خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
IMG__371dacabd3117664.png

یکی از جذاب ترین رشته های مهندسی، رشته مهندسی هوافضا می باشد که می توان گفت که قدمت آن به قرن 18 و 19 بر می گردد. در آن زمان طراحی وسایلی که بتوانند پرواز کنند بسیار راحت تر از زمان حال بود و با پیشرفت این صنعت مهندسان دریافتند که برای طراحی و ساخت هواپیماهای پیشرفته تر نیاز به انجام محاسبات پیچیده ریاضی دارند.

رشته مهندسی هوافضا را می توان شاخه ای از رشته مهندسی مکانیک بشمار آورد که در آن از سایر رشته مهندسی دیگر همانند مهندسی عمران، الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و متالوژی کاربرد دارد.



با گسترش این علم و کاربرد های نظامی آن کشورهای مختلف بودجه های کلانی را به این رشته اختصاص داده اند. به دلیل ارتباط این رشته با سایر علوم دیگر پیشرفت در این رشته منجر به پیشرفت های چشمگیر در صنایع مختلف دیگر نیز خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که رشته مهندسی هوافضا به بررسی اجسامی می پردازد که می توانند در هوا حرکت کنند و به طراحی و توسعه هواپیما، فضاپیماها، ماهواره برها و ... می پردازند.



مهندسی هوافضا شاخه ای است از مهندسی مکانیک که به بررسی اجسامی که در هوا حرکت می کنند می پردازد؛ مانند طراحی هواپیما،
فضاپیما، ماهواره، ماهواره برها و موضوعات وابسته، طراحی خودروهای کم مصرف و تجهیزات خاص نفت و گاز و سیستم‌های تولید توان و نیروگاهی.

این رشته مهندسی به طور کلی به دو بخش اصلی هوانوردی و کیهان نوردی که تا حدودی با یکدیگر همپوشانی دارند، تقسیم می شود و کیهان نوردی بحث داغی در جهان دارد.



وسایل نقلیه هوایی در شرایط جوی مختلفی پرواز می کنند و نیروها و فشارهای متفاوتی بر اجزای آن‌ها وارد می ‌شود. در نتیجه این وسایل نقلیه با در نظر گرفتن تکنولوژی ها و علوم مهندسی متنوعی شامل آیرودینامیک، پیشرانش، اویونیک، علم مواد و تحلیل سازه ها طراحی و ساخته می شوند. مهندسی هوافضا مجموعه‌ای از علوم مهندسی ذکر شده می باشد و به دلیل پیچیدگی و تنوع موضوعات، مهندسین هوافضا در یکی از زمینه‌ها متخصص می شوند.
مهندسی هوافضا یکی از پیشروترین زمینه‌های پژوهشی است و بودجه‌های کلان نظامی و غیرنظامی که صرف این رشته می‌شود زمینه‌های پیشرفت و جهش در دیگر رشته‌های دانش و مهندسی را فراهم ساخته‌است. این مهندسی دانشی راهبردی است که در آن از دانشهای دیگر مانند مکانیک، متالورژی، علوم رایانه، مهندسی عمران و الکترونیک بهره گیری می ‌شود.



رشته مهندسی هوافضا

 

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
•توانایی های مورد نیاز یک مهندس هوافضا
کسی که در رشته مهندسی هوافضا تحصیل می‌کند باید به شخصی منظم باشد و دارای برنامه ریزی باشد زیرا از مطالبی که به این افراد ارائه می‌شود زیاد است و مطالعه کردن آنها بدون برنامه‌ریزی دقیق و منسجم ممکن نخواهد بود. این افراد باید پایه ریاضی و فیزیک و شیمی قوی داشته باشند و همچنین باید درس زبان خارجه قوی باشد چون بیشتر درس‌های این رشته به زبان انگلیسی وابسته است. دانشجوی هوافضا باید آمادگی کار در کارخانجات را داشته باشد، چون این رشته یک رشته فنی است و بیشتر کسانی که وارد رشته‌های فنی می‌شوند، باید آمادگی کار در کارخانجات را داشته باشند و باید قوی باشند و پشتکار داشته باشند.


دروس اصلی
نقشه کشی‌، استاتیک‌، مقدمه‌ای‌ بر مهندسی‌ هوا فضا، مکانیک‌ سیالات‌، ریاضی‌ مهندسی‌، دینامیک‌، ترمودینامیک‌، مبانی‌ برق‌، ارتعاشات‌، مقاومت‌ مصالح‌، کنترل‌ اتوماتیک‌، علم‌ مواد، انتقال‌ حرارت‌، آزمایشگاه‌ موتور انتقال‌



•دروس‌ تخصصی‌
آیرودینامیک‌، مکانیک‌ پرواز، آزمایشگاه‌ آیرودینامیک‌، طراحی‌ هواپیما، تحلیل‌ سازه ها، اصول‌ جلوبرندگی‌، زبان‌ تخصصی‌، طراحی‌ سازه های‌ هوایی‌، پروژه‌.(درس‌های این رشته اغلب همراه با آزمایشگاه است).


•موقعیت‌ شغلی‌ :
مهندسین هوافضا می توانند در تمامی موسسات و مراکز تحقیقاتی که در زمینه تولید، ساخت و طراحی وسایل هواگرد/فضاگرد مانند هواپیما، بالگرد، ماهواره، موشک، سیستم های دفاعی، فضاپیما و غیره فعالیت می کنند، مشغول به کار شوند. همچنین در فرودگاه ها و تمامی شرکت ها و سازمان هایی که به هر دلیلی از وسایل پرنده استفاده می کنند می توانند به عنوان کارشناس در قسمت تعمیر، نگهداری و عملیات آن فعالیت کنند.


رشته مهندسی هوافضا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا