خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

goli.e

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/20
ارسال ها
494
امتیاز واکنش
3,631
امتیاز
228
زمان حضور
48 روز 13 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کتاب ننه یخی ،پسر و تابستان فصل نخست با عنوان «شکار خطرناک» نامگذاری شده است که به شخصی به نام «هانی» مربوط می‌شود که برای گرفتن پروانه از بالای دیوار بر زمین می‌افتد بالاخره کارش به بیمارستان می‌کشد. فصل دوم این اثر «تلاش بیهوده در بن بست یا دوست یک هفته‌ای» نام دارد که شخصیت اصلی در بیمارستان بسـ*ـتری بوده و فامیل‌ها از جمله عمه و زن عمو به عیادت «هانی» می‌روند. فصل سوم رمان «ننه یخی، پسر و تابستان» با نام «دوباره خانه»، فصل چهارم با عنوان «کوه زمرد» و فصل پنجم این اثر با نام سرقت بزرگ» نامگذاری شده‌اند. رمان «ننه یخی، پسر و تابستان» از زبان قهرمان اصلی داستان که پسری 14 ساله با نام «هانی» است، بیان می‌شود. «حمیدرضا نجفی» در کتاب «ننه یخی، پسر و تابستان» اینگونه داستان را آغاز می‌کند: «می‌گویند یکی از کارهای باحالی که خدا می‌کند این است جای هر چیزی که می‌گیرد، یک چیز خوب‌تر می‌دهد. اما این چیز خوب‌تر برای من چه می‌توانست باشد؟ چهارده سالت باشد و اولین روز تابستان و فکر کنی که این تابستان مثل بقیه تابستان‌ها نیست. یک پروانه سبز و خاکستری به قول معلم علوم بی‌مانند (البته او این کلمه را هم به عنوان تعریف و هم تنبیه به کار می‌برد)، بله، بی‌مانند از صبح بالای سر باغچه بپلکد و احتمالاً روح نامردش هم خبر نداشته باشد از زبل‌خانی که در کمینش نشسته؛ و زبل‌خان که من باشم هم بی‌خبر از پایان عمر زبل‌خانی‌اش تا ساعتی دیگر. اولش پروانه را با برگ‌های شمعدانی لـ*ـب حوض اشتباه گرفتم. پدرم حوض را تازه آب انداخته بود. هنوز خنکی هوای صبح اجازه آب تنی نمی‌داد. پدرم خانه نبود؛ بر عکس همیشه، اما خدا مثل همیشه در تدارک کار جالبی بود که دست زبل‌خان بدهد. پسر بچه‌ای که مثل هر هم‌نوع سالمش بلد است به خوبی از دیوار راست بالا برود؛ یعنی اگر بلد نباشد به طور ختم سلامتش مشکل دارد!».

معرفی کتاب
کتاب حاضر داستان پسر بچه ای ست که حادثه ای برای او اتفاق می افتد و باعث تغییراتی در زندگی او می شود. او با افراد جدیدی آشنا می شود و نگاهش به دنیا و نظرش نسبت به اطراف و آدم ها عوض می شود. داستان رنگ و بویی از عرفان دارد. در قسمتی از داستان سرگذشت نجم الدین کبری، یکی از مشایخ بزرگ صوفیه را بیان می کند و توضیحاتی درباره سیر و سلوک عُرفا می دهد. قهرمان داستان به علت اتفاقی که برایش افتاده، حرف ها را رنگی می بیند و به این صورت افکار آدم ها را می خواند. افکار آدم های خوب را با حرف هایی که می زنند به رنگ های روشن می بیند و آدم های بد، حرف های شان رنگ کبود و تیره دارد

درباره نویسنده:
حمیدرضا نجفی متولد ۱۳۴۳ نویسنده و مترجم ایرانی است. اولین رمان حمیدرضا نجفی با نام «کوچه صمصام» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرد. اولین مجموعه داستان او با نام «باغهای شنی» توسط انتشارات نیلوفر منتشر شد، کتابی که مورد توجه منتقدین قرار گرفت و نامزد دریافت دو جایزه «بنیاد گلشیری» و «منتقدین و نویسندگان مطبوعات» شد و جایزه بنیاد گلشیری را برایش به ارمغان آورد.


معرفی کتاب ننه یخی پسر و تابستان | حمیدرضا نجفی

 
  • تشکر
Reactions: دونه انار
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا