خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Solan bano

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
24/8/21
ارسال ها
64
امتیاز واکنش
1,046
امتیاز
203
سن
18
محل سکونت
آینده جهان
زمان حضور
15 روز 20 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
چین باستان:
چین کشوری پهناور در شرق آسیا و دارای ویژگی های سرزمینی و آب و هوایی بسیار متنوعی است.موانع طبیعی چین را از تایلند، برمه، هند و آسیای مرکزی جدا کرده است، اما دره پهناور رود هوانگ هو در شمال، این کشور را در معرض یورش اقوام بیابان گرد قرار می دهد.

ظهور تمدن:
کاوش های باستان شناسی نشان می دهد که در دوران نوسنگی و حدود ۸هزار سال پیش، گروه هایی از مردم روستانشین چینی در اطراف رود های بزرگ هوانگ هو(رود زرد) و یانگ آیه مشغول کشاورزی بودند.چینی ها همچنین چندین نوع حیوان اهلی را پرورش می دادند.
در چین هم مانند دیگر جاها، با تولید مازاد بر نیاز محصولات کشاورزی و دامی، جمعیت رو به افزایش نهاد و به تدریج زمینه پیدایش نخستین شهر ها را در حدود ۱۵۰۰ق.م فراهم آورد.چین کمتر تحت تاثیر و نفوذ خارجی بوده.

نخستین امپراتور:یکی از فرمانروایان سلسله«چه این» به نام ژنگ، با پیروزی بر حاکمان محلی و اشراف زمین دار، به تفرقه و تجزیه سـ*ـیاسی چین پایان داد و حکومت نیرومندی را تشکیل داد.او عنوان«شی هوانگ تی» به معنای «امپراتور اول» را که پیش از آن مخصوص خدایان و قهرمانان اساطیری بود، برای خود برگزید.

سلسله هان:
پس از مرگ شی هوانگ تی، چین دچار آشوب و جنگ داخلی شد و اندکی بعد سلسله «هان» روی کار آمد.در دوران فرمانروایی این سلسله تغییر و تحولات چشمگیری در چین رخ داد و چین در کشاورزی،صنعت، علم و فرهنگ پیشرفت چشمگیری کرد.جاده ابریشم در زمان این سلسله گشایش یافت.

آیین و اندیشه کنفوسیوس:
در عصر باستان تعدادی از اندیشمندان و فیلسوفان چینی، اصول و آیینی برای اداره جامعه و حکومت عرضه کردند.یکی از برجسته ترین این اندیشمندان کنفوسیوس بود که چند قرن پیش از شی هوانگ تی می‌زیست.کنفوسیوس بیش از هرچیز به رفتار اخلاقی توجه داشت.

منبع:تاریخ دهم


تاریخ چین

 
  • تشکر
Reactions: Tiralin
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا