خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,993
امتیاز واکنش
35,168
امتیاز
473
زمان حضور
259 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگزمای گوش چیست؟

اگزمای مجرای گوش می تواند باعث علاقه‌مند پذیری، خارش و گاه دردناکی پوست کانال گوش شود . اگزمای مجرای گوش می تواند از یک التهاب کوچک پوستی تا التهاب، خشکی و آسیب عمیق پوستی متفاوت باشد . این مشکل در پوست بسیاری از نقاط بدن ممکن است رخ دهد . به همین ترتیب در ناحیه ی گوش انسان و بیشتر در قسمت کانال گوش، پوست اطراف گوش، ناحیه ی اتصال گوش به صورت و ناحیه گردن ممکن است رخ دهد. التهاب و اگزمای کانال گوش خارجی علل متعددی دارد. نکته ی قابل توجه ایت است که بهتر است تمرکزمان را بر پیشگیری به ابتلا بگذاریم. و در صورت ابتلا، در همان مراحل اولیه در جهت درمان سریع اقدام کنیم . در غیر اینصورت ممکن است مشکل گسترش یافته و نقاط بیشتری را درگیر کرده و اگزما بدتر شود .

انواع اگزمای گوش

اگزمای مجرای گوش انواع مختلفی دارد که بررسی چند مورد از آن می پردازیم .

اگزما اتوپیک :

در این نوع اگزما پوست پشت گوش معمولا دچار قرمزی، خشکی و پوسته پوسته می شود. به همین دلیل براحتی آماده ی عفونی شدن و جذب آلودگی است بخصوص اگر مرطوب و خیس باقی بماند . در این نوع اگزما معمولا پوست ناحیه ی اتصال دهنده ی گوش و صورت نقطه ی بعدی میباشد که دچار اگزما شده و اگزمای این نقطه دردناک می باشد . و پس از آن براحتی ممکن است آلودگی را جذب کرده و کم کم بر پوست نواحی دیگر اثر بگذارد .

اگزما درماتیت یا سبوریک

اگزما سبوریک یا درماتیک در مناطقی از بدن که در آن غدد سباسه و جود دارد رخ می دهد، از جمله گوش، پوست سر و تنه وجود دارد. در خفیف ترین حالت، درماتوم ها به سادگی سبب پوسته پوسته شدن و قرمزی در ورودی کانال گوش خارجی می شود. در شکل های شدید تر آن، قرمزی و شکاف های عمیق در کانال گوش گسترش میابد و به خارج گوش گسترش میابد و پوست سر و گردن را تحت تاثیر قرار میدهد . نوعی اگزما وجود دارد که بر روی افراد مسن تاثیر می گذارد. گوش در معرض آسیب پذیری در تغییرات آب و هوایی میباشد که منجر به خشکی ، پوسته پوسته شدن و خارش پوست میشود . عوامل ایجاد کننده ی این نوع اگزما : شستشوی بیش از حد ، هوای سرد و مرطوب ، شرایط محیطی و آب و هوایی خاص .


اگزمای گوش

 

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,993
امتیاز واکنش
35,168
امتیاز
473
زمان حضور
259 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
درماتیت تماسی

شرایطی که به دلیل علاقه‌مند پوستی توسط مواد حساسیت زا رخ میدهد . تماس مخاطی با مواد حساسیت زا موجب می شود سطح پوست قرمز شده و خارش بگیرد . نمونه هایی از مواد شیمیایی که می تواند موجب خارش و ایجاد مشکل شود شامل شامپوها ، ژل مو ، اسپری مو ، صاف کننده های مو و عطر است . موها و وسایل مصنوعی ، رنگ مو ، کلاه ها و وسایل حمام ، سنجاق ها و گیره های مو ، گوشواره ها و وسایل بدلی ( بخصوص نیکل که ایجاد حساسیت در بسیاری از افراد میکند ) و .... نیز احتمال ابتلا را در افراد دارای حساسیت بیشتر می کند . همچنین برخی داروهای موضعی نیز ممکن است حساسیت زا باشند . مواد حساسیت زا از طریق نوک انگشتان نیز میتوانند به گوش وارد شوند . ( بطور مثال لاک ناخن ، رزین گیاه و .... )

سوراخ کردن گوش

معمولا سوراخ کردن گوش باعث اگزما نمی شود مگر در مواقع خاص ، اما احتمال اینکه فرد بعدا دچار مشکل شود وجود دارد . مثلا بخاطر استفاده از گوشواره های بدلی .

درمان زخم اگزمای گوش

درمان اگزما گوش بستگی به علت و نوع اگزما دارد که باید در گام اول علت آن تشخیص داده شود . با توجه به نوع بیماری، درمان هایی مثل استروئیدهای موضعی و پمادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد . دقت کنید که پمادهای مخصوص درمان اگزما را در کانال گوش و پوست گوش خود فشار ندهید و فقط به آرامی آنرا بمالید .


اگزمای گوش

 

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,993
امتیاز واکنش
35,168
امتیاز
473
زمان حضور
259 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیشگیری از اگزما گوش

اگر مشکوک به آلرژی و احتمال رخداد اگزما هستید ، موارد مراقبت های بهداشتی لازم را حتما رعایت کنید و در صورت مشکوک بودن به بیماری به متخصص مربوطه مراجعه نمایید .

تمیز کردن گوش ها و مراقبت از آنها

هرگز سعی نکنید بیش از حد گوش هایتان را شسته یا ماساژ دهید ، زیرا اینکار پوست مجرا و گوش را آسیب پذیر کرده و احتمال ابتلا به بیماری افزایش میابد . هرگز نگذارید آب و رطوبت در گوش هایتان بماند و آنرا با شدت کم سشوار خشک کنید. هنگامی که به شنا می روید ، حتما از گوش گیرهای مخصوص استفاده کنید تا آب به درون مجرای گوشتان نفوذ نکند . قالب های مخصوص کانال گوش شما که توسط متخصص شنوایی یا ادیولوژیست ها ارائه می شود ، به دلیل آنکه مخصوص گوش های شما ساخته شده است بسیار مناسب می باشد . پوست مبتلا به اگزما آمادگی ابتلا به انواع عفونت ها و جذب باکتری را دارد زیرا پوست بسیار آسیب پذیر شده است و خشکی و خراش های روی پوست احتمال ابتلا به عفونت ها را افزایش می دهد. که این آلودگی و عفونت ممکن است منجر به مشکلات شنوایی شود و حتی در موارد کمتر ، تجمع خشکی ها، پوسته پوسته ها و عفونت می تواند موجب ایجاد حس کیپی و پری گوش شود . معمولا در این شرایط تخلیه ی کانال گوش ، توسط پزشک انجام می شود .

منبع: نیک آوا


اگزمای گوش

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا