خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,865
امتیاز واکنش
33,789
امتیاز
473
زمان حضور
256 روز 1 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
در طی تاریخ انسان ها برای کمی زندگی طولانی تر دست به هر کاری زده اند، یکی از اموری که در این زمینه انجام داده اند مومیایی کردن اجساد است. کشف مومیایی ها اطلاعات ارزنده ای را درباره ی چگونگی زندگی مردمان قرن ها قبل به ما می دهد و به همین منظور برای باستان شناسان بسیار مهم است. گاهی هم اجساد در موقعیتی قرار می گیرند که سالم باقی می مانند مثل غرق شدن در نمک یا پوشیده شدن با برف و یخ.

این بار در گنجینه های تاریخ سری می زنیم به یکی از معروف ترین مومیایی های جهان. این مومیایی جونیتا (Juanita) نام دارد که بدن سالم مانده‌ی یک دختر است. این جسد در ۸ سپتامبر سال ۱۹۹۵ میلادی بر قله ی کوه (Ampato) در پرو کشف شد و متعلق به مردمان اینکا (سرخ پوستان آمریکای جنوبی) است.

باستان شناسان عقیده دارند که این دختر جوان قربانی شده بود زیرا در آداب و رسوم اینکاها قربانی کردن انسان برای راضی نگهداشتن خدایان کاری عادی محسوب می شد. پس از بررسی های زیاد متوجه شدند که او با وارد شدن ضربه ای به سرش جان باخته بود.

بدن جونیتا به دلیل قرار گرفتن در میان برف و یخ تا به امروز تا اندازه زیادی سالم مانده و پوست، مو، لباس، خون و حتی محتویات معده این بانو هنوز هم باقی مانده است. لباس او فاخر و زیبا بود و دریچه ای نو بر روی علم ما درباره زندگی اینکاها گشود.

اینکاها دختران زیبا و خوشرو را برای قربانی کردن انتخاب می کردند تا خدایان زندگی او را تا ابد تضمین کنند. جونیتا نیز دختری زیبا بوده است. اینکاها قربانی را بر روی کوه می بردند و بعد از نوشاندن جرعه ای نوشیدنی توهم زا او را می کشتند.

جسد جونیتا حدودا متعلق به ۵۰۰ سال پیش است که با ذوب شدن یخ ها ظاهر و کشف شد. این مومیایی از معروف ترین جسد های نسبتا سالم در سراسر دنیا می باشد.

با کلیک روی لینک زیر می توانید با محل زندگی اینکاها بیشتر آشنا شوید:

مـ*ـاچوپیچو | سرزمین گمشده اینکاها

قدمت: 1450 -1480 میلادی، 500 سال پیش

محل کشف: پرو

محل نگهداری: موزه سانتا ماریا، آمریکا

کاشف: انسان شناس یوهان راینهارد


مومیایی جونیتا | دوشیزه یخ زده اینکاها

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا