خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,097
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیدایش هنر نقاشی و طراحی
واضح است که پیدایش اولین نقاشی به طرح هایی بر می گردد که انسان های اولیه روی سنگ، چوب و اجسامی شبیه به اینها حک کرده اند. برخی از کاوشگران معتقدند که انسان های اولیه با کشیدن طرح هایی از حیوانات سعی داشتند تا خود را برای مقابله با آنها و یا حتی شکار کردن آنان آماده کنند. قدیمی ترین نقاشی های کشف شده نیز طرح هایی از حیواناتی مانند کرگدن، اسب، ماموت و شیرها بوده اند. این نقاشی ها با استفاده از رنگ دانه های سیاه و افرای قرمز در دیواره غارها حک شده اند و هم اکنون در فرانسه قرار دارند. البته این گونه نقاشی ها در بیشتر نقاط دنیا وجود دارند.
تحولات هنر طراحی و نقاشی
می توان نقاشی غربی و نقاشی را دو دسته جداگانه در نظر گرفت که از همان ابتدا در موازات هم پیش رفته و از یکدیگر تاثیر می گرفتند. به طور مثال هنر آفریقا، هنر یهود، هنر اسلامی، هنر هندی، هنر چینی و هنر ژاپنی از آن دسته نقاشی هایی هستند که هر یک تاثیر قابل توجهی بر هنر غربی گذاشتند. نقاشی در ابتدا فقط به افرادی از طبقه های اجتماعی بالا و اشرافی اختصاص داشت. ولی به مرور زمان، بین طبقه های اجتماعی پایین تر نیز رواج پیدا کرد. در دوران قرون وسطا، نقاشان به طور اختصاصی برای کلیساها و طبقه های اشرافی و ثروتمند کار می کردند. با آغاز شدن دوره باروک، نقاشان و طراحان طبقات مختلف و به ویژه طبقات مرفه کمیسیون خصوصی دریافت می کردند. ولی قرن شانزدهم، یکی از بزرگترین تحولات برای هنر نقاشی و طراحی بود که منجر به ورود این هنرها به دنیای تجارت شد.
هنر نقاشی و طراحی شرقی و غربی
تاریخ هنر شرقی بسیار گسترده است و تحت تاثیر فرهنگ ها و آیین های زیادی قرار گرفته است. با این حال، تغییرات و تحولات هنر طراحی و نقاشی شرقی در موازات نقاشی و طراحی غربی است. هنرهای چینی، هنر آفریقایی، هنر هندی، هنر یهودی، هنر اسلامی، هنر کره ای و هنر ژاپنی هر یک تاثیر زیادی را بر هنر غربی داشته اند. نقاشی چینی یکی از قدیمی ترین سنت های هنری در جهان می باشد. این نقاشی ها بیشتر جنبه زینتی داشتند و اغلب از الگوهایی پیروی می کردند. نقاشی ژاپنی یکی از هنرهای ژاپنی است که از قدیم تا به حال شاما طیف گسترده ای از سبک ها بوده و هست. نقاشی کره ای در حدود ۱۰۸ سال پیش از میلاد مسیح آغاز شد و در سه دوره سلطنت، تغییرات زیادی یافت.
مصر باستان، تمدنی است با سنت های پر قدرت معماری و مجسمه سازی. دیواره معبدهای مصری، نقاشی های زیادی کشیده شده اند. نقاشی دیواری و تزئینی مصری، واقع گرایانه نیست و بیشتر شبیه به نقاشی نمادین است. تقارن یکی از برجسته ترین ویژگی های نقاشی مصری است و این نقاشی ها اغلب ارتباط زیادی با زبان نوشتاری دارند. مصری ها علاوه بر دیوارها، بر روی پارچه ها نیز نقاشی می کردند.
یونان باستان نیز معماران و مجسمه سازان ماهری داشت که به نقاشی و طراحی ارتباط زیادی داشتند. نقاشی بر روی سفال و سرامیک یکی از رایج ترین انواع نقاشی در یونان باستان بوده است. نقاشی یونانیان بر خلاف مصریان، واقع گرایانه بوده و از نقاشی نمادین فاصله داشته است. هنر رومی نیز یکی از هنرهایی است که تحت تاثیر هنر یونانی قرار گرفته است. باز با این حال، نقاشی رومی ها کاملا شبیه به نقاشی یونانی ها نبوده است. نقاشی های رومی بیشتر شبه پرسپکتیو و منظر ناب بوده اند و تنها پرتره های به جا مانده از دوران باستان، به نقاشی رومی ها روی تابوت ها باز می گردد.
نتیجه گیری
تاریخچه هنر طراحی و نقاشی در هر نقطه ای متفاوت بوده است و هر فرهنگی، تاثیر خود را بر روی این هنرها گذاشته است. پیدایش این هنرها به انسان های اولیه باز می گردد که از سر نیاز خود به طراحی و نقاشی، از این هنرها استفاده می کردند. ولی به مرور زمان، این دو هنر جایگاه دیگری بین انسان ها یافتند.
منبع: دستیاب


تاریخچه هنر طراحی و نقاشی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا