خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
bamiye-torkidea5f35d92d3f03e.jpg

طرز تهیه بامیه ترکی (تاتلی ترکی)

مواد لازم برای تهیه بامیه ترکی :

تخم مرغ۲ عدد
شیر۱ پیمانه
ماست۱ پیمانه
آرد سفید۴ پیمانه
آرد سمولینا۲ قاشق غذاخوری
روغن۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۲ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
شربت بار۲ پیمانه
طرز تهیه بامیه ترکی (تاتلی ترکی) :

برای تهیه بامیه ترکی ابتدا مواد داخل یخچال ، از تخم مرغ ها، شیر، ماست را ۳۰ دقیقه زودتر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا با دمای محیط سازگار شوند. تخم مرغ ها را داخل ظرفی می شکنیم.

و بیکینگ پودر را به آرد و آرد سمولینا اضافه می کنیم و همراه با وانیل به مواد می افزاییم. در ادامه شیر را به همراه ماست، روغن مایع و آبلیمو اضافه می کنیم.

سپس با همزن دستی همگی مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست و لطیفی داشته باشیم.داخل کاسه ای را چرب می کیم و خمیر را داخل ان قرار می دهیم و روی آن را با سلفون یا پارچه ای می پوشانیم.

سپس قابلمه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن سرخ کردنی به صورت شناور داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود.

خمیر را داخل قیف می ریزیم و روغن که داغ شد به صورت حلقه ای خمیر را داخل روغن می اندازیم و اجازه می دهیم تا بامیه ها پف کنند و سرخ شوند.با میه ها را داخل روغن با قاشق بر می گردانیم تا هر دو طرف آن یکدست سرخ شود.

بعد از سرخ شدن آن ها را داخل توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافه شان خارج شود. در صورتی که توری فلزی در دسترس نداشتیم می توانیم بامیه ها را روی دستمال حوله ای قرار دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

بعد داخل شربت بار سرد می گذاریم تا کاملا شربت جذب بامیه ها شود و با کفگیر بامیه ها را از داخل شربت بیرون می آوریم و کمی تکان می دهیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

cakenet

نکته :

شربت بار
شربت بار یکی از شربت های پر مصرف در تهیه انواع شیرینی ها می باشد که می توانیم آنرا به صورت اماده از فروشگاه ها تهیه کنیم. البته در صورتی که تمایل دارید این شربت را در منزل تهیه کنید.

ابتدا آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید، زمانی که آب به جوش آمد جوهر لیمو را به قابلمه حاوی آب اضافه می کنیم، اگر جوهر لیمو در دسترس ندارید به جای آن دو قاشق غذاخوری آب لیمو بریزید. شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم اجازه می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود و شربت شفاف شود. زمانی که شربت شروع به قل زدن کرد و کاملا شفاف شد گلاب و زعفران را اضافه می کنیم. (مقدار شکر و آب به یک اندازه است).

منبع:کیک نت


طرز تهیه بامیه ترکی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا