نویسنده این موضوع
مدیریت زمان یا Time Management، یکی از دغدغه های مهم بسیاری از ماست. در این مقاله می خواهیم استفاده از چک لیست های روزانه و روش ABCD در مدیریت زمان بررسی کنیم.
جملۀ جالبی از گوته، نویسنده و فیلسوف آلمانی، وجود دارد که میگوید: «همهچیز در ابتدا سخت است و بعد آسان میشود.» قطعاً تغییر شیوۀ زندگی و استفاده از تکنیکهای جدید در ابتدای کار بسیار دشوار است؛ اما وقتی از آنها استفاده میکنیم، به مهارت میرسیم و بازخوردها و اثرات مثبت را میبینیم؛ ادامۀ روند آسان خواهد شد.
در تکنیکهای یادگیری اصولی این موضوع مطرح است که وقتی کاری را شروع میکنیم و میکوشیم در آن تسلط پیدا کنیم یک مسیر عصبی در ذهن ما شکل میگیرد و پس از مدتی، کارها را خیلی راحتتر انجام میدهیم. بنابراین، تلاش و تاکید بر تکنیکهای مدیریت زمان به ما کمک میکند که وضعیتمان بهتر شود و روزبهروز شاهد اثرات سازندۀ بیشتری در زندگی باشیم. در این بخش، میخواهیم دربارۀ استفاده از چکلیستهای روزانه و روش ABCD صحبت کنیم.
چکلیستهای روزانه
تا اینجا قرار شد برنامه و کارهای روز بعدمان را یادداشت کنیم و برنامهای که برای روز آتی داریم را بازآرایی کنیم. به این ترتیب، صبح که بیدار میشویم، اولین کاری که میکنیم این است که سراغ چکلیستمان برویم و آن را منظم کنیم.
قطعاً نوشتن فعالیتهایی که باید طی روز اتفاق بیفتد بسیار مهم است. فرض کنید فردی بهعنوان یک مادر میخواهد در روز 5 صفحه کتاب بخواند و هدفش این است که در خانهاش فرهنگ کتابخوانی ایجاد کند. او میخواهد بهجای اینکه به فرزندش بگوید مطالعه کن، از خودش شروع کند و فرزندش این کار را ببیند و علاقمند شود. اولین و مهمترین کاری که این مادر باید انجام دهد این است که لیستی تهیه کند و کتاب خواندن را جزو وظایف روزانۀ خود در آن ثبت کند.
فرض کنید باید تماسی ضروری با دوست یا همکارتان برقرار کنید یا باید وظیفهای که رئیستان به شما محول کرده را انجام دهید، یا دانشآموزی هستید که باید به یک فایل صوتی گوش کنید، همۀ این موارد را میتوان وارد لیستی کرد تا پیگیری شوند.
جملۀ جالبی از گوته، نویسنده و فیلسوف آلمانی، وجود دارد که میگوید: «همهچیز در ابتدا سخت است و بعد آسان میشود.» قطعاً تغییر شیوۀ زندگی و استفاده از تکنیکهای جدید در ابتدای کار بسیار دشوار است؛ اما وقتی از آنها استفاده میکنیم، به مهارت میرسیم و بازخوردها و اثرات مثبت را میبینیم؛ ادامۀ روند آسان خواهد شد.
در تکنیکهای یادگیری اصولی این موضوع مطرح است که وقتی کاری را شروع میکنیم و میکوشیم در آن تسلط پیدا کنیم یک مسیر عصبی در ذهن ما شکل میگیرد و پس از مدتی، کارها را خیلی راحتتر انجام میدهیم. بنابراین، تلاش و تاکید بر تکنیکهای مدیریت زمان به ما کمک میکند که وضعیتمان بهتر شود و روزبهروز شاهد اثرات سازندۀ بیشتری در زندگی باشیم. در این بخش، میخواهیم دربارۀ استفاده از چکلیستهای روزانه و روش ABCD صحبت کنیم.
چکلیستهای روزانه
تا اینجا قرار شد برنامه و کارهای روز بعدمان را یادداشت کنیم و برنامهای که برای روز آتی داریم را بازآرایی کنیم. به این ترتیب، صبح که بیدار میشویم، اولین کاری که میکنیم این است که سراغ چکلیستمان برویم و آن را منظم کنیم.
قطعاً نوشتن فعالیتهایی که باید طی روز اتفاق بیفتد بسیار مهم است. فرض کنید فردی بهعنوان یک مادر میخواهد در روز 5 صفحه کتاب بخواند و هدفش این است که در خانهاش فرهنگ کتابخوانی ایجاد کند. او میخواهد بهجای اینکه به فرزندش بگوید مطالعه کن، از خودش شروع کند و فرزندش این کار را ببیند و علاقمند شود. اولین و مهمترین کاری که این مادر باید انجام دهد این است که لیستی تهیه کند و کتاب خواندن را جزو وظایف روزانۀ خود در آن ثبت کند.
فرض کنید باید تماسی ضروری با دوست یا همکارتان برقرار کنید یا باید وظیفهای که رئیستان به شما محول کرده را انجام دهید، یا دانشآموزی هستید که باید به یک فایل صوتی گوش کنید، همۀ این موارد را میتوان وارد لیستی کرد تا پیگیری شوند.
تکنیک های مدیریت زمان
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com