خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,566
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع

unnamed0f785a4540d0e7a5.jpg

طرز تهیه بستنی کاستارد

بستنی کاستارد می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. کاستارد، این دسر قدیمی ایتالیایی، میان وعده ای غنی از زرده تخم مرغ، خامه و شیر است. معمولا کاستارد را در غلظت های متفاوتی سرو میکنند؛ به این صورت که بسته به مقدار تخم مرغ و آرد مصرفی در آن، میتوانید کاستارد را مثل یک سس بی نظیر روی تارت خود بریزید. و یا، همانطور که فرانسوی ها بیشتر این دسر را سرو میکنند، آن را مثل یک کرم غلیظ و به عنوان میان وعده ای مستقل در برنامه عصرانه خود داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی کاستارد :

تخم مرغ ۲ عدد
زرده تخم مرغ ۴ عدد
شیر پر چرب ۲ پیمانه
شکلات شیری ۱۲۰ گرم
پودر شیر خشک ۱/۳ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
خامه ۲ و نیم پیمانه
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
طرز تهیه بستنی کاستارد :

این بستنی شیرینی زننده ای ندارد و مواد به کار رفته در آن، باعث سنگینی بیش از حد این دسر نشده است.

در تهیه بستنی کاستارد معمولا از شکلات های چیپسی استفاده میشود. اما شکلات تخته ای شیری خرد شده نیز جایگزین خوبی برای شکلات های چیپسی است.

مرحله اول:

شکلات های چیپسی و یا شکلات شیری خرد شده را در کاسه ای بزرگ بریزید

مرحله دوم:

پودر شیر خشک و نصف شکر را در قابلمه یا شیرجوش بزرگی بریزید و با یک همزن دستی، آن ها را مخلوط کنید. همزمان با هم زدن مخلوط به تدریج شیر را و سپس خامه را اضافه کرده، مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید. همچنان مخلوط خود را هم زنید تا شروع به جوشیدن کند. هم زدن را تا دو دقیقه پس از اینکه مخلوط شروع به جوشیدن کرد ادامه دهید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شود. هرازچندگاهی مخلوط را هم بزنید تا روی آن نبندد.

مرحله سوم:

در ظرفی دیگر، باقیمانده شکر را با تخم مرغ ها و زرده تخم مرغ ها مخلوط کنید. بهتر است اینکار را با همزن برقی انجام دهید تا مواد خوب ترکیب شوند و مخلوطی یکنواخت به دست آید. برای سهولت در هم زدن، بهتر است همزمان با هم زدن حدود یک پیمانه از مخلوط کاکائو و شکری را که اکنون کمی خنک شده است به تدریج به تخم مرغ ها اضافه کنید.

مرحله چهارم:

مخلوط شیر و شکر باقیمانده را به تدریج به شکلات های چیپسی اضافه کنید تا آب شوند. بهتر است اول یک سوم مخلوط را روی شکلات های چیپسی بریزید، کمی هم زده و سپس یک سوم دیگر را به آن اضافه کنید تا شکلات ها کامل آب شوند. و مخلوط یکدستی به دست بیاید.

مرحله پنجم:

مخلوط تخم مرغ را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. دقت کنید که حتما آن را پیوسته هم بزنید. در غیر اینصورت و درصورت حرارت دیدن بیش از حد تخم مرغ ها سفت میشوند و از مخلوط جدا میگردند. مخلوط را آنقدر حرارت دهید تا غلیظ شود. سپس سریعا از روی حرارت برداشته و حدود ۳۰ ثانیه هم بزنید تا یکنواختی خود را از دست ندهد.

مرحله ششم:

مخلوطی که در مرحله ۴ آماده کردید را به این مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. اینکار را به تدریج انجام دهید. بهتر است ابتدا یک پیمانه از مخلوط تخم مرغ را به مخلوط شکلات اضافه کرده هم بزنید سپس مخلوط به دست آمده را به بقیه مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. در این مرحله پودر وانیل را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله هفتم:

دسر خود را از صافی رد کنید. این کار به یکنواختی بیشتر آن کمک میکند. سپس روی بستنی کاستارد شکلات خود را پوشانده و حداقل ۶ ساعت در فریز قرار دهید. میتوانید آن را در یک بستنی ساز ریخته و سپس در فریزر بگذارید.

بستنی کاستارد شکلات شما آماده است. برای تزیینات روی آن میتوانید از ترافل های رنگی و یا شکلات رنده شده , میوه های مختلف نیز استفاده کنید.

نکته : در صورت عدم دسترسی به دستگاه بستنی ساز، میتوانید از راهکار جایگزین استفاده کنید به این صورت که مخلوط بستنی را داخل ظرفی فلزی ( مثل استیل) ریخته و داخل فریز بگذارید. سپس آن را هرچند ساعت یکبار از فریزر بیرون آورده با همزن هم بزنید. اینکار را حدود ۵ الی ۶بار انجام دهید تا بستنی، شکل مطلوب به خود بگیرد.
منبع:کیک نت


طرز تهیه‌ بستنی کاستارد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا