خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,990
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 7 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
رباتیک به بخشی اساسی در جامعه مدرن تبدیل شده است اما ما چگونه به اینجا رسیدیم؟ ربات‌ها از دوران باستان به نوعی یا به شکلی دیگر وجود داشته‌اند. گزارشاتی مبنی بر وجود ابزارهای خودکار در یونان باستان و روم وجود دارد و بنابر گزارش‌ها ربات‌های مکانیکی ساده‌ای نیز در چین طراحی و ساخته شده‌اند. حتی لئوناردو داوینچی ایده یک شوالیه مکانیکی را در قرن پانزدهم مطرح کرد که بسیار شبیه برخی از انسان نماهایی است که اکنون در دنیای مدرن شاهد آن هستیم.

به گزارش ایسنا، چه ربات‌ها را دوست داشته باشید چه از آنها بترسید باید بدانید که ربات‌ها جزء جدایی ناپذیر دنیای ما شده‌اند و خیلی حرفه‌ای راه خود را در حوزه‌های مختلف اعم از پزشکی، صنعت خودرو، هوا و فضا و سرگرمی باز کرده‌اند. طبق گزارشات اخیر انتظار می‌رود ارزش صنعت رباتیک تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۸ میلیارد دلار برسد که این جهشی عظیم نسبت به ارزش آن در سال ۲۰۲۰ یعنی ۶۶.۴۸ میلیارد دلار است. گرچه افراد موفق بسیاری در پیشرفت این علم نوین نقش مهمی داشته‌اند اما ما در این خبر به معرفی برخی مهندسان نامی علم رباتیک که گامی مهم در پیشرفت این صنعت برداشته‌اند، پرداخته‌ایم.

۱. جوزف انگلبرگر




"جوزف انگلبرگر"(Joseph Engelberger) مهندس و موسس اولین شرکت رباتیک است که به عنوان پدر علم رباتیک شناخته می‌شود. جوزف انگلبرگر به دلیل تولد صنعت رباتیک صنعتی بسیار شهرت دارد. انگلبرگر در ژوئیه ۱۹۲۵ متولد شد و در دسامبر ۲۰۱۵ درگذشت. وی یک فیزیکدان، تاجر و مهندس آمریکایی بود که کارهای او انقلابی در جهان ایجاد کرد. در سال ۱۹۵۶ انگلبرگر در یک مهمانی با مهندس و مخترع آمریکایی جورج دِوول آشنا شد. این دو نفر در مورد فلسفه‌های آیزاک آسیموف در مورد رباتیک بحث کردند. دِوول همچنین به انگلبرگر در مورد دستگاه "انتقال مقاله برنامه ریزی شده"خود توضیح داد. جوزف بلافاصله آن دستگاه را به عنوان یک ربات شناسایی کرد و این آغاز همکاری مثمر ثمر بین این دو نفر بود. در سال ۱۹۵۹ آنها اولین نمونه اولیه ربات صنعتی خود به نام " Unimate # ۰۰۱"را ایجاد کردند و آن ربات نیز اولین بار توسط جنرال موتورز و در خط تولید آنها مورد استفاده قرار گرفت. وی در سال ۱۹۶۱ شرکت "Unimation" را تاسیس کرد تا مفهوم جدید خود از ربات‌های صنعتی را توسعه دهد.

۲. جرج دی دِوول




جرج دی دِوول(George D. Devol) مخترع اولین ربات صنعتی قابل برنامه ریزی است. جورج دِوول اولین ربات صنعتی قابل برنامه ریزی جهان را طراحی، ساخت و ثبت اختراع کرد. هنگامی که دِوول ۹ ساله بود، کلمه "ربات" را هنگام خواندن نمایشنامه کارخانه ربات‌سازی روسوم شنید. در سال ۱۹۲۱ وی محبوب شد. این رویداد تأثیر زیادی بر دِوول گذاشت و چندین دهه بعد توانست اولین ربات صنعتی جهان را طراحی و تولید کند. دِوول در سال ۲۰۱۱ در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

۳. ماروین مینسکی



ماروین مینسکی(Marvin Minsky) یکی از افراد نامی حوزه هوش مصنوعی بود. ماروین مینسکی به خاطر کارهای بزرگش در علم هوش مصنوعی مشهور است. وی در سال ۱۹۶۹ برای کارش جایزه ای‌ام تورینگ را از آن خود کرد. این جایزه یکی از جوایز بسیار با ارزش در علوم کامپیوتر است. ماروین مینسکی اوت ۱۹۲۷ در شهر نیویورک متولد شد. وی پس از حضور در نیروی دریایی ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم، برای تحصیل در رشته‌های فیزیک، نوروفیزیولوژی و روانشناسی در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد. سرانجام در سال ۱۹۵۰ با معدل بالا در رشته ریاضیات فارغ التحصیل شد. سال بعد در پرینستون ثبت نام کرد و اولین شبیه ساز شبکه عصبی را ساخت. مینسکی پس از چند سال ماندن در هاروارد به ام آی تی رفت تا علاقه خود به کامپیوتر را به عنوان وسیله‌ای برای درک اندیشه انسان کشف کند. در آنجا او با جان مک کارتی کار کرد و این دو بعداً پروژه هوش مصنوعی را تأسیس کردند و حاصل آن آزمایشگاه علوم رایانه‌ای و هوش مصنوعی ام آی تی است که هنوز هم تا به امروز یکی از مراکز تحقیقاتی برجسته در زمینه هوش مصنوعی است. کارهای مینسکی همچنان برای مهندسی رباتیک مدرن ضروری است. وی در ژانویه ۲۰۱۶ در بـ*ـو*ستون، ماساچوست درگذشت.


نقش مهندسین مشهور در پیشرفت علم رباتیک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا