خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
های متفاوتی برای دادن دارو به نوزادان و شیرخواران وجود دارد، نحوه دارو دادن به نوزاد به نوع دارو، غلظت آن، سن شیرخوار و حتی علایق او بستگی دارد.

1- دارو دادن به نوزاد با استفاده از قطره چکان

با توجه به کوچک بودن جثه نوزادان نسبت به بزرگسالان، اندازه دارو باید با دقت فراوانی تنظیم شود. از آنجا که بیشتر دارو ها برای نوزادان و کودکان به صورت چند سی سی تجویز می شود، بهترین راه برای تنظیم مقدار دارویی که به نوزاد می دهید استفاده از یک قطره چکان استاندارد و مناسب است. به یاد داشته باشید که هرگز قطره چکان شیشه ای را در دهان نوزاد قرار ندهید خصوصاً شیرخوارانی که دندان در آورده اند. پس از هر بار مصرف آن را به خوبی با آب بشویید و در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود. قطره چکان شسته شده را بلافاصله درون ظرف دربسته قرار ندهید، زیرا قارچ ها بر روی آن رشد کرده و سپس به دهان نوزاد منتقل می شوند.

2- دارو دادن به نوزاد با استفاده از سرنگ

با توجه به دقیق بودن اندازه های درج شده بر روی سرنگ ها و نیز تمیز و استریل بودن آنها، می توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند. می توانید با یک سرنگ دارو را اندازه گیری کرده و به نوزاد بدهید ( البته بدون سوزن!).

  • مراقب باشید که در هنگام حرکات ناگهانی نوزاد، نوک سرنگ به سقف دهان او و اطراف آن آسیب نزند.
  • از فشردن یکباره پیستون سرنگ اجتناب کنید، زیرا ممکن است دارو را یکباره به حلق نوزاد پرتاب کرده و منجر به سرفه های شدید شود. داروی موجود در سرنگ را قطره قطره به او بدهید.


آموزش صحیح دارو دادن به نوزاد

 

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین روش دارو دادن به کودک می تواند استفاده از سرنگ باشد. برای این منظور کافیست با یک سرنگ مقدار مناسب دارو را تنظیم کرده و در کنار دست خود بگذارید، سپس فرزندتان را بر روی پاهای خود بگذارید، طوری که زانوهای خود را خم کرده اید و انـ*ـدام بدن او بر روی ران های شما و سرش به سمت بالا است. پاهای او را در دوطرف پهلو های خود قرار دهید تا آزادی عمل کمتری داشته باشد. به یاد داشته باشید که باید آرامش خود را حفظ کرده و از پرخاشگری پرهیز کنید زیرا درصورت عصبانی شدن شما، امتناع کودک بیشتر خواهد شد. سپس با یک دست پشت سر او را گرفته و با دست دیگر سرنگ را بگیرید. به آرامی سرنگ را در دهان نوزاد گذاشته و مقدار کمی از آن را در دهان او بریزید. برای تسهیل این کار با دمیدن یا فوت کردن ملایم به صورت نوزاد، او به صورت رفلکسی دارو را قورت خواهد داد.

3- دارو دادن به نوزاد با استفاده از شیشه شیر

می توانید داروهایی مانند قرص ها را که باید در آب و یا شیر حل شوند، درون شیشه شیر ریخته و به او بدهید. مراقب باشید که دارو به طور کامل حل شده باشد تا ذرات درشت آن سوراخ سر شیشه را مسدود نکنند.

تحت نظر پزشک داروهایی که تلخ هستند و رقیق شدن آن ها مشکلی ایجاد نمی کند را می توان با آبمیوه های خانگی مخلوط و رقیق کنید و با شیشه شیر به فرزندتان بدهید.

4- دارو دادن به نوزاد با پیمانه های مدرج

درون برخی از داروها پیمانه و یا قاشق های کوچکی قرار داده شده است. این گونه ابزارها برای تجویز دارو به شیرخواران بالای یک سال بسیار مناسب است. با کمک آن ها می توانید علاوه بر اندازه گرفتن مقدار دارو، آن را به دهان نوزاد نیز انتقال دهید.


آموزش صحیح دارو دادن به نوزاد

 

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر فرزندتان می تواند صحبت کند، به او اجازه انتخاب بدهید که با چه روشی دوست دارد داروهایش رو بخورد. به یاد داشته باشید که انجام هر کاری با بازی، شادی و هیجان برای آن ها جذاب تر و راحت تر خواهد بود.

نکات مهم نحوه صحیح دارو دادن به نوزاد

  • حتماً از پزشک متخصص درمورد داروهایی که باید قبل، بعد و در میان غذ ا یا شیر میل شوند سوال کنید. برخی دارو ها باید در مدت زمان معینی قبل از غذا میل شوند. این زمان معین اهمیت فراوانی دارد زیرا طراحی داروها به گونه ای است که باید قبل از رسیدن شیر و یا وعده غذایی، خود را به روده رسانده باشند.
  • در زمان تجویز دارو توسط پزشک، هرگونه داروی دیگری که فرزندتان مصرف می کند را به او اطلاع دهید تا مشکل تداخلات دارویی بروز نکند.
  • اگر گمان می کنید که احتمال فراموش کردن دستورالعمل ها وجود دارد، آن ها را در مطب پزشک یادداشت کنید.
  • داروها را سر ساعت و به طور منظم به نوزاد بدهید، اگر یکی از دوزها را فراموش کردید، هرگز برای جبران آن دوز بعدی را دو برابر نکنید. با این کار احتمال بروز مسمومیت دارویی وجود دارد.
  • به مکان های مناسب برای نگه داری داروها که بر روی آنها نوشته شده دقت کنید. برای مثال داروهایی که باید در یخچال نگه داری شوند، بعد از مدتی در محیط اتاق اثرات درمانی خود را از دست می دهند.
  • هیچ کدام از داروها نباید در محیط مرطوب و در معرض نوسانات دمایی قرار گیرند.
  • هنگام دارو دادن به نوزاد هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک به نوزاد ندهید.
  • منبع:نی نی پلاس


آموزش صحیح دارو دادن به نوزاد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا