خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,990
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 7 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
تندرپلاس90
کیفیت سواری 8 خدمات پس از فروش 8
طراحی 7 امکانات رفاهی 7
ویژگی های فنی 8 ارزش خرید 8

288808ac-c649-4782-b263-c3466da577ee.jpg
virzvr_gsm.jpg

دنا پلاس
کیفیت سواری 7 خدمات پس از فروش 8
طراحی 8 امکانات رفاهی 8
ویژگی های فنی 7
ارزش خرید 7

تندر۹۰پلاس
رنو تندر 90 فیس لیفت رنو تندر 90 یکی از با کیفیت ترین ماشین های تولید شده در ایران میباشد که در دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو تولید میگردد و اکنون ایران خودرو نمونه بروز شده این ماشین از نظر چهره را رونمایی کرده است و به زودی وارد بازار می کند . نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو ، ال 90 طراحی ساده تر و عامه پسند تری را دارا می باشد ولی در نمونه فیس لیفت ماشین با وجود تغییرات اندکی که داشته است کاملا به روز تر شده است و جلوه لوکس تری هم پیدا کرده است . رنو تندر 90 فیس لیفت در قسمت جلوی ماشین دارای جلو پنجره ای کاملا مشابه ساندرو با نوار کرومی بالای آن ، طرح جدید چراغ ها در جلو و عقب ، سپر ها با طراحی جدید در جلو و عقب ماشین ، طرح جدید آینه ها و نوار کرومی بالای در صندوق عقب میباشد . رنو تندر 90 معمولی در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای می باشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ می دانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب می باشد اما رنو ال 90 فیس لیفت با وجود این تغییرات جزئی ماشین زیبایی است و جذابیت بسیار بیشتری را دارا می باشد و طور کلی ماشین تندر فیس لیفت90 در بحث طراحی نمره قابل قبولی را کسب می کند . رنو تندر 90 فیس لیفت در داخل کابین رنو تندر 90 فیس لیفت در قسمت میانی داشبورد و طرح رودری ها شاهد تغییراتی هستیم و دقیقا طرح کابین مورد استفاده در رنو تندر 90 فیس لیفت مشابه رنو ساندرو است . در ساخت رنو تندر 90 کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد و در رنو ال 90 فیس لیفت هم کیفیت به همین صورت است و گویا متریال مورد استفاده هم از کیفیت بالاتری بهره می برد . از نظر آپشن رنو تندر 90 فیس لیفت تقریبا مشابه هم هستند و ماشینی ساده میباشند ولی در تندر 90 فیس لیفت مواردی چون کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان یا ستون فرمان قابل تنظیم خودنمایی میکنند . ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است و انتخابی مناسب و کامل برای خانواده های ایرانی که به دنبال خودرویی کم استهلاک و راحت برای سفرهای درون و برون شهری هستند میباشد و در بین ماشین های زیر 60 میلیون تومان بهترین انتخاب به نظر میرسد و در مقایسه با رنو ساندرو هم فضای داخلی و صندوق عقب بزرگتر و در مقایسه با ماشین دنا پلاس کیفیت ساخت و مونتاژ بالاتر این ماشین به چشم میاید .
در ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت از پیشرانه معروف K4M استفاده شده است که در رنو ال 90 معمولی و خانواده ساندرو هم بیش از پیش شاهد نیرو بخشی این پیشرانه به ماشین بودیم . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1598 سی سی حجم دقیق آن میباشد . K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب ، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین میباشد . در رنو تندر 90 فیس لیفت ایران خودرو وعده داده است که هم از گیربکس دنده دستی و هم گیربکس اتوماتیک استفاده کند و همانطور که در رنو تندر 90 شاهد بودیم هر دوی این گیربکس ها بر روی ماشین به خوبی جواب داده اند و از نظر کیفیت هم در سطح بالایی بودند . رنو تندر 90 فیس لیفت در بخش هایی مانند سیستم تعلیق ، زیر بندی ، جلو بندی ، سیستم ترمز و ... با رنو تندر 90 معمولی یکسان است و در وصف این ماشین باید بگوییم که یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لـ*ـذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است . . هندلینگ ماشین رنو تندر 90 خوب است و خودرویی در دست راننده میباشد . سیستم تعلیق رنو تندر 90 با وجود نقاط قوتش ضعف هایی دارد که باعث شده است تا پایداری این ماشین در سرعت های بالا چندان تعریفی نداشته باشد و احساس نا امنی را به اننده انتقال دهد . فرمان ماشین تندر 90 نرم است و عملکرد خوبی دارد و فرمان پذیری دقیقی برای تندر 90 مهیا کرده است .
در کل رنو تندر 90 فیس لیفت ماشینی است که ارزش خرید بالایی دارد ، ظاهر ساده و شیک ، عامه پسند و اقتصادی که همه سلیقه ها را در اکثریت گروه های سنی مخصوصا میانسالان جذب خود میکند ، ویزگی های فنی خوبی دارد و بسیار هم با استقبال بالایی مواجه شده است . ماشین رنو تندر 90 فیس لیفت در مقایسه با ماشین دنا از کیفیت ساخت بالاتر ، استهلاک پایین تر و ارزش خرید بالاتری بهره میبرد و در میان ماشین های تولید داخل زیر 60 میلیون تومان عاقلانه ترین انتخاب به نظر میرسد و خصوصا این نکته حائز اهمیت است که ایران خودرو قول داده است تا رنو تندر 90 فیس لیفت را با کمترین میزان افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی وارد بازار کند .

دنا پلاس
ماشین دنا مدل بهینه سازی شده و لوکس تر سمند میباشد که در قالبی با پرستیژ تر و مدرن تر وارد بازارشد و اکنون دنا پلاس نمونه تکامل یافته دنا میباشد . ماشین دنا نسبت به دیگر ماشین های داخلی از نظر ظاهری بهترو شکیل تربه شمار میرفت اما طراحی ماشین از نظر فنی ایراد هایی مانند کشیدگی دماغه ماشین نسبت به دیگر قطعات بدنه یا طراحی ضعیف چراغ ها داشت و اکنون در ماشین دنا پلاس که فیس لیفت جزئی صورت گرفته است دنا پلاس چهره بهتر و نواورانه تری را در کل کاملتری را دارا میباشد . چراغ های جلو و عقب ماشین دنا پلاس از نظر طراحی داخلی تغییر کرده اند که علاوه بر بهبود چهره ماشین از نظرپرتاب نور و روشنایی هم بهتر عمل میکنند . هم چنین بر روی این چراغ ها دی لایت هم به صورت استاندارد بر روی ماشین دنا پلاس تعبیه شده اند . در چهره جلو ماشین شاهد هستیم که در جلو پنجره دنا پلاس تغییراتی صورت گرفته است و به مراتب چهره جلو ماشین مدرن تر و لوکس تر گشته است . در قسمت جانبی ماشین شاهد هستیم که دنا پلاس خطوط بهتر زیبا تری نسبت به ماشین دنا دارد که طرح در ها و گلگیر های عقب را به طور کامل تغییر داده است . در کل از نظر چهره میان رنو تندر 90 فیس لیفت و دنا پلاس هر ماشین یک چهره و شخصیت خاص و منحصر بفرد را دارا میباشد ولی از نظر حرفه ای رنو تندر 90 فیس لیفت کامل تر شکل گرفته است . ماشین دنا در نسخه های اولیه خود از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ از دیگر ماشین های داخلی یک سر و گردن بالاتر بود ولی شاهد بودیم که کیفیت همه دنا ها به یک صورت و اندازه نبودند ولی گویا در دنا پلاس مسئولین ایران خودرو این مشکل ماشین را برطرف کرده اند و همه ی دنا پلاس ها کیفیت یکسان و رو به بالایی را دارا می باشند . از نظر طراحی داخلی دنا و دنا پلاس یکسان میباشند و متریال مورد استفاده هم در هر دو ماشین کیفیت خوب و قابل قبولی را دارا میباشد و نسبت به دیگر ماشین های داخلی یک سطح بالاتر است و در مقایسه با کابین رنو تندر90 رنگ بندی بهتری را دارا میباشد . در خودرو دنا فرم صندلی ها اسپرت طراحی شده است اما راحت هستند و به خوبی بدن را در بر میگیرند ولی از نظر راحتی رنو تندر 90 فیس لیفت بهتر می باشد زیرا صندلی ها فرم بهتری دارند . عایق بندی صدا هم در خودرو دنا خوب است و این مقدار ایزوله بودن با توجه به بررسی ها در ماشین دنا پلاس هم رعایت شده است و کابین ماشین آرامش خوبی دارد . در میان ماشین های ایرانی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره می برد که قابل تحسین است و اکنون در ماشین دنا پلاس هم شاهد تغییرات در امکانات رفاهی هستیم و هم اینکه امکانات ایمنی جدید هم به ماشین اضافه شده است . سانروف ، سیستم مالتی مدیا جدید ، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای اصلی ترین تغییرات دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی ماشین هستند و در بخش ایمنی هم برای سر نشینان جلو 4 عدد ایربگ در نظر گرفته شده است که دو عدد از روبرو باز می شوند و دو عدد دیگر به صورت جانبی از صندلی های جلو ماشین میشوند و از جان سرنشینان محافظت میکند ولی در کل رنو تندر 90 فیس لیفت و دنا از نظر آپشن برتری با ماشین دنا پلاس است .
در بخش فنی دوماشین دنا و دنا پلاس کاملا مشترک هستند و حداقل تا پایان سال 95 خبری از دنا توربو و دنا اتوماتیک که ایران خودرو قول تولید آنها را داده است نیست . موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی میباشد . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است . ماشین های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند . دنا و دنا پلاس به علت مشابهت های فنی از نظر مصرف سوخت یکسان میباشند و مصرف سوخت مناسبی دارند ولی از نظر مصرف سوخت رنو لوگان کاملا برتر است و در کل از نظر استهلاک رنو تندر 90 ماشین بسیار بهتری از دنا میباشد و کاملا کم استهلاک است . در مدل اولیه ماشین دنا شتاب اولیه در حد متوسط ارزیابی میگردید ولی گویا در ماشین دنا پلاس با رفع برخی از ایراد ها و افزایش کیفیت با وجود یکسان بودن بخش فنی شتابگیری بهتری را شاهد هستیم ولی از نظر راندمان در رنو تندر 90 با تکیه بر پیشرانه k4m راندمان بالاتری را دارا میباشد و در شتابگیری هم بهتر عمل میکند . در برخی از نمونه های تولیدی ماشین دنا سیستم برق این خودرو به شدت دارای مشکل است که با کمک خدمات پس از فروش ایران خودرو این مشکلات برقی ماشین را رفع میکرد اما در دنا پلاس از آنجایی که قول افزایش کیفیت را مسئولین ایران خودرو داده اند امیدواریم که دیگر این مشکلات فنی و برقی در ماشین دنا پلاس دیده نشود ولی مالکان رنو تندر 90 تا به حال این گونه مشکلات را در طول سال های تولید این ماشین تجربه نکرده اند . گیربکس کوپل شده با پیشرانه خودرو دنا و دنا پلاس مشترک است و از نوع گیربکس BE3 میباشد که ایران خودرو بر روی بسیاری از ماشین های تولیدی خود تا به حال استفاده کرده است . ماشین دنا همانند بسیار دیگر از ماشین های تولیدی ایران خودرو از ضعف سیستم انتقال قدرت در بخش دیسک و صفحه کلاچ ضعف میبرد و امیدواریم که این مشکل هم در دنا پلاس رفع شده باشد . گیربکس BE3 برای پیشرانه EF7 مناسب است ولی در دنده 5 این ماشین کمی نا هماهنگی با پیشرانه دیده میشود و به اصلاح صدای گژکاری در کابین ماشین شنیده میشود .به طور کلی از نظر فنی رنو تندر 90 در مقایسه با دنا ماشین بهتری است .
هندلینگ ماشین دنا نسبت به سمند تا حد زیادی بهتر شده است و خوب ارزیابی میشود و برای دنا پلاس هم همینطور میباشد . سواری دنا و دنا پلاس هم مشابه هم هستند و با کمی چاشنی اسپرت به راننده ماشین سواری خوبی میدهند و نسبت به رنو تندر 90 در یک سطح ارزیابی میگردند . سواری دنا از نظر نرمی کمی به علت اسپرت بودن فرم سواری خشک احساس میگردد که البته در حرکت نرمی خاصی هم احساس میگردد که تجربه سواری با دنا و دنا پلاس را نسبت به دیگر ماشین های تولید داخل متفاوت مینماید . فرمان ماشین دنا و دنا پلاس نرمی خوبی دارد و دقتش قابل قبول است و از سطح مسیر هم حس خوب و اطلاعات دقیقی به دستان راننده منتقل میکند و تقسیم وزن ماشین هم با توجه به بالا بودن وزن ماشین مناسب میباشد . قدرت ترمزگیری در ماشین دنا خوب است و حس اعتماد به نفس در ذهن راننده به وجود میاورد و به طور کلی از نظر تجربه سواری دنا و رنو تندر 90 دو حس کاملا متفاوت را به شما میدهند که نشان از تفاوت ذاتی دو ماشین است . در کل تولید ماشین دنا برای خودروسازی کشورمان یک پیشرفت بزرگ حساب میشود و ماشین خوبی است و اکنون با انجام تغییرات بر روی این ماشین و تولید دنا پلاس یک قدم رو به جلو دیگر را از خودروسازی کشورمان شاهد بودیم . در ماشین دنا بسیاری از مشکلات به علت فقدان کیفیت کافی بود و امیدواریم در تولید ماشین دنا پلاس با افزایش کیفیت تولید شاهد رفع تمام ایرادات این ماشین باشیم و دنا پلاس یک خودرو تماما با کیفیت و عالی محسوب گردد ولی زمانی که دنا یا دنا پلاس با ماشین اقتصادی ، زیبا و با کیفیت رنو تندر 90 فیس لیفت مقایسه میگردد دنا از خود ضعف هایی نشان میدهد و رنو تندر 90 ماشین بهتر ، با کیفیت تر و هیجان انگیز تری میباشد و ماشین برتر مقایسه ما انتخاب میگردد .

دناپلاس

288808ac-c649-4782-b263-c3466da577ee40303c7c0eee8d2f.jpg


تندر۹۰پلاس

virzvr_gsmf6877ba1de62c615.jpg

منبع: ماشین۳


قیاس خودروی تندر۹۰پلاس با دناپلاس

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا