خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Meysa

میستونکِ مرمر
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,135
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آش در فرهنگ ایرانی و اسلامی نماد بخشندگی است. کمتر کسی است که کلمه آش را شنیده و خاطرات نذری دادن در ذهن آن تداعی نشود. به طور کلی پختن و خوردن آش با نذری دادن و پخش کردن اطعام گره خورده است. البته ممکن است که این رویا به حالت‌های دیگری نیز دیده شود که در این حالت مزه آش و احساسی که در آن لحظه بیننده خواب درک خواهد کرد در تعبیر خواب بسیار اهمیت دارد.

اگر در خواب مزه و طعم شیرین احساس کردید:

ابن سیرین: شادی و خوشحالی و رزق حلال
ابراهیم کرمانی: شادی و نشاط
مزه و طعم ترش، تلخ و شور:
ابراهیم کرمانی: رنج و اندوه
ابن سیرین: غم، اندوه و نگرانی

تعبیر خواب آش رشته
منوچهر مطیعی تهرانی گوید:
رشته، رشته امید است و خیر و برکت و نعمت. رشته را از خمیر آرد تهیه می‌کنند و چون آرد و خمیر آرد و گندم و نان همه در خواب‌های ما خوب هستند رشته نیز خوب است. به طور سنتی ما شب‌های عید رشته پلو می‌خوریم و آش رشته درست می‌کنیم این کار از همین عقیده ریشه گرفته یا تعبیر بر مبنای این سنت و عقیده استوار است که رشته در خواب رشته امید است و نعمت و برکت و دیدنش در خواب نیکو است به هر حال که باشد. فقط اگر رشته را دور بریزید و تباه کنید خوب نیست.


تعبیر خواب آش شوربا
مطیعی تهرانی می‌گوید:
شوربا نعمت و فایده و خیر و نیکی است. این تعبیر کلی شورباست ولی در غذاهایی مانند شوربا، آبگوشت، آش، حلیم و از این قبیل که از مواد مختلف و متعدد تهیه و پخته می‌شود طعم و مزه آن مسیر را معین می‌کند. اگر در خواب فقط شوربا ببینیم خوب است و نعمت و خوبی تعبیر شده چه خودمان پخته و تهیه کرده باشیم و چه دیگری به ما بدهد ولی اگر آن را بخوریم و بد طعم و بدمزه باشد غم و اندوه و ناراحتی است. خیلی کارها هست که ما به امید سود بردن انجام می‌دهیم یا اقدام می‌کنیم ولی در جریان عمل با شکست رو به رو می‌شویم و ناراحتی نصیب ما می‌گردد. شوربای بد طعم و بدمزه چنین چیزی را در خواب می‌نمایاند. شوری و ترشی آن نیز همین تعبیر را دارد.



تعبیر خواب آش سرکه
ابن سیرین می‌گوید:
اگر در خواب ببینی آش سرکه را با گوشت گوسفند و چیزهای خوب و عسل پخته‌ای، تعبیرش این است که زندگانی و معاش و معیشت خوب و نیکو و عزت و جاه به دست می‌آوری.

اگر ببینی آش سرکه را با گوشت گاو پخته‌ای عمر طولانی بدست می‌آوری و به وسیله برخی افراد حکومتی به مال و اموالی خواهی رسید.

اگر ببینی آش سرکه را با گوشت پرنده پخته‌ای به اندازه کم و زیاد چیزهایی که در آش وجود دارد بزرگی و حکومت به دست می‌آوری.



تعبیر خواب آش سماق (تتماج)
ابن سیرین می‌گوید:

اگر در خواب ببینی آش سماق را با گوشت بره یا گوسفند و ماست شیرین می‌خوری نشانگر این است که به همان اندازه از افراد سپاهی و لشکری به تو سود و منفعت خواهد رسید.
اگر ببینی آش سماق را با گوشت گاو یا خرگوش و ماست ترش می‌خوری به این معناست که از مردم پست و فرومایه مقداری سود و منفعت به تو می‌رسد.
جابر مغربی می‌گوید: اگر در خواب ببینی که آش سماق را با چیزی ترش می‌خوری نشانه غم و اندوه است.
تعبیر خواب آش زیره (زیره باج)
ابن سیرین می‌گوید: خوردن آش زیره در خواب به معنای دشمنی و غم و اندوه است.



تعبیر خواب آش رشته نذری
تعبیرگری می‌گوید: آش رشته به واسطه داشتن حبوبات دل پاک فرد دیده شده در خواب را نشان می‌دهد و ادای نذری نماد دیدن همه به یک چشم است. خواب به شما نشان می‌دهد که با دلی بزرگ و طبع بلند اطرافیان را از برکات وجودتان بهره‌مند سازید.

اگر آش نذری بگیرید نعمت و روزی به شما رسد و اگر آش نذری بدهید به مقام می‌رسید.


تعبیر خواب آش پختن
پختن آش در خواب تعبیرش این است که شما هدفی در ذهن دارید که برای رسیدن به آن باید تلاش کنید. اگر در خواب ببینید که آش رشته نذری می‌پزید به این معناست که دلی پاک دارید زیرا آش رشته دارای انواع حبوبات و مواد غذایی است. نذر نیز نماد همه را به یک چشم دیدن است، پس خواب اینگونه تعبیر می‌شود که باید با دلی پاک و طبعی بلند، دیگران را از برکت وجود خود بهره مند کنید.

منبع ستاره


تعبیر خواب آش

 
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا