نوعی طراحی شود که گرد و خاک زیادی در طبقهها نشیند و به وسیله در یا پوشش طبقهها پوشیده شوند، به تمیزی قفسهها و فضای داخلی فروشگاه اهمیت دهید.
به نوع و جنس پوشش کف بیشتر توجه کنید : از کف پوشهای لغزنده برای فضاهایی مانند فروشگاه و کلا فضاهای عمومی استفاده نکنید، همچنین بکارگیری کف پوشهایی با رنگ تیره و مات در تمیزتر نشان دادن فضا، تاثیر زیادی خواهد داشت.
همهٔ فروشگاهها به یک انباری کوچک نیاز دارند : حتما بخشی را به عنوان انبار طراحی نمایید که این بخش برای نگه داری لوازمیباشد که نمی خواهید در معرض دید قرار گیرد زیرا در صورتی که چنین دپوهایی نداشته باشید فضا دائما به هم ریخته و نامرتب خواهد بود.
محل صندوق و درب خروجی را نزدیک به هم طراحی کنید : صندوق یکی از مهمترین بخشهای فضا است پس دقت کنید که طراحی مناسبی داشته باشد، معمولا صندوق در بخشی قرار دارد که کانتر نیز در همان بخش قرار دارد به همین دلیل باید طراحی زیبایی داشته باشد، از سوی دیگر بهتر است که درب خروجی و صندوق در یک مسیر قرارگیرند و نزدیک به هم باشند.
بخش ورودی فروشگاه : ورودیهایی که اصطلاحا دعوت کننده نامیده میشوند مشتری بیشتری را جذب میکنند، ورودیهایی که بزرگ و باز هستند و همچنین نور و رنگ خوبی دارند بیشتر از ورودیهایی که دیدی به داخل ندارند و یا اینکه باریک و تاریک هستند مشتریان را دعوت به ورود میکنند، توجه داشته باشید که استفاده از رنگهای مرده در ورودی مناسب نیست، حتی اگر دوست نداشته باشید که ورودی را طراحی کنید کافیست که آن را باز نگه دارید و یا اینکه تمام شیشه کنید و همیشه شیشهها را تمیز و براق نگهدارید.
طراحی فضا با رنگهای جذب کننده : لازم به ذکر است که بسته به سبک فضا بسیار اهمیت دارد که تیپ رنگی فضا چه باشد، به عنوان مثال در سبکهای کلاسیک باید از رنگهای گرم و ملایم استفاده نمود و در سبکهای مدرن از رنگهای تند و اسپرت.
روشنایی فروشگاه : روشنایی کل فضا را تامین کنید به صورتی که هیچ جا تاریک نباشد زیرا تاریکی احساس ناامنی ایجاد میکند و باعث میشود که مشتری علاقهای به بازدید از فضا نداشته باشد، کل فضا را به یک اندازه نورپردازی نکنید، نورپردازی بیشتر تنها برای نقاطی است که کالاها و خدمات مهمتر قرار دارند، ترکیبی از نورپردازیهای تند و ملایم بهترین ایده است.
بهترین کالاها : کالاهای ارزشمند را در معرض دید بگذارید، چیدمان دکوراسیون داخلی فروشگاه را طوری انجام دهید که کالاهای با ارزشتر در معرض دید بیشتری باشند و همچنین نور پردازی بیشتری روی آنها انجام دهید.
مسیر رفت و آمد را مسدود نکنید : مسیر رفت و آمد یکی از مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون است که باعث میشود مشتری به راحتی در فضا گردش داشته باشد، در صورتی که به هر دلیل بخشی از مسیر رفت و آمد را بسته باشید نقطه کور ایجاد کرده اید.
فاصلهٔ مناسب بین ویترینها را رعایت کنید : راهروها را با ویترین زیاد پر نکنید و در صورتی هم که این کار را انجام دادید فاصله بین ویترینها را طوری در نظر بگیرید که دو سری از مشتریان به راحتی در آن گردش داشته باشند.
بازار شام نسازید : همیشه رعایت نظم و ترتیب مهم است، فضا را جوری چیدمان کنید که کالاهایی که همگروه هستند در یک بخش چیده شوند.
کالاهای فصلی عرضه کنید : حتما بخشی از فضا را به کالاهای فصلی اختصاص بدهید که ثابت نیستند و در هر فصل جابجا میشوند، تعداد استندها و کالاهایی که در فضا وجود دارند باید به اندازهای باشد که تمامی فضا یکسان باشند نه اینکه برخی از قسمتها خالی و یا پر باشند.
به آسایش مشتریان کم سن و سال نیز توجه کنید : در صورتی که کالاهای شما مختص کودکان است باید دقت کنید که ارتفاع استندهای چنین محصولاتی از نظر ارتفاع برای کودکان هم مناسب باشد.
اجناس را روی هم بچینید نه در کنار هم : سعی کنید که از ارتفاع استفاده کنید بیشتر از آنکه از عرض استفاده کنید زیرا چشم ارتفاع را بیشتر میبیند.
تضاد رنگها جذابیت بیشتری ایجاد میکند : سعی کنید که از هر گونه سبکی که استفاده میکنید حتما از تضاد رنگی تیره و روشن استفاده نمایید و از هرگونه رنگی که در فضا استفاده میکنید این مهم است که فاصله درجه رنگی یا طیف رنگی داشته باشد.
به شکل لبهٔ قفسهها دقت کنید : دقت کنید که از قفسههایی با لبههای تیز و برنده استفاده نکنید زیرا این مسئله باعث میشود که مشتریان نتوانند رفت و آمد مناسبی داشته باشند و از کالاهای آن بخش خریداری کنند.
به گرد و خاک و کثیفی توجه کنید : به نحوه دکوراسیون داخلی خود دقت کنید که به نوعی طراحی شود که گرد و خاک زیادی در طبقهها نشیند و به وسیله در یا پوشش طبقهها پوشیده شوند، به تمیزی قفسهها و فضای داخلی فروشگاه اهمیت دهید.
به نوع و جنس پوشش کف بیشتر توجه کنید : از کف پوشهای لغزنده برای فضاهایی مانند فروشگاه و کلا فضاهای عمومی استفاده نکنید، همچنین بکارگیری کف پوشهایی با رنگ تیره و مات در تمیزتر نشان دادن فضا، تاثیر زیادی خواهد داشت.
همهٔ فروشگاهها به یک انباری کوچک نیاز دارند : حتما بخشی را به عنوان انبار طراحی نمایید که این بخش برای نگه داری لوازمیباشد که نمی خواهید در معرض دید قرار گیرد زیرا در صورتی که چنین دپوهایی نداشته باشید فضا دائما به هم ریخته و نامرتب خواهد بود.
محل صندوق و درب خروجی را نزدیک به هم طراحی کنید : صندوق یکی از مهمترین بخشهای فضا است پس دقت کنید که طراحی مناسبی داشته باشد، معمولا صندوق در بخشی قرار دارد که کانتر نیز در همان بخش قرار دارد به همین دلیل باید طراحی زیبایی داشته باشد، از سوی دیگر بهتر است که درب خروجی و صندوق در یک مسیر قرارگیرند و نزدیک به هم باشند.
دانستنی هنر دکوراسیون P28
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com