خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,990
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 7 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
ماشین هاي خودران چند سالی اسـت کـه متولد شده اند، همین چند هفته پیش بود کـه کشور ژاپن بطور رسمی اتوبوس هاي خودران را وارد جاده هاي کشورش کرد. کمپانی هاي زیادی شروع بـه تولید خودرو هـای خودران کرده اند کـه امروز بهترینها رابه شـما معرفی میکنیم. این خودروها می‌توانند آینده حمل و نقل را تغییر دهند، از آئودی تا ولوو بهترین ماشین هاي خودران را در ادامه بررسی می‌کنیم. با پارس ناز همراه باشید. خودرو هـای خودران بـه مجموعه پیچیده‌اي از حسگرها نیاز دارند کـه توسط یک نرم‌افزار بسیار پیشرفته پشتیبانی می شود. وظیفه این نرم‌افزار تفسیر بی‌درنگ جریان عظیمی از داده اسـت. با این‌کـه هنور چند مانع اساسی سر راه بـه‌کارگیری فناوری خودران‌ها وجوددارد، اما خودروسازان دنیا بی‌وقفه در تلاش هستند تا اجزای این فناوری را هرچه زودتر بـه خیابان‌ها و جاده‌ها بیاورند. معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند

تست‌هاي مختلفی روی خودرو هـای کاملاً خودران در چندین کشور دنیا در حال انجام اسـت. چند مدل خودرو وارد بازار شده‌اند کـه عده اي از ویژگی‌هاي خودران‌ها رابه خریدار ارائه میکنند. خودران‌ها از نظر خصوصیات و مشخصاتی کـه دارند بـه 6 گروه تقسیم میشوند. مهندسان و طراحان جامعه خودرو سازان این خودروها را بر اساس مراحلی کـه در آن قراردارند دسته‌بندی کرده‌اند. ماشین تسلا مدل S تسلا سردمدار فناوری خودران اسـت. سیستم اتوپایلوت این شرکت کـه درسال 2014 معرفی شد، دائم در حال بـه‌روزرسانی اسـت و از حسگرهای دوربین، رادار و آکوستیک برای پوشش 360 درجه‌اي محیط اطراف خودرو استفاده میکند. این خودرو در میان مدل‌هاي تسلا با قیمت 68 هزار دلار ارزان‌ترین مدل اسـت و با یک شارژ کامل حدود 466 کیلومتر را طی میکند.


716551290-parsnaz-com15971fdb0b7faf81.jpg

سیستم اتوپایلوت تسلا نزدیک‌ترین نسخه بـه ‌فناوری خودران اسـت. این سیستم قادر بـه‌ نظارت گاز، ترمزها و فرمان در شرایط خاص و ویژه اسـت. در صورتی‌ کـه سیگنال دور زدن آن فعال شود می تواند خط حرکتی خودرا تغییر دهد. تسلا مدل S در حالت Ludicrous در تنها 2.5 ثانیه از صفر بـه ‌سرعت 100 کیلومتر در ساعتمی‌رسد. دراین حالت، جعبه دنده خودرو شتاب بیشتری پیدا میکند. یکیدیگر از ویژگی‌هاي این خودرو سوپرشارژرها «شبکه‌اي از شارژرهای سریع» هستند. این شارژرها با شارژ مجدد در مدت یک ساعت توان حرکتی خودرو را صدها کیلومتر افزایش میدهند. سرویس پخش این خودرو بـه‌دلیل استفاده از اینترنت امکان تهیه فهرستی از ایستگاه‌هاي رادیویی محبوب و شخصی‌سازی آن‌ها را فراهم می کند. مرورگر وب از پیش تعبیه شده، سیستم تعلیق هوا جهت تنظیم شرایط رانندگی و قابلیت بـه‌روزرسانی‌هاي مداوم از طریق اینترنت از دیگر ویژگی‌هاي تسلا مدل S اسـت. سیستم پارک خودکار توسط تسلا بـه‌روزرسانی و اجسام شناسایی شده و فاصله آن‌ها از خودرو رابه اطلاع راننده می رساند. در مجموع، تسلا مدل S از نظر قدرت و بازدهی، بنچمارک خودرو هـای لاکچری اسـت و سرعت و آرامش رابه‌ صاحب خود ارائه می کند. ماشین مرسدس کلاس S این مدل مجهز بـه ‌سیستم رانندگی هوشمند برای استفاده از کروز بازرسی، کمک بـه حفظ حرکت در میان خطوط و رانندگی برای مدت 12 ثانیه بدون دخالت دست اسـت. بعد ازآن، از طریق یک چراغ هشدار قرمز بـه‌ راننده یادآوری می شود تا مجدد فرمان را نظارت کند. این خودرو دارای موتور 3 لیتری V6 تویین توربو با قدرت 362 اسب بخار یا موتور 4 لیتری V8 تویین توربو با قدرت 463 اسب بخار اسـت.


331699240-parsnaz-com6bc5b0ca4dde7387.jpg

مدل‌هاي کوپه و کانورتیبل از موتور V8 استفاده می کنند. سرعت مرسدس کلاس S در عرض 5.3 ثانیه از صفر بـه 100 کیلومتر در ساعت می رسد. سیستم کروز نظارت Distronic قادر بـه ‌تنظیم خودکار سرعت در تقاطع‌ها، پیچ ‌و خم خیابان‌ها، گردش‌ها و رمپ‌هاي کنار بزرگراه‌ها اسـت. علاوه بر این، سیستم فوق می تواند با خواندن علائم رانندگی یا از طریق واکشی اطلاعات مربوط بـه‌ حداکثر سرعت از سیستم ناوبری، سرعت خودرو را تنظیم کند. یکیدیگر از فناوری‌هاي این خودرو سیستم V2V اسـت. مرسدس‌هاي کلاس S بـه‌ کمک این فناوری قادر بـه صحبت با یک دیگر و اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگر رانندگان هستند. قابلیت پارک از راه دور بـه ‌راننده این امکان را می دهد تا از خودرو پیاده شود و با استفاده از گوشی هوشمند آن‌ را پارک کند. لیست فناوری‌ها در همین‌جا متوقف نمیشود. سیستم خودکار ترمز در شرایط اضطراری، تعقیب خودکار سایر خودروها در ترافیک، حفظ حرکت بین خطوط و شناسایی نقطه کور از دیگر مشخصات فنی مرسدس بنز کلاس S اسـت. مرسدس بنز یکی از پیشگامان ساخت خودرو هـای نیمه خودکار اسـت. سامانه کروز تطبیقی معرفی شده از سوی مرسدس بنز بیش از 10 سال اسـت مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع:پارس ناز


معرفی ماشین های خودرانی که آینده را تغییر می دهند

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا