خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~Kimia Varesi~

هنرمند انجمن رمان ۹۸
هنرمند انجمن
  
عضویت
10/10/20
ارسال ها
1,201
امتیاز واکنش
12,613
امتیاز
323
محل سکونت
نیمه‌ی تاریک وجودم...!
زمان حضور
53 روز 17 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
° بزرگ ترین گنج ها گمشده جهان

یکی از مسایل مورد علاقه‌ی مردم که همیشه بحث‌های زیادی در مورد آن است و حتی صحبت در مورد آن برای خیلی از افراد هیجان انگیز است، صحبت در مورد گنج های گمشده تاریخ است. در واقع یکی از بخش‌های هیجان انگیز تاریخ، کشف رازهای گذشتگان و گنج هایی است که از آن ها به یادگار مانده است. با الی گشت همراه باشید می‌خواهیم در مورد تعدادی از بزرگ‌ترین گنج های گمشده جهان صحبت کنیم:

گنج های گشمده شوالیه ها
شوالیه‌ها در زمان گذشته در کشورهای اروپایی از افراد مورد احترام بودند و در ابتدا هدف آن‌ها کمک به کردم و به نوعی جوانمردی و دفاع از حق بوده است. در آن دوران در کشور فرانسه، به دستور فیلیپ چهارم که پادشاه آن کشور بود رهبران اصلی شوالیه ها دستگیر شدند و به آن ها اتهام کفر زده شد.
قرار بر این شد تا تمام اموال و ثروت آن‌ها مصادره شود اما ظاهرا شوالیه‌ها که از نیت پادشاه و افرادش خبر داشتند، قبل از آن ثروت خود را در مناطق مختلف اروپا پخش کردند. دقیقا مشخص نیست که چه گنجینه‌هایی داشته اند اما ظاهرا تعداد بی شماری سکه و جواهرات، اسناد ملکی و زمینی و… در آنها بوده است. تا حالا تمام تلاش ها برای پیدا کردن این گنج ها بی نتیجه مانده است.
از آنجا که نازی ها از طریق سرقت اموال اشخاصی که به اردوگاه های مرگ می فرستادند توانستند ثروت زیادی به دست بیاورند، هنوز ارزش این گنج ها مشخص نشده است. آن ها حلقه های ازدواج، شمعدانی و آینه های طلا و نقره ای، جواهرات و حتی دندان های طلای قربانیان را به سرقت برده اند. همه ی این طلاها به بانک رایش فرستاده می شده اند تا ذوب شوند. البته بعضی از این گنج ها بعد از اتمام جنگ جهانی دوم کشف شد.

° طومارهای بحرالمیت (دریای مرده)

طومارهای دریای مرده در واقع دست نوشته های بسیار قدیمی اند که در سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۶ پیدا شدند. این طومارها به زبان عبری نوشته شده اند و تعدادی از آن ها به عهد عتیق بر می گردد. طبق گفته ی محققان، طومارها در ۱۱ غار پیدا شده اند که متعلق به افاردی است که بر این باور بوده اند که دنیا را ۲ نیروی خیر و شر تشکیل می دهد. اگر چه بیشتر از نیم قرن است که از پیدا شدن این طومارها می گذرد اما هنوز اطلاعات بسیار کمی از آن ها در دست است.

° اتاق کهربا

اتاق کهربا را می توان خاص ترین گنج گمشده ی جهان دانست. اتاقی که دیوارهایی از جنس کهربا دارد و آینه های بزرگی با قاب طلا، جواهرات گرانبها و چهارچوب های شیشه ای بسیار گران قیمت در آن وجود دارد، این اتاق در سال ۱۷۱۶ به سزار روسیه هدیه داده شده است اما امروزه خبری از آن نیست. گفته می شود در صورتی که اتاق کهربا پیدا شود قیمتی حداقل ۱۴۵ میلیون دلاری خواهد داشت. ظاهرا آدلف هتیلر که از این اتاق با خبر بود، سعی کرده بود آن را به همراه خود به آلمان ببرد، مشخص نیست که این اقدام انجام شد یا نه اما تا سال ۱۹۴۵ هم این اتاق در روسیه بوده است و از آن زمان به بعد کسی دیگر آن را ندیده است.

° گنج فرعون

در سال ۱۹۲۲، شخصی به نام کارتر توانست محل دفن یکی از فراعنه ی مشهور مصر «توت آنخ آمون» را پیدا کند. بعد از آن می خواست تا راهی به داخل هرم پیدا کند اما این راه به اندازه ای دشوار و پیچیده بود که چندین سال زمان گذشت تا این شخص توانست راهی پیدا کند. از آنجا که یکی از رسوم مصری ها این بوده است که طلاهای پادشاهان را به همراه آن ها دفن کنند، انتظار می رفت که گنجینه ها و ثروت عظیمی در کنار این پادشاه باشد، اما نبود! این موضوع شاید بزرگ ترین سرقت تاریخ باشد اما هنوز هم مشخص نیست چه کسی توانسته چنین کاری انجام دهاد چون راه این هرم بسیار سخت و خارج از درک بوده است.


منبع: مجله گردشگری الی‌گشت


پنج گنج بزرگ گمشده‌ تاریخ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا