خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
تامس استنلی هالند (انگلیسی: Thomas Stanley Holland؛ زادهٔ ۱ ژوئن ۱۹۹۶)[۱] بازیگر انگلستانی است. وی فارغ‌التحصیل مدرسهٔ بریت در لندن است. هالند فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در نمایش موزیکال بیلی الیوت در سال‌های ۲۰۰۸–۲۰۱۰ آغاز کرد. او برای بازی در فیلم غیرممکن (۲۰۱۲) موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر بریتانیایی سال از سوی حلقه منتقدان فیلم لندن شد.
هالند با ایفای نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول از جمله مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۲۰۱۷)، مرد عنکبوتی: دور از خانه (۲۰۱۹) و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۲۰۲۱) به شهرت بین‌المللی رسید. همچنین پس از درخشش در نقش پیتر پارکر در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۶) موفق به دریافت جایزهٔ ستاره نوظهور بفتا شد؛ او به دومین بازیگر جوانی بدل شد که موفق به دریافت این جایزه شده‌است.

زندگی و حرفه۱۹۹۶–۲۰۰۵: اوایل زندگی و تحصیلات
توماس استنلی هالند یا به اختصار تام هالند در ۱ ژوئن ۱۹۹۶ در کینگستون لندن در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد.[۲][۳][۴] مادرش نیکول الیزابت عکاس برنده جایزه و پدرش دومینیک هالند نویسنده و کمدین انگلیسی است.[۵][۶] او فرزند ارشد خانواده شش نفره هالندها است و سه برادر کوچک‌تر از خودش دارد: دوقلوهایی به نام هری هالند و سام هالند (زادهٔ سال ۱۹۹۹) و برادر دیگرش پاتریک «پدی» هالند (زادهٔ سال ۲۰۰۴) است.[۵][۷] او از جانب پدرش اصالتی ایرلندی دارد. پدربزرگ پدری‌اش، جان چارلز آنتونی اهل جزیرهٔ من و مادربزرگ پدری‌اش، ترزا کوئیگلی، اهل ایرلند بود. از سمت مادری هم نوهٔ رابرت والتر فراست و کریستینا وینفرد بری است.
پدرش از مارس ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۲ در وبلاگ ایکلیپسد به نویسندگی پرداخته و داستان کمدینی را نشان می‌دهد که به دلیل استعداد پسرش دیگر به چشم نمی‌آید. در این وبلاگ به جزئیات زندگی گذشته و زندگی حرفه‌ای امروز تام هالند پرداخته شده‌است. تام در مدرسه ابتدایی کاتولیک دووهد در ناحیه جنوب غربی لندن درس خوانده‌است. او در سال ۲۰۱۲ از کالج ویمبلدون فارغ‌التحصیل شد و پس از اتمام کالج در مدرسه هنرهای نمایشی و فناوری بریت ثبت نام کرد و به تحصیل تکنولوژی و هنرهای نمایشی پرداخت. او در طی تئاتر بیلی الیوت، ژیمناستیک آموخت. هالند در نوجوانی، برای مدتی از بازیگری دور ماند و در کلاس‌های نجاری در کاردیف شرکت کرد.

۲۰۰۶–۲۰۱۴: نمایش موزیکال بیلی الیوت و پیشرفت در فیلم
هالند رقص هیپ‌هاپ خود را با عضویت در گروه رقص هیپ‌هاپ در کلاس‌های رقص نیفتی‌فیت در ویمبلدان آغاز کرد. استعدادش در زمینهٔ رقص سال ۲۰۰۶ و با شرکت در جشنوارهٔ رقص ریچموند توسط رقصندهٔ مشهور و طراح نمایش موزیکال بیلی الیوت، لین پیچ، کشف شد و پس از آن به پیتر دارلینگ معرفی شد.
تام هالند فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد، در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۰۸ پس از ۸ بار تست رقص و ۲ سال آموزش توانست در نمایش موزیکال «بیلی الیوت» در وست اند به عنوان نقش فرعی مایکل، بهترین دوست بیلی ظاهر شود. مدت کوتاهی بعد در همین نمایش به عنوان نقش اصلی به ایفای نقش پرداخت که بازخوردهای مثبتی از سوی تماشاگران و منتقدان داشت و نظرات زیادی را به سوی خود جلب کرد. طی دو سال بعد نیز با بازیگران مختلف و مشهور این نمایش را اجرا کرد. در ۸ مارس ۲۰۱۰، به مناسبت پنجمین سالگرد بیلی الیوت، چهار بازیگر نقش اصلی بیلی الیوت از جمله هالند، برای دیدار با نخست‌وزیر، گوردون براون به شماره ۱۰ خیابان داونینگ دعوت شدند و هالند نیز به عنوان رهبر گروه انتخاب شد. سرانجام در ۲۹ مه ۲۰۱۰ هالند بازی در تئاتر را ترک کرد و تصمیم به بازی در عرصه سینما گرفت.


بیوگرافی تام هالند | بازیگر

 
  • تشکر
Reactions: SelmA

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
او در سال ۲۰۱۱ به جمع بازیگران نسخهٔ بریتانیایی فیلم پویانمایی آریتی پیوست. این انیمیشن توسط یک شرکت ژاپنی تولید شده‌است، هالند در این انیمیشن صداگذاری یکی از شخصیت‌های کلیدی داستان به نام «شو» را بر عهده داشت.

تام هالند برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۲ در فیلم غیرممکن به صورت جدی وارد سینما شد، او در این فیلم در کنار بازیگران مطرح سینمایی همانند نائومی واتس و اوان مک‌گرگور حضور یافت؛ فیلمی که با ستایش منتقدان همراه بود و در گیشه نیز با موفقیت قابل توجهی رو به رو شد. این فیلم به سرگذشت مشقت بار یک خانوادهٔ بازماندهٔ اسپانیایی در جریان سونامی سال ۲۰۰۴ می‌پردازد که پس از وقوع حادثه سعی می‌کنند یکدیگر را پیدا کنند. هالند پس از ایفای نقش در این فیلم توانست موفقیت بسیار زیادی کسب کند و مورد تحسین قرار بگیرد. به حدی که انتظار می‌رفت او یکی از دریافت‌کننده‌های جایزهٔ اسکار آن سال خواهد بود. هالند در ۱۶ سالگی برای این فیلم موفق به دریافت ده جایزه از سوی منتقدان از جمله جایزهٔ هیئت ملی بازبینی فیلم برای بهترین بازیگر تازه‌کار و همچنین جایزهٔ حلقه منتقدان فیلم لندن برای بهترین بازیگر جوان بریتانیایی سال شد.

پس از موفقیت او در فیلم غیرممکن، هالند در سال ۲۰۱۳ موفق شد به عنوان بازیگر نقش مکمل مرد، در فیلم ملودرام حالا چطور زندگی کنم در نقش آیزاک به ایفای نقش بپردازد، هالند در این فیلم، با سورشا رونان همبازی بود. دیگر پروژه هالند برای سال ۲۰۱۴ فیلم لاک بود، این فیلم دومین فیلم هالند در مقام صداپیشگی است. او در این فیلم با بازیگر مطرح سینمای هالیوود، تام هاردی، همبازی بود و در نقش صداپیشه بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

۲۰۱۵-اکنون: شهرت جهانی و جهان سینمایی مارول

هالند در سال ۲۰۱۵ با بازی در چهار قسمت از مینی‌سریال تاریخی و تحسین‌شده «تالار گرگ» در نقش «گرگوری کرومول» قدم به عرصهٔ تلویزیون گذاشت. وی همچنین در فیلم در دل دریا به کارگردانی ران هاوارد در نقش جوانی توماس نیکرسون، دریانورد آمریکایی، ظاهر شد.

در ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۵ بود که اعلام شد هالند برای ایفای نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی انتخاب شده‌است، اتفاقی که موفقیت و محبوبیت زیادی برای او به دنبال داشت. او برای این نقش بازیگرانی مانند ایسا باترفیلد و تیموتی شالامی را در تست بازیگری شکست داد، سرانجام در سال ۲۰۱۶ و در ۱۹ سالگی او در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی برای نخستین بار در این نقش ظاهر شد، او اولین بازیگر غیرآمریکایی است که ایفاگر نقش پیتر پارکر بوده‌است، این فیلم یک موفقیت تجاری مهم محسوب شد و با فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶ شد و بازی هالند با تحسین منتقدان همراه بود.

در سال ۲۰۱۷، هالند در فیلم شهر گمشده زد به کارگردانی جیمز گری با چارلی هونام همبازی شد این فیلم نیز با تحسین منتقدان همراه بود و جزو ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ به انتخاب مجله تایم شد. همچنین هالند حضور کوتاهی در فیلم هیولایی فرامی‌خواند داشت، صداپیشگی شخصیت او توسط لیام نیسون انجام شد. دیگر پروژه او برای سال ۲۰۱۷ جنگ جریان با بازی بندیکت کامبربچ در نقش اصلی بود، این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد، بررسی‌های اولیه دربارهٔ این فیلم با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان همراه بود با این حال از بازی هالند در این فیلم استقبال کردند. در سال ۲۰۱۷، هالند در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه برای بار دوم در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی ظاهر شد. این فیلم با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان روبرو شد و بازی تام هالند نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و آن را ستاره‌ای نوظهور خواندند. همچنین این فیلم موفقیت خوبی در گیشه داشت و در سراسر جهان بیش از ۸۰۰ میلیون دلار فروش داشت. بازی در این فیلم، باعث شد تا هالند به عنوان جوان‌ترین بازیگر نقش اول مرد در جهان سینمایی مارول، نام خود را در رکوردهای جهانی گینس ثبت کند.

هالند در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب در فیلم‌های پرفروشی نظیر انتقام‌جویان: جنگ ابدیت و انتقام‌جویان: پایان بازی نیز ایفاگر این نقش بود. در سال ۲۰۱۸ بازی در فیلم ۱۹۱۷ به او پیشنهاد شد اما به علت مشکلات برنامه‌ریزی او و بازی در فیلم‌برداری مجداً آشوب مدام او این پیشنهاد را رد کرد. هالند در سال ۲۰۱۹ برای بار پنجم نقش خود را در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه تکرار کرد. این فیلم نیز مانند فیلم قبلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و بازی تام هالند نیز ستایش شد و با فروش ۱٫۱۳۲ میلیارد تبدیل به پرفروش‌ترین سری فیلم‌های مرد عنکبوتی شد. هالند در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در سه فیلم به عنوان صداپیشه حضور داشت؛ در سال ۲۰۱۹ همراه با ویل اسمیت صداپیشگی شخصیت‌های اصلی انیمیشن کمدی جاسوسان نامحسوس را بر عهده داشتند، این انیمیشین نیز به‌طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و اجرای هالند و ویل اسمیت تحسین شد.

در سال ۲۰۲۰ به عنوان صداپیشه سگی به نام جپ در لایواکشن دولیتل با بازی رابرت داونی جونیور حضور یافت. پس از آن در انیمیشن به پیش همراه با کریس پرت صداپیشگی دو برادر الف را بر عهده داشتند. این انیمیشن با نظرات مثبت منقدان همراه بود و صداپیشگی هالند و پرت را نقطه قوت فیلم خواندند. دیگر فیلم هالند در سال ۲۰۲۰، شیطان تمام‌وقت به کارگردانی آنتونیو کامپوس بود، وی در این فیلم با بازیگرانی چون رابرت پتینسون، سباستین استن، جیسون کلارک، رایلی کیئو، الیزا اسکانلن و بیل اسکاشگورد همبازی بود. این فیلم با واکنش‌های مطلوبی از سوی منتقدان روبرو شد و اجرای هالند با تحسین فراوانی همراه بود.
هالند در سال ۲۰۱۷، به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم آشوب مدام به کارگردانی داگ لیمان که اقتباسی از رمان چاقوی ایستادگی اولین کتاب از سه‌گانه آشوب مدام اثر پاتریک نس است بازی کرد. او در این فیلم با بازیگرانی مانند دیزی ریدلی، مدس میکلسن، دمیان بیچیر و نیک جوناس همبازی شد. این فیلم در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱ اکران شد. از دیگر پروژه‌های هالند که در ۲۰۲۱ اکران شد می‌توان به چری اشاره کرد. این فیلم به کارگردانی برادران روسو، در ۲۶ فوریه در سینماهای ایالات متحده و در ۱۲ مارس در اپل تی‌وی پلاس به‌نمایش درآمد.
در اکتبر سال ۲۰۲۰، هالند کار بر روی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را آغاز کرد. این فیلم در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد. در مه سال ۲۰۱۷ اعلام شد که هالند برای بازی در نقش ناتان دریک جوان در لایواکشن آنچارتد که اقتباسی از سری بازی‌های ویدئویی آنچارتد است، انتخاب شده‌است. فیلم‌برداری این فیلم در اکتبر ۲۰۲۰ به پایان رسید و قرار است در سال ۲۰۲۲ اکران شود.


بیوگرافی تام هالند | بازیگر

 
  • تشکر
Reactions: SelmA

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
زندگی شخصی
زمانی که هالند هفت سال داشت بیماری دیسلکسیا در او تشخیص داده شد و او از گفتن این موضوع هیچگونه ترس و ناراحتی ندارد. او سگی به نام تسا از نژاد بول تریر دارد.[۱۳] هالند اکنون نیز در کینگستون آپون تیمز زندگی می‌کند.[۱۴] او از نوامبر ۲۰۲۱ با زندیا در رابـ*ـطه است.

در رسانه‌ها
در سال ۲۰۱۵، هالند برای بازی در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول انتخاب شد. هالند پس از ایفای این نقش به شهرت بین‌المللی دست یافت و توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند، بازی او مورد توجه استن لی نیز قرار گرفت و گفت:
«به نظر من تام هالند بهترین مرد عنکبوتی است. او دقیقاً همان سن و قدی را دارد که من موقع نوشتن این شخصیت برای آن پیش‌بینی می‌کردم. مرد عنکبوتی نباید پیش از حد بزرگ باشد.»
همچنین بعد از نظرسنجی در فضای مجازی، کاربران به این نتیجه رسیدند که تام هالند در مجموع دربرگیرندهٔ بهترین خصوصیات پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در سینما است.
نام او در فهرست «ستارگان فردای بریتانیا-۲۰۱۲» از اسکرین اینترنشنال و «ستارگان تأثیرگذار جوان-۲۰۱۲» از ورایتی دیده می‌شود. در سال ۲۰۱۶، او جزو ۱۰ فوق‌ستارهٔ ای‌ام‌دی‌بی انتخاب شد. هالند توسط آژانس جهانی استعدادیابی به ثبت رسیده‌است و توسط آژانس ادبی ویلیام موریس نمایندگی می‌شود. نام او در فهرست جذاب‌ترین مردهای هالیوود به انتخاب مردم، در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به چشم می‌خورد، همچنین هالند به انتخاب سایت ای‌ام‌دی‌بی جز صد بازیگر جذاب زیر سی‌سال است.
منبع: ویکی پدیا


بیوگرافی تام هالند | بازیگر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SelmA

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه


بیوگرافی تام هالند | بازیگر

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR* و SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا