خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
بردلی چارلز کوپر (انگلیسی: Bradley Charles Cooper؛ زادهٔ ۵ ژانویه ۱۹۷۵) بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی است. او برندهٔ یک جایزهٔ فیلم بفتا و دو جایزهٔ گرمی شده و همچنین نامزد دریافت جوایز مختلفی از جمله نه جایزهٔ اسکار، شش جایزهٔ گلدن گلوب و یک جایزهٔ تونی بوده‌است. نام کوپر سه‌بار در فهرست ۱۰۰ ستاره فوربز و یک بار در سال ۲۰۱۵ در فهرست مجلهٔ تایم از ۱۰۰ شخص تاثیرگزار جهان آمده‌است. فیلم‌هایش بیش ۱۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته و نامش هم چهار بار در میان رتبه‌بندی سالانه بازیگران با بیشترین دستمزد در جهان قرار گرفته‌است.

کوپر حرفه‌اش را در سال ۱۹۹۹ با ایفای نقش مهمان در مجموعهٔ تلویزیونی آغاز کرد و در ۲۰۰۰ در برنامه ام‌اف‌ای اکتورز استودیو ثبت‌نام کرد. او فعالیت در سینما را با فیلم کمدی تابستان داغ و مرطوب آمریکایی (۲۰۰۱) آغاز کرد. او برای بازی در نقش ویل تیپین در نمایش تلویزیونی جاسوسی-اکشن آلیاس (۲۰۰۱–۲۰۰۶) شناخته شد و با بازی در نقش مکمل فیلم کمدی مهمانان ناخوانده عروسی (۲۰۰۵) به موفقیت دست یافت. نقش برجستهٔ او در سال ۲۰۰۹ با فیلم کمدی خماری بود که از لحاظ تجاری و نظر منتقدان موفق بود و باعث ساخت دو دنباله در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ شد. کوپر برای بازی در نقش یک نویسندهٔ مبارز در فیلم ترسناک نامحدود (۲۰۱۱) و یک افسر پلیس تازه‌کار در درام جنایی مکانی آن سوی کاج‌ها (۲۰۱۲) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.
کوپر با کمدی رمانتیک دفترچه امیدبخش (۲۰۱۲)، کمدی سیاه حقه‌بازی آمریکایی (۲۰۱۳) و زندگی‌نامه‌ای جنگی تک‌تیرانداز آمریکایی (۲۰۱۴) که همچنین تهیه‌کننده‌اش بود، موفقیت بیشتری را کسب کرد. او برای بازی در این فیلم‌ها چهار بار نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد و دهمین بازیگری شد که در سه سال متوالی نامزد اسکار می‌شود. در سال ۲۰۱۴، او نقش جوزف مریک را در احیای نمایش مرد فیلم‌نما واقع در برادوی به تصویر کشید و نامزد دریافت جایزهٔ تونی شد. سپس در همان سال صداپیشگی راکت راکون در دنیای سینمایی مارول را بر عهده گرفت. در سال ۲۰۱۸، کوپر بازسازی فیلم موزیکال عاشقانهٔ ستاره‌ای متولد شده‌است را تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی و در آن ایفای نقش کرد. او برای این فیلم نامزد دریافت سه جایزهٔ اسکار شد و یک جایزهٔ بفتا و دو جایزهٔ گرمی بابت مشارکت در موسیقی متن و تک‌آهنگ آغازین آن «کم‌عمق» کسب کرد. او برای تهیه‌کنندگی جوکر (۲۰۱۹) و کوچهٔ کابوس (۲۰۲۱) نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد.
کوپر از سوی رسانه‌ها به‌عنوان یکی از نمادهای جذابیت شناخته شده و مجلهٔ پیپل در سال ۲۰۱۱ او را «جذاب‌ترین مرد زنده» نامید. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ با بازیگر جنیفر اسپوزیتو ازدواج کرده بود و از رابـ*ـطه‌اش با مدل روسی ایرینا شایک صاحب یک دختر شده‌است.


بیوگرافی بردلی کوپر | بازیگر

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum و SelmA

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
کودکی

بردلی کوپر در فیلادلفیا متولد شد ولی پس از آن در جنکینتاون بزرگ شد. مادرش، گلوریا، یک ایتالیایی‌تبار و پدرش، چارلز، ایرلندی بود. پدر بردلی در عرصه سهام شرکت‌ها مشغول به کار بوده‌است. او یک خواهر به نام «هالی کوپر» دارد. بردلی یک مسیحی کاتولیک است.
ابتدا او در دانشگاه ویلانوا پذیرفته می‌شود ولی مدتی بعد به دانشگاه جورج‌تاون منتقل می‌شود و در همین دانشگاه مدرک لیسانس زبان انگلیسی خود را در سال ۱۹۹۷ دریافت می‌کند. در دانشگاه جورج‌تاون بردلی به زبان فرانسه مسلط می‌شود و بعد از آن به عنوان دانشجو، ۶ ماه در فرانسه و در اکس آن پروانس اقامت می‌کند. کمی بعد در سال ۲۰۰۰ نیز وی موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس از اکتورز استودیو در نیویورک می‌شود.


بازیگری
بردلی کوپر نقش‌آفرینی حرفه‌ای خود را با بازی در یک سریال در سال ۱۹۹۹ آغاز کرد. سپس در فیلم تابستان داغ و نمناک آمریکایی ظاهر شد که شاید یکی از اولین تجربه‌های کاری او در عرصه سینما بوده و مجدداً در یک سریال تلویزیونی دیگر به نام آلیاس ظاهر شد. از دیگر مجموعه‌هایی که کوپر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت می‌توان به جک و بابی اشاره نمود. البته وی پیش‌تر در فیلم می‌خواهم با رایان بنکس ازدواج کنم که یک فیلم تلویزیونی بود نیز به ایفای نقش پرداخته بود.
از نمایش‌هایی که کوپر در این دوره به اجرای آن‌ها پرداخت، نمایشی به نام سه روز بارانی اشاره کرد که در مارس ۲۰۰۶ و در تئاتری در برادوی به نمایش گذاشته شد. وی در این نمایش با دیگر بازیگرانی چون جولیا رابرتز و پاول راد هم‌بازی بود.
از دیگر آثای وی می‌توان به بازی در فیلم مرد پاسخ‌های مثبت به همراه جیم کری و راکر اشاره نمود. کوپر همچنین قسمتی از برنامه تلویزیونی ساتردی نایت لایو را اجرا کرد. در سال ۲۰۰۹ وی را در فیلم‌های دیگری جون با تو حال نمی‌کند، پرونده ۳۹ و همه‌چیز در مورد استیودیدیم. سپس کوپر به نقش‌آفرینی در فیلم مشهور خماری پرداخت. این فیلم از نظر فروش توانست موفقیت بالایی کسب کند و فروشی حدود ۴۶۷ میلیون دلاری در در جهان تجربه کرد در حالی که بودجه ساخت آن تنها ۳۵ میلیون دلار بود. البته این فیلم مورد توجه منتقدین و کارشناسان قرار نگرفت و از این حیص مورد انتقاد فراوان بود. اگرچه که فیلم از نظر منتقذین در سطح بالایی نبود، اما بخاطر بازی در این فیلم کوپر موفق به کسب جایزه کمدی هالیوود از جشنواره فیلم هالیوود شد.
در سال ۲۰۱۰ بردلی کوپر در فیلم روز والنتین بازی کرد که در ژانر رمانتیک بود. این فیلم به کارگردانی گری مارشال، شامل ستارگانی چون اشتون کوچر، جسیکا آلبا، جسیکا بیل و آن هاتاوی بود. از نظر فروش فیلم در سطح خوبی قرار گرفت و موفق شد فروش ۲۱۵ میلیون دلاری در در جهان تجربه کند. بعد از این نیز در فیلم تیم-آ نقش‌آفرینی کرد. در ۷ ژوئن ۲۰۱۰ کوپر به همراه دو همبازی خود در فیلم تیم-آ در دابلیو دابلیو ایی راو به عنوان مجری میهمان ظاهر شد.
در سال بعد بردلی در فیلم نامحدود به نقش‌آفرینی پرداخت و سپس در قسمت دوم فیلم خماری، خماری: قسمت دوم ظاهر شد. این‌بار نیز این فیلم موفق به فروش بالایی در سطح جهانی شد و فروشش به مبلغ ۵۸۰ میلیون دلار رسید. در ۱۶ نوامبر همین سال نیز مجله پیپل بردلی کوپر را یکی جذاب‌ترین مردان جهان معرفی نمود.
در سال بعد یعنی ۲۰۱۲، بردلی در فیلم کلمات و دفترچه امیدبخش ظاهر شد. این فیلم به کارگردانی دیوید او. راسل بود و بازیگران دیگری چون رابرت د نیرو و جنیفر لاورنس در آن حضور دارند و باعث شد بردلی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شود. فیلم دیگر وی نیز فیلمی تحت عنوان مکانی آن سوی کاج‌ها است که در آن نقش یک مأمور پلیس را دارد و با رایان گاسلینگ هم‌بازی است.
در سال ۲۰۱۳ بردلی کوپر در قسمت سوم فیلم خماری، خماری: قسمت سوم ظاهر شد. این قسمت در واقع آخرین قسمت از سه‌گانه‌های خماری بود. قسمت سوم این فیلم به شدت مورد انتقاد منتقدین قرار گرفت ولی مجدداً از نظر فروش جهانی توانست موفق ظاهر شود. فیلم بعدی وی حاصل همکاری مجدد کوپر با دیوید او. راسل بود که اخاذی آمریکایی نام دارد. در این فیلم وی با کریستین بیل، امی آدامز، جرمی رنر و جنیفر لارنس هم‌بازی بود. کوپر در این فیلم نقش یک مأمور اف‌بی‌آی را بازی می‌کند و بخاطر نقش‌افرینی‌اش نیز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.
در ۲ می ۲۰۱۳ رسماً اعلام شد که بردلی کوپر قرار است در فیلمی به نام تک‌تیرانداز آمریکایی بازی کند. در ابتدا قرار بود استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم باشد که چندی بعد کلینت ایستوود را جایگزین وی کردند. این فیلم روایتگر زندگی تک‌تیرانداز آمریکایی، کریس کایل است.


بیوگرافی بردلی کوپر | بازیگر

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum و SelmA

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه


بیوگرافی بردلی کوپر | بازیگر

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*، Tabassoum و SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا