خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسیاری از نوزادان وقتی متولد می‌شوند یا طاسند یا موهایشان بسیار کم پشت است. در چنین شرایطی کم نیستند والدین یا مادر و پدر بزرگ‌هایی که می‌گویند باید سر نوزاد را تراشید تا موهایش پُرپُشت شود و یکنواخت رشد کند. ولی تحقیقات بسیاری نشان داده است، تراشیدن موی کودک به بهتر و سریع‌تر رشد کردن موی او کمکی نمی‌کند. اما اگر به دلایلی مصرید این کار را در روز 7 تولد انجام دهید یا فکر می‌کنید تراشیدن مو باعث پُر پُشتی موهای کودکتان در آینده می‌شود ادامه مطلب را بخوانید.





جنس و حجم موی نوزاد یک ویژگی ژنتیکی است

کودکان هنگام تولد موهای کم و نازکی دارند، اما به‌تدریج تا 3 سالگی موی آنها پُرپشت و ضخیم‌تر خواهد شد. البته گاهی بیش از این مدت زمان می‌برد، زیرا رشد موی برخی کودکان کندتر از سایرین است.

به گفته متخصصان، کم پشتی و نازکی مو در دوران نوزادی به این معنی نیست که فرد بعد از 3 سالگی نیز موهای کمی خواهد داشت. بافت و حجم و رنگ مو مساله‌ای کاملاً ژنتیکی است و به تدریج خود را بروز می‌دهد. البته غیر از دخیل بودن ژن‌ها، تغذیه کودک نیز در میزان رشد موی او موثر است. اگر می‌خواهید موهای نوزادتان پُر پشت و زیبا شود، بجای تراشیدن موها شربت زینک به او بخورانید و پوست سرش را ماساژ دهید. با انجام ماساژ نه ‌تنها کودک شما آرام می‌شود، بلکه جریان خون در ناحیه ریشه مو افزایش می‌یابد. شستن مرتب موهای نوزاد با شامپوی ملایم و آرام خشک کردن آن نیز تاثیر قابل توجهی دارد.



بهترین سن برای نخستین اصلاح موی نوزاد

معمولاً توصیه می‌شود تا قبل از 6 ماهگی حتی موهای کودک را کوتاه هم نکنید، زیرا حجم این موها به‌اندازه‌ای نیست که باعث آزار کودک شود، در ضمن این موها مرتباً در حال ریزش هستند. حوالی یک سالگی درصورتی که موهای کودکتان بلند شده و مثلاً روی چشمش آمده باشد یا روی گوشش بریزد یا باعث عرق کردن گردنش شود یا نحوه رویش آن نامرتب است و از نظر ظاهری کودک را نازیبا کرده، می‌توانید موها را کوتاه و مرتب کنید. اما برای مدل دادن به مو باید تا 3-2 سالگی صبر کرد.


تراشیدن موی سر در نوزادان

 

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
روش صحیح کوتاه کردن موهای نوزاد

اگر می‌خواهید موهای نوزادتان را کوتاه کنید بهتر است این کار را در خانه انجام دهید. برای کوتاه کردن موهای نوزادی که نمی‌تواند بنشیند، ابتدا او را به شکم بخوابانید و موهای پس سرش را مرتب کنید. سپس او را به کمر بخوابانید و موهای جلویی را کوتاه کنید. برای کودکان نیازی به خیس کردن مو نیست، زیرا وقتی مو خشک است بهتر می‌توانید متوجه اندازه بلندی و حالت آن شوید. اگر نوزادتان خواب خوبی دارد، سعی کنید کوتاهی را در طول زمان خوابش انجام دهید. اگر کودکتان می‌تواند بنشیند او را روی صندلی غذا یا کالاسکه‌اش بنشانید و کمربند ایمنی‌اش را ببندید تا حرکت زیادی نداشته باشد، سپس از شخص دیگری بخواهید تا او را سرگرم کند یا اسباب‌بازی یا خوراکی مورد علاقه‌اش را دستش بدهید تا حواسش به سمت آن معطوف شود. می‌توانید در مورد این مساله به کودکتان توضیح دهید تا از قیچی نترسد و دچار استرس نشود، سپس به آرامی مرتب کردن موها را آغاز کنید. سعی کنید بار نخست موها را خیلی کوتاه نکنید تا درصورتی که خراب کردید امکان اصلاح مجدد وجود داشته باشد.

اگر کودک شما 3-2 ساله است و حجم موی نسبتاً خوبی پیدا کرده است می‌توانید او را به آرایشگاه ببرید. درصورتی که کودک را نزد آرایشگر خود می‌برید باید همراه کودک بوده و او را روی پاهایتان بنشانید. سعی کنید روزی را برای این کار انتخاب کنید که آرایشگاه خلوت است و درضمن کودک شما خوابش را کرده، گرسنه نباشد و پوشکش تمیز باشد. اگر کودکتان با آرایشگر شما راحت نیست می‌توانید او را به آرایشگاه‌های مخصوص کودکان ببرید. دکور جذاب و عروسک‌های این محیط کودک شما را به وجد می‌آورد. آرایشگر در عین بازی کردن با کودکتان موهایش را نیز کوتاه می کند و ترس و اضطراب کودک شما فروکش می‌کند.

سعی کنید هر 3-2 ماه یکبار 2-1 سانتی‌متر از موهای کودک را کوتاه کنید تا موها زیباتر به نظر برسند.

اگر به دلایل سنتی و مذهبی اصرار به تراشیدن موی نوزادتان در هفته‌های نخست دارید، بهتر است این کار را زمانی که نوزاد خواب است یا شیر می‌مکند انجام دهید در غیر این صورت حرکات سر نوزاد می‌تواند خطرناک باشد.
منبع:نی نی سانی


تراشیدن موی سر در نوزادان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا