خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,565
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمام داوطلبان کنکور سراسری برای انتخاب رشته خود باید اطلاعات کاملی درباره آن رشته پیدا کنند. به همین خاطر در این مطلب از مجموعه مطالب معرفی رشته سایت فسفر قصد داریم به معرفی رشته بیوتکنولوژی (زیست فناوری) بپردازیم. این رشته با زمینه های مرتبط دیگری مانند بیوشیمی در ارتباط است. این رشته از بین داوطلبان گروه علوم تجربی و گروه ریاضی دانشجو می پذیرد. ماهیت رشته بیوتکنولوژی بیوتکنولوژیست ها تلاش می کنند عملکرد ارگانیسم های بیولوژیکی، از ژن های موجود در سطح مولکولی و فرآیندهای رخ داده در سطح سلولی ، همه راه های موجودات کل بدن و چگونگی عملکرد آنها را درک کنند. متخصصان زیست فناوری نیز وظیفه دارند این اطلاعات را به نحوی استفاده کنند که گامی در بهبود زندگی افراد بردارند. که این اقدامات شامل تولید محصولات زراعی بهتر، ایجاد سوخت های زیستی بهتر و یا ایجاد داروهای جدید یا برنامه درمانی برای مبارزه با بیماری است. با چنین طیف گسترده ای از اهداف این رشته، بیوتکنولوژیست ها می توانند در چندین زمینه کار کنند، اما تقریباً تمام موقعیت ها به شدت در انجام تحقیقات در تنظیمات آزمایشگاهی متمرکز می شوند. بیوتکنولوژیست هایی که برای دانشگاه ها یا سازمان های دولتی کار می کنند، احتمالاً تحقیقات خود را منتشر می کنند و ممکن است برای انجام آزمایش های لازم، به دنبال تأمین بودجه باشند، در حالی که افرادی که برای صنایع تجاری کار می کنند ممکن است روی محصولاتی که توسط کارفرمایان فروخته می شود، کار کنند.
توانایی های موردنیاز برای ورود به رشته بیوتکنولوژی بیوتکنولوژی یک زمینه تحقیق محور است. برای اینکه در یک شرکت بیوتکنولوژی یا بیو دارویی قرار مشغول به کار شوید، باید مهارت های فن در بیوتکنولوژی را همراه با مهارت های نرم و قابل انتقال داشته باشید. مهارت های کلیدی برای بیوتکنولوژیست ها عبارت اند از:
ل مسئله پیچیده کار گروهی و مهارت های ارتباطی یک ذهن تحقیق توجه به جزئیات تفکر خلاقانه مهارت های تحلیلی معرفی دروس رشته بیوتکنولوژی دروس‌ مشترک‌ در‌ بین گرایش‌های مختلف‌ رشته زیست فناوری روانشناسی‌ عمومی‌، فلسفه‌ عمومی‌، فلسفه‌ هنر و زیبایی‌شناسی‌، فلسفه‌ و روش‌ شناسی‌ علوم‌، تاریخ‌ علم‌، روش‌ تحقیق‌، مبانی‌ منطق‌، منطق‌ ریاضی‌، اصول‌ و مبانی‌ مدیریت‌ صنعتی‌، آشنایی‌ با قرآن‌ کریم‌، مبانی‌ علم‌ حقوق‌ و روابط‌ بین‌الملل‌، اصول‌ علم‌ اقتصاد، ریاضی‌ عمومی‌، آمار و احتمالات‌، محاسبات‌ علمی‌ عددی‌، شیمی‌ عمومی‌، شیمی‌آلی‌، شیمی‌ تجزیه‌، شیمی‌ فیزیک‌، مکانیک‌، الکتریسته‌ و مغناطیس‌، موج‌ و حرارت‌، فیزیک‌ جدید، زیست‌شناسی‌ عمومی‌، زیست‌شناسی‌ سلولی‌، زیست‌شناسی‌ مولکولی‌، ژنتیک‌ عمومی‌، ژنتیک‌ میکروارگانیسم‌ها، اصول‌ مهندسی‌ ژنتیک‌، میکروبیولوژی‌ عمومی‌، میکروبیولوژی‌ کاربردی‌، بیوشیمی‌ ساختمانی‌، متابولیسم‌، روش‌های‌ بیوشیمی‌ و دستگاه‌ها، ایمنی‌شناسی‌، زیست‌شناسی‌ پرتوی‌، اصول‌ مهندسی‌ بیوشیمی‌، موازنه‌ جرم‌ و انرژی‌، مکانیک‌ سیالات‌، انتقال‌ حرارت‌، انتقال‌ جرم‌، مبانی‌ بیوتکنولوژی‌ پزشکی‌، مبانی‌ بیوتکنولوژی‌ مولکولی‌، مبانی‌ بیوتکنولوژی‌ کشاورزی‌، مبانی‌ بیوتکنولوژی‌ محیطی‌، مقررات‌ زیست‌ ایمنی‌.


رشته بیوتکنولوژی(زیست فناوری): بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا