خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,770
امتیاز واکنش
33,218
امتیاز
473
زمان حضور
246 روز 5 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوش شناگر چیست ؟

گوش شناگر نوعی عفونت کانال گوش است که می تواند توسط بسیاری از انواع باکتری ها یا قارچ ها ایجاد شود. شنا کردن خصوصا در آب‌های شیرین یک فاکتور خطر عمده برای ابتلا به این بیماری است. در بیشتر افراد گوش شناگر تنها یک بار رخ می‌دهد، اما در برخی موارد به یک عارضه مزمن تبدیل می‌شود.

چه عواملی باعث می شود بیماری گوش شناگر ایجاد شود ؟

گوش شناگر در افرادی که زمان زیادی را در آب صرف می کنند، رایج است. رطوبت بیش از حد در گوش می تواند باعث تخریب پوست کانال شده و اجازه می دهد تا باکتری ها و یا قارچ ها براحتی نفوذ کنند. این بیماری اغلب اوقات در تابستان اتفاق می افتد ، زمانی که شنا معمول است. اما لازم نیست فرد حتما شنا کند تا مبتلا به بیماری گوش شناگر شود . هر چیزی که موجب آسیب پوست کانال گوش شود، احتمال عفونت را افزایش میدهد . پوست خشک یا اگزما، خارش کانال گوش، تمیز کردن گوش با گوش پاک کن، یا فروکردن اشیای خارجی در گوش می تواند خطر ابتلا به این نوع عفونت را افزایش دهد.

تعریق زیاد، هوای مرطوب و یا باقی ماندن آب در گوش بعد از شنا یا استحمام می تواند محیط مطلوبی را برای رشد باکتری ها بوجود آورددر. تمیز کردن گوش با گوش پاک کن، خاراندن گوش توسط انگشت و یا قرار دادن هدفون و یا سمعک می تواند باعث پارگی پوشش کانال گوش و رشد باکتری ها در آنجا گردد. مواد مورد استفاده برای مو و یا زیورآلات گوش می توانند باعث آلرژی و مشکلات پوستی گردند که احتمال عفونت گوش را افزایش می دهند.


بیماری گوش شناگر چیست و چگونه درمان می شود؟

 

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,770
امتیاز واکنش
33,218
امتیاز
473
زمان حضور
246 روز 5 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
علائم بیماری گوش شناگر چیست؟

درد گوش نشانه اصلی گوش شناگر است. این درد میتواند بسیار شدید باشد و حتی هنگامی که به لاله گوش دست زده شود و یا فشار وارد شود ، درد تشدید شود. همچنین ممکن است هنگام جویدن درد افزایش یابد. گاهی اوقات کانال گوش مدتی قبل از درد، دچار خارش می شود. تورم کانال گوش ممکن است همراه با تورم گوش خارجی و قرمزی آن و همچنین بزرگ شدن گره های لنفاوی اطراف گوش باشد. گاهی اوقات تخلیه چرکی از گوش رخ می دهد که ممکن است در ابتدا مایعی بی رنگ و بو و پس از مدتی چرکی و بدبو باشد . ممکن است شنوایی موقتا تحت تاثیر قرار گیرد. تب در اغلب موارد دیده نمی شود.

درمان گوش شناور

درمان به موقع و درست بیماری میتواند از عوارض جدی آن پیشگیری کند . اما اگر درمان به سرعت انجام نشود ممکن است عفونت ها و عوارض جدی تر بعدی را در پی داشته باشد . درمان بستگی به شدت عفونت و دردناکی دارد . درمانگر ممکن است قطره های گوشی حاوی آنتی بیوتیک برای مبارزه با عفونت تجویز کند. برای عفونت های شدید تر، ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی تجویز شوند و متخصص ممکن است بخواهد برای تشخیص منشا بیماری ( باکتری یا قارچ ) از مواد عفونی داخل گوش نمونه برداری کند . داروهای ضد درد اغلب می توانند درد گوش را کنترل کنند، اما اگر درد شدید باشد، ممکن است لازم باشد دارو تجویز شود. عفونت گوش شناگر معمولا در طی 7 تا 10 روز از شروع درمان بهبود میابد .


بیماری گوش شناگر چیست و چگونه درمان می شود؟

 

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,770
امتیاز واکنش
33,218
امتیاز
473
زمان حضور
246 روز 5 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
دفاع طبیعی گوش

گوش ما غددی وجود دارد که ماده ای مومی شکل ترشح میکنند که همان جرم گوش یا واکس گوش می باشد . این جرم حالت اسیدی داشته و میکروب ها را از بین می برد و همچنین از نفوذ گرد و غبار ، مواد زائد و آلودگی ها به داخل گوش جلوگیری می کند همچنین شیب کمی که کانال گوش انسان دارد نیز عاملی است که از ورود مواد به گوش جلوگیری می کند . هنگام شنا، از محافظ های گوش استفاده کنید تا آب وارد گوش نشود . اگر آب به گوش هایتان وارد شد حتما آن را خشک کنید . اما چگونه ؟ به هیچ عنوان جسم اضافی مانند گوش پاک کن، دستمال و ... داخل کانال گوش نکنید. می توانید از سشوار در درجه ی کم آن استفاده کنید و سشوار را با فاصله از گوش نگاه داشته تا آب داخل مجرا خشک شود.


پیشگیری از عفونت های خارجی گوش

استراتژی های پیشگیری کننده از عفونت حاد خارجی مشابه استراتژی هایی است که برای درمان استفاده می شود.

اجتناب از قرار دادن و فروکردن هرگونه جسم خارجی در کانال گوش: استفاده از گوش پاک کن شایع ترین رویداد منجر به عفونت گوش خارجی حاد است. اکثر کانال های نرمال گوش یک مکانیسم خود تمیز کن و خود خشک کن دارند، که منجر به تمیز کردن کانال گوش می شود.اجتناب از شنا در آب آلوده.اجتناب از شستن مو یا شنا کردن اگر علائم خفیف اوتیت خارجی حاد را احساس می کنید.

هنگام شنا، از محافظ های گوش استفاده کنید تا آب وارد گوش نشود. اگر آب به گوش هایتان وارد شد حتما آنرا خشک کنید . اما چگونه ؟ به هیچ عنوان جسم اضافی مانند گوش پاک کن، دستمال و ... داخل کانال گوش نکنید. می توانید از سشوار در درجه ی کم آن استفاده کنید و سشوار را با فاصله از گوش نگاه داشته تا آب اخل مجرا خشک شود.

عوارض عفونت گوش شناگر

عفونت گوش شناگر معمولا به راحتی درمان می شود، اما اگر درمان نشود، ممکن است عوارض زیادی ایجاد شود. افراد مبتلا به دیابت، افراد دارای اختلالات سیستم ایمنی بدن و برخی بیماری های دیگر بیشتر در معرض ابتلا به عوارض این بیماری هستند . بنابراین به این افراد توصیه میشود تا سریعا تحت نظر و درمان متخصص قرار گیرند.
برخی عوارض احتمالی :

اوتیت خارجی مزمن، گسترش عفونت به مناطق دیگر بدن، اوتیت خارجی نکروزان


بیماری گوش شناگر چیست و چگونه درمان می شود؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا