خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
زندگي شهري؛ صبح با صداي زنگ ديجيتال تلفن همراه يا ساعت کنار دست مان بيدار مي شويم، خيلي فرقي نمي کند کارمند باشيم يا تاجر. اگر کارمند باشيم دائم در انديشه مديريت کردن چالش هاي اداري هستيم. چگونه سلام کنيم، چگونه پاسخ بگيريم، چگونه پاسخ هاي درشت يا ملايم به يکديگر بدهيم و... و اگر هم تاجر باشيم در انديشه اين که فلان معامله بهتر است يا فلان؟ آيا به طرف معامله مي توان اعتماد کرد يا خير؟ آيا کارهاي اداري يا گمرکي خوب انجام شده است يا نه؟
و اينها کمترين چالش هايي هستند که با آن روبه رو هستيم، حرفي نيست که در شهر خودمان غذاي مان چند رنگ است، ترديدي نيست که از بهترين امکانات آموزشي بهره داريم، خداي را شکر مي کنيم که امکانات بهداشتي و درماني در اختيارمان بهترين است و...
اما همه ما گاهي اوقات نياز داريم که ذهن مان را خالي کنيم، به هيچ چيز فکر نکنيم، گويي يک فضاي خلأ براي خودمان بسازيم؛ حتي اگر توانايي پرداخت هزينه هاي سنگين هتل هاي چند ستاره را نيز داريم، با خودمان عهد ببنديم که حداقل سالي يک بار در سال براي خودمان يک زندگي ساده رقم بزنيم. سفر تنها يک تغيير موقعيت فيزيکي نيست؛ بلکه مي تواند سفر از بيرون به درون خود باشد، کاستن از مولفه هايي که در زندگي شهري دائم مجبوريم آنها را کنترل کنيم. آنچه يک سفر ساده و سالم مي تواند به ارمغان بياورد، فرار از يکنواختي و در کنار آن تجربه کردن يک زندگي ساده است.
منبع:بیتوته
#الهه_آذری_مقدم
#تالار_فرهنگ


يک زندگي ساده

 

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
حال اگر اين سفر به دل طبيعت باشد که چه بهتر، جاي ساعت ديجيتالي با خوشخوان سحري مي توان برخاست؛ جاي غذاي چرب و فست فود مي توان از نان و دوغ محلي بهره گرفت و جاي دود مي توان ريه ها را پر از احساس هواي کوهستان، جنگل يا حتي سکوت کوير کرد.
سفر براي ما ره آوردهاي مختلفي دارد؛ ره آوردهايي که کمتر به آن انديشيده ايم که يکي از مهم ترين اين ره آوردها مي تواند تجربه يک زندگي ساده باشد. اگر تجربه يک زندگي ساده را بپذيريم آن گاه مطمئن باشيد که سفر آسان تر مي شود و براي بسياري از خانواده ها که مشکلات زندگي و هزينه هاي غذا و اسکان آنها را از سفر کردن بازداشته است، مي تواند شرايط بهتري را فراهم بياورد.
تجربه يک زندگي ساده هم براي ما مفيد است و هم براي اهل خانه و خانواده مان؛ بويژه براي کودکاني که بيش از حد با زندگي شهري خو گرفته اند و بلند کردن آنها از پشت بازي هاي کامپيوتري تقريبا به امري غيرممکن تبديل شده است و اين ره آوردي است که سفر مي تواند به آساني براي ما فراهم بياورد.
#الهه_آذری_مقدم
#تالار_فرهنگ


يک زندگي ساده

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا