خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
24,702
امتیاز واکنش
63,861
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
افسانه بزرگ عکاسی

ن نویسنده کتاب هک عکاسی شروع عکاسی اش را اینگونه شرح می دهد: «وقتی عکاس تازه کاری بودم، هر موقع به عکس های دیگر عکاسان در ۵۰۰px، Flickr یا سایت های دیگر نگاه می کردم، واقعا ناامید می شدم. به تمام زندگیم سوگند، نمی توانستم درک کنم که عکس های آنها اینقدر با رنگ و عمق و شگفت انگیز باشند و عکس های من نه. اغلب در وضعیت و حالاتی مثل مال آنها عکاسی می کردم ولی نمی توانستم به کیفیت عکس های آنها دست پیدا کنم. این همای چیزی است که آن را افسانه عکاسی می نامم». در ادامه این مطلب لنزک مایک بیشتر توضیح می دهد و دلایل این تفاوت ها را بررسی می کند.

عکس فوق از Marius Vieth

دلیل این تفاوت باید نوع دوربین باشد
پیش خودم فکر کردم «برای گرفتن چنین عکس هایی، قطعا آنها گران قیمت ترین دوربین های موجود در بازار را داشته اند». وقتی به اطلاعات Exif عکس های آنها توجه کردم، از اینکه خیلی از آنها از دوربین های سطح مبتدی استفاده می کردند، شگفت زده شدم.

حدس زدم دلیل این تفاوت، دوربین نیست.

دلیل این تفاوت، باید بخاطر لنزها باشد
اگر دلیل این تفاوت، دوربین نبود، پس آنها قطعا از لنزهای گران قیمتی که حتما از لنز من بهتر بودند، استفاده می کردند. دوباره به اطلاعات Exif آنها نگاه کردم و باز هم از اینکه بیشتر آنها از لنزهایی شبیه لنز من استفاده می کردند، تعجب کردم.

بعضی از آنها حتی از لنزهای کیت استفاده می کردند، اما عکس های آنها فوق العاده بودند.

حدس زدم دلیل این تفاوت بخاطر لنزها نیست.

دلیل این تفاوت باید تجربه آنها باشد
پس دوربین و نوع لنز دلیل این تفاوت نبودند، خب چه چیز دیگری باقی مانده بود؟ تنها چیزی که به نظرم می رسید، تجربه بود. آنها قاعدتا سالها بود عکس می گرفتند و میلیون ها اشتباهی که من تازه داشتم انجام می دادم را، قبلا یاد گرفته بودند.

سعی کردم با چند تا از آنها که عکس های خارق العاده ای می گرفتند، ارتباط برقرار کنم و از آنها بپرسم چه مدت است عکاسی می کنند.

تعدادی از آنها بیش از ده سال بود به طور حرفه ای عکس می گرفتند، اما تعداد زیادی هم بودند که به یک سال هم نمی رسید داشتند عکاسی می کردند!

منظورم را اشتباه متوجه نشوید- تجربه به طور حتم یکی از مهم ترین پارامترها در خلق یک کار هنری بزرگ محسوب می شود اما تنها عامل نیست. اگر یک نفر با یک سال تجربه به خوبی کسی که ده سال تجربه دارد عکاسی می کند، پس حتما عامل دیگری به جز تجربه باید دخیل باشد.

حدس زدم این عامل همیشه تجربه نیست.

دو قدرت محرمانه ای که عکاس ها در تصرف دارند
افسانه عکاسی می گوید چیزهایی مثل تجهیزات عکاسی و تجربه، فاکتورهای تعیین کننده کیفیت یک عکس هستند.

بعد از صرف ساعت ها وقت برای ارزیابی اینکه چه تفاوت هایی به این عکاس ها برتری خارق العاده بخشیده است، بالاخره به نتیجه رسیدم.

برای فهمیدن آن آماده اید؟

دو «قدرت محرمانه» ای که آنها را متمایز می کرد دانش محرمانه آنها در مورد نورپردازی و ویرایش عکس بود.

نورپردازی
نورپردازی به طرز عجیبی اهمیت دارد. اگر یک iPhone با نور فوق العاده خوب یا یک دوربین ۴۰هزار دلاری Phase One با لنز ۱۰هزار دلاری و نور کم کیفیت به من بدهند تا عکس بگیرم، من iPhone و نور خوب را انتخاب می کنم.

به محض اینکه بفهمید نور چگونه کار می کند، چطور می توانید آن را بسازید و قدرت آن را تحت کنترل در آورید، عکس های شما در کیفیت و ابتکار به صورت موشک وار بالا می روند. با کمی تمرین در فهم اینکه چطور می توانید از نور استفاده کنید، حتی می توانید با شکل دهی، کنترل کیفیت و کمیت آن، یک نور بسیار بد را به نوری فوق العاده تبدیل کنید.

ویرایش – این کار بعضی ها را عصبانی می کند
با چیزی که می خواهم بگویم خیلی از عکاسان حرفه ای را عصبانی خواهم کرد: ویرایش می تواند از شناخت نور (و تجربه) خیلی مهم تر باشد.

بگذارید توضیح دهم: تکنولوژی راه درازی را پیموده است. عکاسی با فرمت RAW اینقدر به شما اطلاعات می دهد که می توانید عکس های ناموفق قبلی را «نجات» دهید.

اشتباه متوجه نشوید، شما باید همیشه، تا جایی که می توانید همه تنظیمات و مراحل را به صورت صحیح با دوربین انجام دهید، اما کارهای زیادی هم هستند که می توانید بعد از گرفتن عکس انجام دهید تا به عکستان جلوه ای درست دهید.

اینکه بتوانید کل پس زمینه را جایگزین کنید، نقص ها را ویرایش کنید، سایه ها و هایلایت ها، خطاهای نورپردازی یا شرایط نوری نامساعد را تغییر دهید و غیره به معنای تاثیری شگرف روی عکس ها است و اینکه امروزه مرحله نهایی «ویرایش» است.

زمانی که باکیفیت ترین ویرایش و باکیفیت ترین نورپردازی را با هم ترکیب می کنید، چنان عکس فوق العاده ای خلق می کنید که از جمع تک تک مراحل بهتر خواهد بود. وقتی به این سطح رسیدید، شما جزء ۱درصد برتر هستید.

به عبارت دیگر، وقتی به این سطح رسیدید، حال عکس های شما به اندازه عکس های عکاسانی که قبلا غبطه اش را می خوردید، خارق العاده هستند.

آنچه که باید انجام داد
لطفا از حرف هایم اشتباه برداشت نکنید. تجربه کسب کردن از طریق «آزمون و خطا» مهم است و با گذشت زمان به دست می آید. داشتن بودجه برای خرید دوربین های بهتر یا لنزهای گرانقیمت تر می تواند به شما کمک کند به شرط اینکه بدانید چطور با آنها کار کنید. اگر به یک عکاس مبتدی، بهترین تجهیزات عکاسی و به یک عکاس حرفه ای و جاافتاده، بدترین دوربین و تجهیزات را بدهید تا رقابت کنند، من شرط می بندم عکاس حرفه ای عکس تاثیرگذارتری خلق می کند.

با تمام آنچه که گفته شد، سایت من راجع به هک عکاسی است. هک عکاسی، پیدا کردن سریع ترین روش های موثر برای ارتقای عکاسی شماست، بدون اینکه ۱۰ها هزار ساعت صرف یادگیری کنید.

الماس ها و عکس ها
نورپردازی خوب در یک عکس مثل یک سنگ گرانبهای خام است. به خودی خود ارزش دارد، اما نه به اندازه‌ی یک سنگ گرانبهای کار شده. اینجا زمانی است که ویرایش وارد عمل می شود.

با کمی دقت، سنگ به اندازه های مناسب برش داده می شود، جلا داده می شود، نقص ها و کاستی ها حذف می شوند، تراش کاری انجام می شود و در نهایت صیقل داده می شود. شباهت زیادی به ویرایش دارد، غیر از این است؟

تنها بعد از اینکه مرحله «ویرایش» انجام شد، سنگ گرانبها، ارزش و قیمت واقعی خود را پیدا می کند.

اجازه دهید دوباره تکرار کنم: برای اینکه باارزش ترین عکس را داشته باشید، هم به نورپردازی عالی نیاز دارید هم به ویرایش ماهرانه.

یک عکس می تواند با هر یک از این دو (نورپردازی عالی یا ویرایش فوق العاده) هم خوب باشد اما برای اینکه بهترین کیفیت را داشته باشد، به هر دو آن ها نیاز است.

چرا باید اول در ویرایش شیرجه بزنید
همانطور که در بالا شرح دادم، نورپردازی و ویرایش مهم ترین قسمت های این فرآیند هستند. جدای از تاثیر هر دوی آنها، ادعا می کنم یادگیری ویرایش خیلی سریع تر و ساده تر از یادگیری نورپردازی است.

می خواهم توضیحاتی جدی در مورد آخرین جمله ارائه دهم به این دلیل که بعضی ها ممکن است به اشتباه فکر کنند منظور من این است که به هیچ وجه «نورپردازی» را یاد نگیرید.

من اکیداً توصیه می کنم نورپردازی و ویرایش را همزمان یاد بگیرید، اما یادگیری ویرایش سریع تر پیش می رود و در این سطح می تواند تاثیر بارزتری داشته باشد.

۱۰-۲۰ سال پیش، این موضوع اهمیت نداشت. نرم افزارهای فتوشاپ و لایت روم به اندازه‌ی الان قوی نبودند، فایل های خروجی دوربین به این اندازه پیشرفته نبودند و نمی توانستند اطلاعات چندانی برای کاربردهای بعدی در اختیار قرار دهند.

نورپردازی ماهرانه قبل و بعد از ویرایش قوی
من چند عکس زیر را برای نشان دادن قدرت ترکیب نورپردازی و ویرایش آورده ام. عکس های «قبل از ویرایش» با نور خوب در مقایسه با نورپردازی ضعیف، عالی هستند اما با استفاده از ویرایش، می بینیم هنوز پتاسیل بهتر شدن را داشته اند.



اهمیت فرآیند ویرایش را متوجه می شوید؟ راز افسانه عکاسی برملا شد.

مایک نیوتون درباره کتاب هک عکاسی می گوید: «ماموریت من کمک به عکاسان مبتدی برای پریدن از روی ۱۰۰۰۰ ساعت زمانی است که برای پیشرفتشان نیاز است و آموختن چندین روش هکی است که خودم با آزمون و خطا به آنها رسیده ام تا بتوانند وقت بسیاری را ذخیره کنند. خلق این کتاب، اولین قدم از بیشمار مرحله ای است که من را به کار همیشگی بر روی عکاسی هدایت می کند. رویای من خلق یک سبک زندگی (lifestyle) از سفر و آموزش عکاسی است. ممنون که وقت می گذارید و بخشی از آن هستید».

#فیکاتو


افسانه بزرگ عکاسی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا