خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

[ RAMIN ]

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/10/21
ارسال ها
224
امتیاز واکنش
678
امتیاز
178
سن
20
زمان حضور
2 روز 1 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع

سازدهنی چیست؟


ساز دهنی یا هارمونیکا، سازی است نسبتا کوچک، از دسته سازهای بادی با زبانه های آزاد. هوا به یاری دمیدن نوازنده از راه سوراخ هایی که جلوی ساز وجود دارد به زبانه ها می رسد و آنها را به ارتعاش وادار می کند.



صدای سازدهنی

تعداد اصوات وسعت صدای سازدهنی، کاملاً بستگی به بزرگی و کوچکی آن دارد؛ این وسعت معمولاً یک تا دو اکتاو، با فواصل کروماتیک معتدل است.
در سازهای کوچکتر معمولی وقتی نوازنده در آن می دمد، اصوات طبیعی نتها، و وقتی هوا را می کشد، اصوات کروماتیک بینابینی حاصل می شوند، در حالی که در برخی انواع بزرگتر ساز، در کنار سمت راست آن دکمه ای هست که با فشار آن تمام صداها نیم پرده کروماتیک بالا می رود.


انواع سازدهنی:



1.سازدهنی دیاتونیک یا ترمولو

این سازدهنی برای هر نت دو زبانه دارد که یکی بم تر و یکی زیرتر است، این کار صدایی مواج به سازدهنی می دهد. این سازدهنی در دنیا رواج زیادی دارد و بخصوص در کشورهای شرق آسیا طرفداران زیادی دارد.


2.سازدهنی کروماتیک

یکی از انواع سازدهنی ها است که کنار آن یک شستی یا دکمه قرار دارد. این شستی برای عوض کردن سوراخ های نواختن ساز به کار می رود. این ساز در حالت عادی نت های دیاتونیک را می نوازد و با فشردن شستی تمام نت ها نیم پرده بالاتر می روند. این ساز در موسیقی پاپ، جاز و کلاسیک استفاده می شود.



160442731.jpg


منبع:آرنیک


سازدهنی | معرفی ساز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا