خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,990
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 7 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
تکنولوژی در صنعت خودروسازی این روزها پای خود را فراتر از گیربکس پیشرفته، دنده اتوماتیک و حجم موتور بالا گذاشته است. صنعت خودروسازی اکنون دست در دست غول‌های تکنولوژی جهان برای ساخت پیشرفته‌ترین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین خودروها قدم برمی‌دارد. با گذر زمان، خودروها به دستگاه‌های بزرگ هوشمند تبدیل می‌شوند و رانندگی‌‌ها آسان و درصد تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

این روزها تکنولوژی در صنعت خودروسازی به سرعت در حال پیشرفت است. مواردی همچون قابلیت ترمز اضطراری، جهت یابی، سیستم خودران و استفاده از تکنولوژی‌های تلفن همراه در اجرای آپشن‌ها به کار گرفته می‌شود و به نوعی تکنولوژی تاثیری شگرف در صنعت خودروسازی می‌گذارد.

روزهایی که تکنولوژی در صنعت خودرو همچون تلفن‌های همراه که امروزه کارهای بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌دهند، خودروها نیز در زمینه تکنولوژی پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند.

در بهتر و آسان‌تر شدن زندگی رانندگان توسط تکنولوژی‌های مدرن و ایمن این روزها شکی نیست. پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های پیش رو، تکنولوژی خودرویی پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و یک قدم دیگر به دنیای تمام دیجیتال نزدیک‌تر شود.



تکنولوژی‌های تاثیرگذار در صنعت خودرو
تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که بدون تکنولوژی‌های امروزی، خصوصا در دنیا و صنعت خودرو، زندگی شلوغ و پر دردسر ما چگونه می‌شد؟ به طور مثال اگر مجبور بودید مسافت‌های طولانی را بدون گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود طی کنید یا در صورت بروز تصادف، ایربگی برای محافظت از جان شما باز نمی‌شد. شاید به این موضوع فکر کنید، شاید هم نه. به هر حال، سال‌ها است که ما به این فناوری‌ها عادت کرده و تصور دنیایی بدون حضور آن‌ها تقریبا برایمان غیر ممکن است. اشتباه نکنید! این به این معنا نیست که در زمان ظهور اولین ماشین‌های مدرن، هیچ تکنولوژی وجود نداشته است. حتی اتومبیل به نوبه خودش یک نوع تکنولوژی محسوب می‌شد. با این حال، کمپانی‌های خودروسازی همیشه به دنبال ارائه محصولی بهتر، متریال باکیفیت‌تر و فناوری به روزتری بود‌ه‌اند. با این حال، مسیر منتهی به تکنولوژی ناقص امروز (از دیدگاه نسل‌های آینده)، اصلا مسیر مستقیم و آسانی نبود. مخترعان برای ارائه اختراعات جدیدشان، به حق ثبت اختراع یا همان Patent نیاز داشتند و دارند. از طرفی دیگر، آماده کردن اذهان عمومی برای پذیرش این فناوری‌های جدید نیز اصلا راحت نبود. برخی از این اختراعات، فقط و فقط به اندازه یک نسل عمر کرده و پس از آن به کلی فراموش شدند، اما بدانید که اگر به خاطر این تکنولوژی‌های قدیمی نبود، امروز به خودروهای خودران و دیگر اختراعات شگفت انگیز نمی‌رسیدیم. در این مطلب، لیستی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های خودرویی تهیه شده است، تکنولوژی‌هایی که اگر نبودند، دنیای خودرویی ما بسیار متفاوت ‌بود.

ایربگ ها
نسخه موفق و کاربردی یکی از مهم‌ترین اختراعات خودرویی یعنی ایربگ، توسط کمپانی جنرال موتورز (General Motors) معرفی شد. البته که پیش‌تر کمپانی‌های دیگر برای ارائه آن تلاش کردند، اما پروژه‌ها با شکست مواجه شدند. در ابتدا، این اختراع شگفت انگیز و نجا دهنده «سیستم مهار بالشتکی هوا» نام داشت و به عنوان یک گزینه لوکس برای کادیلاک‌های بزرگ (Cadillac)، محصولات بیوک (Buick) و مدل‌های شورولت (Chevrolet) در سال 1973 در نظر گرفته شده بود. در طول زمان، این سیستم محافظ به ایربگ‌های امروزی و گزینه‌ای اجباری و حیاتی در طراحی ماشین‌های جدید تبدیل شد.
منبع:خودرو۴۵


تکنولوژی در صنعت خودروسازی چگونه خواهد بود؟

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا