خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای ساخت مجسمه، ابتدا لازم است که از مجسمه قالب گیری شود. قالب مجسمه، فضایی توخالی است که با ریختن مایع قالب گیری در اطراف یک مجسمه ایجاد می شود و می توان انواع تندیسها و مجسمه های تزئینی را در سایزها و ابعاد مختلف با استفاده ازقالب گیری ساخت. پس از قالب گیری مجسمه، باید دور قالب مجسمه را با مواد ریخته گری مناسب پوشاند و از روشهای خاص این کار استفاده نمود. اگر یک مجسمه زیبا داشته باشید، بعد از قالب گیری از آن ، می توان چندین مجسمه از روی آن تولید نمود. قالب گیری مجسمه به تولید انبوه کمک میکند.

روش های قالب گیری مجسمه

هنرمندان با کمک قالب گیری می توانند هنر خود را ماندگارتر و به اثری پایدار تبدیل کنند.قالب گیری با مواد مختلف مانند گچ، سیلیکون، پلی استر، فایبر گلاس و… انجام میشود.

قالب گیری با سیلیکون

یکی از روش های متداول قالب گیری، قالب گیری مجسمه با سیلیکون است.
در این روش می توان از وسایل گوناگون قالب گیری کرده و آن ها را مورد استفاده قرار داد.قالب گیری با سیلیکون برای تولید انواع تندیس ها و مجسمه های تزیینی در سایزها وابعاد مختلف کاربرد دارد.

قالب گیری با آلژینات

دراین روش باید پودر آلژینات را که در رنگ های زرد یا آبی وجود دارد را با آب مخلوط کنید.پس از دو دقیقه مخلوط مورد نظر حالت پنیری به خود می گیرد و می بندد.
لازم به ذکر است برای انجام این کار بهتر است به دستورالعمل درج شده بر روی بسته پودر توجه شود؛ زیرا برخی از آن ها از نظر دوام و میزان شگنندگی حساس تر می باشند.پودر آلژینات را می توان از محل هایی که لوازم دندانپزشکی دارند تهیه کرد.از پودر آلژینات برای تهیه قالب از دست و یا صورت در مجسمه سازی استفاده می گردد.

قالب گیری با لاتکس

لاتکس یک مایع شیری رنگ با بوی تند می باشد و در صورت تماس با هوا خشک شده و به حالت لاستیکی تبدیل می گردد. در مجسمه سازی برای مدل سازی از روی طرح هایی که به تعداد زیاد مورد نیازند از این مایع استفاده می شود.
#ارت


قالب گیری مجسمه سازی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا