خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
تجربه حیرت‌انگیز سوار شدن بر بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ فلک جهان با ارتفاع ۲۵۰ متر را در آسمان دبی کسب کنید! شهر دبی دارای جاذبه‌ها و دیدنی‌های بسیاری است و همه‌روزه به جاذبه‌های گردشگری این شهر افزوده می‌شود و علاقه‌مندان را بیش از پیش مشتاق سفر به شهر دبی می‌کند. با سفر به شهر دبی می‌توانید حضور تکنولوژی و ادغام خلاقانه آن با صنایع مختلف را در تمامی بخش‌ها مشاهده کنید. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا مردم جهان به شهر دبی علاقه‌مند شوند، وجود جاذبه‌های تفریحی منحصر‌به‌فرد این شهر است. شهر دبی از انواع مختلف پارک‌های آبی، مراکز تفریحی و خرید تشکیل شده است. یکی از جاذبه‌های هیجان انگیز این شهر که به تازگی از آن رونمایی شده است، چرخ و فلک غول‌پیکر عین دبی می‌باشد که رکورد بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان را از آن خود کرده است.

چرخ و فلک عین دبی نقطه عطفی در صنعت گردشگری و تفریحی دبی بشمار می‌رود که به فهرست طولانی جاذبه‌ها و رکورد شکنی‌های دبی پیوسته است. این چرخ و فلک غول‌پیکر که در جزیره Bluewaters قرار دارد، در ارتفاع ۲۵۰ متر ساخته است که منظره خیره‌کننده‌ای برای افراد داخل در آن به نمایش می‌گذارد و با نام بلندترین چرخ و فلک جهان، علاقه‌مندان بسیاری را به شهر دبی جذب کرده است. این سازه به عنوان جدیدترین مرکز‌ تفریحی دبی، تجربه‌ای بیشتر از ارائه
چشم‌انداز شهر را برای حاضرین ارائه می‌دهد، این مکان برای مهمانی‌های خارق العاده، دور‌همی‌های سرگرم‌کننده، برگزاری کنسرت خصوصی، رویدادهای MICE و برگزاری جشن‌های خلاقانه می‌تواند بهترین انتخاب به‌حساب بیاید.

چرخ و فلک عین دبی را می‌توان یکی از شاهکارهای معماری و سازه‌ای شگفت انگیز دانست، هر پایه این چرخ و فلک ۱۲۶ متر ارتفاع دارند، برای آنکه درک بهتری از ارتفاع زیاد هر پایه چرخ و فلک به دست آورید، خوب است بدانید که این ارتفاع برابر طول ۱۵ اتوبوس به صورت عمودی در کنار هم می‌باشد و در واقع ارتفاع بسیار بلندی را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که وزن پایه نگه‌دارنده چرخ و فلک عین دبی معادل چهار هواپیمای A380 می‌باشد. اگر شما نیز علاقه‌مند به کسب اطلاع و آشنایی بیشتر در مورد این سازه هیجان انگیز هستید، پیشنهاد می‌دهیم ادامه مقاله را از دست ندهید و همراه الی گشت باشید.

محل عین دبی

چرخ و فلک عین دبی در جزیره بلو واترز ساخته شده است و لقب بزرگ ترین و عظیم ترین چرخ و فلک در دنیا را به خود اختصاص داده است. عین در زبان عربی به معنای چشم است و به نظر نام بسیار مناسب و زیبایی برای این چرخ فلک غول آسا و بزرگ می رسد. اگر از دور به این چرخ و فلک نگاه کنید، گویی که واقعا در حال تماشای یک چشم بزرگ هستید.

همان طوری که گفتیم این چرخ و فلک در جزیره بلو واترز قرار دارد. این جزیره یک جزیره مصنوعی است و شرکت مراس دبی هزینه مورد نیاز برای ساخت آن را فراهم کرده است.
در این جزیره فاصله بسیار کمی تا ساحل جمیرا وجود دارد و حدود ۹ میلیارد درهم برای ساخت آن صرف شده است.این جزیره با اینکه به دست طبیعت ساخته نشده است، بسیار زیباست و بازدید از آن می تواند زمینه ساز یک خاطره زیبا و منحصر به فرد به شمار رود. اگر دوست دارید بلوواترز و عین دبی را ببینید حتما به کشور امارات متحده عربی سفر کنید؛ اتفاقات بسیار خوب و هیجان انگیزی در این جزیره منتظر شماست.

ساخت این جزیره به منظور ایجاد یک بسـ*ـتر مناسب و رویایی برای چشم دبی صورت گرفته است و حقیقتا نیز امکانات فوق العاده ای در این جزیره برای تفریح و گردش توریست ها فراهم شده است و تعداد زیادی رستوران، هتل، واحد تجاری و مرکز خرید در آن در نظر گرفته شده تا همه چیز برای جذب توریست و گردشگر به خوبی فراهم باشد.

بلوواترز و عین دبی در کنار هم، یک مکمل زیبا و منحصر به فرد را به وجود آورده اند؛ زیرا هر یک از آنها بدون دیگری چیزی کم دارد. مراحل ابتدایی ساخت چشم دبی از ۲۰۱۳ شروع شده و همه مسئولین در تلاش بودند تا آن را برای نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ آماده کنند.


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
چه فعالیت‌هایی را می‌توان در چرخ و فلک عین دبی انجام داد؟

چرخ و فلک عین دبی که در زبان عربی به معنای چشم دبی است، یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های جزیره Bluewaters شمرده می‌شود. این چرخ و فلک برای همه عموم قابل دسترسی است و بسیاری از افرادی که بلیط آن را رزرو می‌کنند از آن به عنوان مکانی برای برگزاری دور‌همی‌های دوستانه و جشن‌های فراموش نشدنی استفاده می‌کنند.

بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان که در آن سوی آب‌های ساحل محبوب Jumeirah Beach Residence واقع شده است میزبان سفری آرامش بخش و در عین حال مسحورکننده ۳۸ دقیقه‌ای، منظره ۳۶۰ درجهٔ بی‌نظیری را از خط افق شهر دبی به حاضرین ارائه می‌دهد. این چرخ و فلک غول پیکر با دارا بودن ۴۸ کابین مجهز به تهویه مطبوع، می‌تواند ۱۷۵۰ بازدیدکننده را در خود جای دهد تا افراد حاضر در کابین‌ها در یک چرخش آهسته، تجربه به یاد ماندنی را تجربه کنند.

عین دبی خط ساحلی زیبای شهر، مناظر شیک دبی مارینا و چشم اندازی رویایی از مکان‌های دیدنی معروف مانند برج العرب، نخل جمیرا و برج خلیفه را به‌نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند تا در هر ساعتی از روز و شب به این چرخ و فلک دسترسی داشته باشند و آسمان‌خراش‌های شهر دبی را که در زیر پرتوهای خورشید می‌درخشند را مشاهده کنند و یا چشم‌اندازی که به تدریج در شب با تاریکی و نورهای شهری رنگارنگ می‌شود را در خاطرات خود ثبت کنند.

بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان تنها برای نمایش دادن چشم‌اندازهای زیبای شهر دبی در ارتفاع ۲۵۰ متری ساخته نشده است، چرا‌که پایه این چرخ و فلک به عنوان یک آیتم سرگرمی و تفریحی نیز در نظر گرفته می‌شود و با یک صفحه نمایش LED بزرگ لحظات خوشی را برای حاضرین در کابین‌ها رقم می‌زند. سازه عظیم عین دبی از ۴۸ کابین HI-TECH تشکیل شده است که در کل ظرفیتی به اندازه ۱۷۵۰ نفر را دارا است. بر روی این چرخ و فلک ۱۹۲ کابل وجود دارد که این کابل‌ها در کنار هم طولی به اندازه ۲۴۰۰ کیلومتر را تشکیل می‌دهند.

بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان از همکاری کدام شرکت‌ها به وجود آمده‌اند؟

از بزرگ‌ترین گردآورندگان عین دبی، می‌توان به هلدینگ بزرگ دبی و کمپانی مرسدس بنز اشاره کرد. بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان، آخرین نمونه اضافه شده به مجموعه سرگرمی‌های هلدینگ دبی است. هلدینگ دبی به‌عنوان یکی از نام‌آشناترین شرکت‌ها در منطقه، در راستای استراتژی تنوع‌بخشی امارات، نقش مهمی در رشد پایدار جاذبه‌های دیدنی امارات در بخش‌های مختلف ایفا می‌کند.

کمپانی خودروهای بخش خاورمیانه مرسدس بنز نیز یکی از عوامل تشکیل‌دهنده بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان به‌شمار می‌روند. یکی از دفاتر این کمپانی در دبی واقع شده است و به عنوان دفتر اصلی مرسدس بنز در منطقه، بر روی تمام فروش و فعالیت‌های پس از فروش خودروهای مرسدس بنز در منطقه نظارت دارد. MBCME زیرمجموعهٔ مرسدس بنز است که در ساخت و برنامه‌ریزی بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان نقش کلیدی را ایفا کرده و مجموعه عین دبی مفتخر می‌باشد که یک همکاری سه ساله با این برند را در طول این مدت در کارنامه خود ثبت کرده است.

تنوع کابین‌های چرخ و فلک عین دبی به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؟

کابین‌هایی که می‌توانید در بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان رزرو کنید از تنوع و امکانات مختلفی برخوردار هستند که در دسته‌های متنوعی بر اساس قیمت و خدمات، تقسیم‌بندی می‌شوند. این کابین‌ها در سه دستهٔ کلی کابین‌های چشم انداز، کابین‌های اجتماعی و کابین‌های خصوصی به علاقه‌مندان ارائه می‌شوند. مدت زمان استفاده از همه کابین‌ها در حدود ۳۸ دقیقه می‌باشد. در ادامه قصد داریم تا هر کدام از این کابین‌ها را همراه با ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که به حاضرین ارائه می‌دهند، معرفی نماییم.


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
کابین‌های چشم انداز

کابین‌هایی که با عنوان کابین‌های چشم انداز به حاضرین ارائه می‌شوند، بهترین انتخاب برای افرادی هستند که می‌خواهند چشم انداز خیره‌کننده و شگفت‌انگیزی از شهر دبی را در اختیار داشته باشند. در این کابین‌ها می‌توانید منظره ۳۶۰ درجه‌ای از شهر دبی را در حالی که به آرامی در بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان چرخ می‌خورید، مشاهده نمایید و با عکاسی از مناظر زیبای ارائه شده، خاطرات خوشی را برای خود ثبت کنید.

کابین‌های چشم انداز این چرخ و فلک در دو نوع ارائه می‌شوند که در ادامه به صورت مختصر به شرح امکانات آن‌ها خواهیم پرداخت.

کابین چشم انداز

امکانات ویژه:

  • ایده آل برای گردش‌های خانوادگی
  • تهویه مطبوع
  • چشم انداز زیبا از مکان‌های دیدنی مانند مارینا دبی و برج العرب جمیرا
  • نیمکت
کابین چشم انداز خانوادگی

امکانات ویژه:


  • ایده آل برای گردش‌های خانوادگی
  • تهویه مطبوع
  • چشم انداز زیبا از مکان‌های دیدنی مانند مارینا دبی و برج العرب جمیرا
  • نیمکت
  • شامل ۲ بلیط بزرگ‌سال (بالای ۱۲ سال و ۱ بزرگ‌سال باید حداقل ۲۱ سال باشد) و ۲ بلیط کودک (۳ تا ۱۲ سال) – اعضای خانواده اضافی را می‌توان در هنگام تسویه حساب اضافه کرد.
  • کابین اجتماعی
کابین‌های اجتماعی این مجموعه، مناسب دور‌همی‌های دوستانه‌ای هستند که در پایان یک روز شلوغ یا شروع یک شب بی‌نظیر، فضای سرگرم‌کننده و منحصر به فردی را برای حاضرین فراهم می‌آورند. حاضرینی که علاقه‌مند هستند تا تجربهٔ کاملی را در یک شب رویایی کسب کنند، می‌توانند با رزرو کابین اجتماعی VIP در کنار صرف نوشیدنی‌های ارائه شده در اسکای بار، به تماشای غروب بر فراز دبی بپردازند.

در این کابین می‌توانید تقریباً ۳۸ دقیقه در یک اتاقک سرپوشیده و دارای تهویه مطبوع برخوردار شوید و از نوشیدنی‌هایی مانند انواع موکتل‌ها و کوکتل‌هایی که سرو می‌شوند، در کنار چشم انداز طبیعی و معماری ساختمان‌های عظیم دبی، بهره‌مند شوید. کابین اجتماعی از ۶ نوع متنوع تشکیل شده است که امکاناتی مانند پخش موسیقی و ارائه چشم‌انداز خیره کننده غروب را در اختیار حاضران قرار می‌دهند.
این کابین در انواع معمولی و VIP به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. در ادامه همراه الی گشت باشید تا به بررسی جزی امکانات این کابین‌ها بپردازیم:


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
کابین اجتماعی AIN DUBAI همراه با بار نوشیدنی Sky Bar

  • (تنها افراد بالای ۲۱ سال)
امکانات ویژه:

  • موسیقی
  • صندلی‌های چرمی راحت
  • چشم انداز غروب خورشید بر فراز دبی
  • دارای تهویه مطبوع
  • در این کابین ۲ نوشیدنی متنوع توسط بارمن، سرو می‌شود
کابین اجتماعی AIN DUBAI همراه با سالن اضافه

  • (تنها افراد بالای ۲۱ سال)
امکانات ویژه:

  • صندلی‌های چرمی راحت
  • یک فرصت عالی برای عکاسی از معماری منحصر‌به‌فرد چرخ و فلک
  • موسیقی
  • Skybar با نوشیدنی‌های افسانه‌ای
  • دارای تهویه مطبوع
کابین اجتماعی PREMIUM

  • (تنها افراد بالای ۲۱ سال)
امکانات ویژه:

  • موسیقی
  • صندلی‌های چرمی راحت
  • چشم انداز غروب خورشید بر فراز دبی
  • یک فرصت عالی برای عکاسی از معماری منحصر‌به‌فرد چرخ و فلک
  • دارای تهویه مطبوع
کابین اجتماعی PREMIUM همراه با سالن اضافه

  • (تنها افراد بالای ۲۱ سال)
امکانات ویژه:

  • امکان رزرو VIP
  • موسیقی
  • نوشیدنی خوش‌آمد گویی در سالن
  • فرصت عکاسی از معماری دیدنی چرخ و فلک
  • چشم انداز غروب خورشید بر فراز دبی
  • دارای تهویه مطبوع
کابین اجتماعی PREMIUM همراه با سرو نوشیدنی

  • (تنها افراد بالای ۲۱ سال)
امکانات ویژه:

  • ۱ ماکتل (در طول روز) یا ۲ ماکتل (۱۸:۰۰ به بعد)
  • موسیقی
  • صندلی‌های چرمی راحت
  • چشم انداز غروب خورشید بر فراز دبی
  • دارای تهویه مطبوع
  • کابین خصوصی
در کابین خصوصی خود این فرصت را دارید تا به راحتی در محوطه‌ای با تهویه مطبوع قدم بزنید و سوار بر چرخ و فلک عین دبی، از ارتفاع ۲۵۰ متری، شهر دبی را رصد کنید. همچنین با رزرو کابین‌های خصوصی امکانات و خدماتی مبتنی بر برگزاری جشن‌های منحصر به فرد برای تولد، نامزدی، عروسی، فعالیت‌های تجاری و موارد دیگر در اختیار حاضرین قرار خواهد گرفت. کابین‌های خصوصی برای همه نوع رویدادها، از جشن‌های صمیمی گرفته تا جشن‌های فرهنگی قابل رزرو می‌باشند.

کابین خصوصی AIN DUBAI

امکانات ویژه:


  • دارای تهویه مطبوع
  • برای گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ نفره
کابین خصوصی AIN DUBAI PLUS

امکانات ویژه:

  • دارای تهویه مطبوع
  • برای گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ نفره
  • پذیرایی ویژه در Lounge
  • اعتبار خرید غذا و ارائه آن به کابین


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
کابین خصوصی AIN DUBAI همراه با اسکای بار نوشیدنی

امکانات ویژه:

  • دارای تهویه مطبوع
  • همراه با موسیقی
  • برای گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ نفره
  • پذیرایی با دو نوع نوشیدنی مختلف
کابین خصوصی PREMIUM AIN DUBAI

امکانات ویژه:

  • دارای تهویه مطبوع
  • برای گروه‌های ۱۰ تا ۱۶ نفره
  • نوشیدنی خوش آمدگویی
  • صندلی‌های چرمی راحت
کابین خصوصی Bubbly AIN DUBAI

امکانات ویژه:

  • دارای تهویه مطبوع
  • برای گروه‌های ۱۰ تا ۱۶ نفره
  • نوشیدنی خوش آمدگویی
  • صندلی‌های چرمی راحت
مزیت های سوار شدن بر چشم دبی

به واسطه این چرخ و فلک می توانید آسمان خراش هایی که زمانی نام بلندترین ساختمان در دبی را به خود اختصاص داده بودند را مشاهده کنید و این نیز از دیگر شگفتی هایی است که عین دبی برای شما به زیبایی تمام فراهم کرده است.

در کلیه اتاقک ها، امکانات ویژه ای از جمله کاناپه های راحت و میز قرار داده شده است. دیدن نمایی ۳۶۰ درجه از شهر دبی فرصتی است که چشم دبی برای شما فراهم کرده تا دنیا را از زاویه ای بسیار متفاوت و در حالی که بر روی ابرها قرار دارید، مشاهده کنید.

تماشای مارینا دبی، پالم جمیرا، برج العرب و برج خلیفه از این سازه، صحنه ای تماشایی و خارق العاده خلق کرده است. بعید است در هیچ نقطه ای از این کره خاکی تصویری از این زیباتر و شگفت انگیزتر مشاهده کنید.

نکته جالب دیگری که خوب است در مورد عین دبی بدانید نحوه حرکت آن می باشد. این چرخ و فلک به آهستگی حرکت کرده و به همین علت شما فرصت کافی دارید تا به چشم اندازی که رو به روی شما خلق شده است، نگاه کرده و به زیبایی ها و هنر مهندسینی که این چرخ و فلک را ساخته اند، آفرین بگویید.


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک دور کامل این چرخ و فلک حدود ۴۸ دقیقه به طول می انجامد. این مدت زمان برای آنکه یک سفر متفاوت و کوتاه مدت در دل آسمان داشته باشید کافی به نظر می رسد. شک نداشته باشید که سفر به دبی بدون بازدید و سوار شدن بر این چرخ و فلک، یک سفر ناقص و ناتمام به شمار می رود.

البته اینها تنها گوشه ای از زیبایی هایی است که با سوار شدن بر چشم دبی می توانید مشاهده کنید. ما هر چقدر هم بکوشیم تا این سازه را به شما معرفی کنیم، باز هم نخواهیم توانست حق مطلب را ادا کرده و طعم حضور در یکی از اتاقک های این چرخ و فلک را به شما بچشانیم.

علت شگفت آور بودن عین دبی

دلایل بی شماری را می توان برای شگفت آور بودن این چرخ و فلک عنوان کرد که یکی از آنها عظیم بودن و غول آسا بودن آن است. همان طوری که اشاره کردیم این چرخ و فلک بیش از ۲۵۰ متر ارتفاع دارد و این ارتفاع در دنیا چرخ و فلک ها یک عدد بی سابقه و بی نظیر به شمار می رود.

قبل از آنکه چشم دبی ساخته شود چرخ و فلک چشم لندن با ارتفاعی بیش از۲۰۳ متر و چرخ و فلک لاس وگاس نوادا با ارتفاعی بیش از ۱۶۷ متر، دو مورد از مرتفع ترین چرخ و فلک های دنیا به شمار می رفتند اما از زمانی که این سازه عظیم ساخته شد، عین دبی به یک سازه منحصر به فرد و بسیار خاص بدل گشت و همه چیز تغییر یافت.

بشر با توجه به امکاناتی که تکنولوژی و خلاقیت در اختیار او قرار داده است، این امکان را فراهم کرده تا روز به روز بر تعداد موارد خارق العاده ای که در اختیار دارد، بیفزاید. اگر از حق نگذریم این چرخ و فک در نوع خود کم نظیر و بسیار جالب توجه به نظر می آید. اگر به شهر دبی سفر کردید به بازدید این چرخ و فلک نیز بروید و بزرگی و عظمت آن را با چشمان خود از نزدیک مشاهده کنید.

مورد دیگری که باعث شده همگان شروع به ستایش این بنای خاص کنند، پروسه تولید آن است. در ساخت این بنا، ۹ هزار تن به کار برده شده و شاید جالب باشد که بدانید آهن به کار برده شده در این بنا حتی از برج ایفل نیز بیشتر می باشد.

  • در بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان چه تجربه‌هایی را کسب خواهیم کرد؟
به محض سوار شدن در کابین‌های این چرخ و فلک این فرصت را دارید تا از مناظر منحصر به فرد و بی‌نظیر شهر دبی دیدن کنید. همچنین در صورت مساعد بودن آب‌وهوا می‌توانید از Bluewaters تا دبی مارینا و Jumeirah Beach Residence، برج العرب جمیرا و برج خلیفه و فراز خلیج عربی را دیدن کنید و خاطرات به یاد ماندنی را برای خود ثبت نمایید.

  • هریک از کابین‌های چرخ و فلک عین دبی پذیرای چند مهمان می‌باشد؟
حداکثر ظرفیت یک کابین استاندارد ۴۰ مهمان است، با این حال، در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های Covid-19 هر کابین دارای ظرفیت‌های کمتری می‌باشد.

  • آیا تهویه مطبوع در هر کابین وجود دارد؟
بله، تمام کابین‌ها دارای تهویه مطبوع هستند.

  • آیا در کابین‌های بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان سرویس بهداشتی وجود دارد؟
داخل کابین‌ها توالت وجود ندارد، اما در محوطه این مجموعه امکانات مناسب مبتنی بر سرویس بهداشتی و دستشویی وجود دارد. پیشنهاد می‌شود پیش از سوار شدن به چرخ و فلک از امکانات سرویس بهداشتی بهره‌مند شوید.


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • ارتفاع چرخ و فلک عین دبی چقدر است؟
ارتفاع بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان از زمین تا بالای بلندترین کابین، ۲۵۰ متر می‌باشد و از همین رو این سازه به عنوان بلندترین چرخ و فلک دنیا نیز شناخته می‌شود. چرخ و فلک عین دبی ۸۲ متر از High Roller در لاس وگاس بلندتر است.

  • در ساخت چرخ و فلک عین دبی از چه مصالحی استفاده شده است؟
در ساخت این چرخ و فلک از ۱۱۲۰۰ تن فولاد استفاده شده است که ۳۳ درصد بیشتر از میزان آهن استفاده شده در برج ایفل است.

  • سن مناسب برای رزرو بلیط بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان چقدر می‌باشد؟
مهمانان از تمام گروه‌های سنی می‌توانند استفاده از چرخ و فلک دبی را تجربه کنند. با این حال، افراد زیر ۱۶ سال باید با یک بزرگ‌سال بالای ۲۱ سال همراه باشند.

نکاتی که قبل از سوار شدن بر چرخ و فلک باید به آن‌ها آگاه باشید:

  • اگر فردی هنگام سوار شدن به چرخ و فلک نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشته باشد، چه کار می‌تواند انجام دهد؟
در نظر داشته باشید که هیچ امکاناتی مبتنی بر سرویس بهداشتی و دستشویی در داخل کابین‌های چرخ و فلک عین دبی وجود ندارد اما حاضرین می‌توانند از سرویس‌های بهداشتی مجهزی که در محوطه وجود دارد بهرهمند شوند.

  • چه مقدار زمان می‌توان در چرخ و فلک بزرگ دبی صرف کرد؟
یک چرخش تقریباً ۳۸ دقیقه طول می‌کشد، اما ما به شما توصیه می‌کنیم ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تجربه خود وارد شوید تا فرآیند ورود را کامل کنید، تنقلات یا نوشیدنی بخرید و قبل از سوار شدن به سرویس بهداشتی مراجعه کنید. پس از تجربه چرخ و فلک این فرصت را دارید تا در صورت علاقه‌مندی، دوباره بلیط خود را تمدید نمایید.

  • آیا می‌توان با غذا یا نوشیدنی وارد چرخ و فلک بزرگ دبی شد؟
در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از این چرخ و فلک هستید، بهتر است بدانید که این مجموعه در محوطهٔ بیرونی دارای رستوران‌ها و مراکز خریدی است که می‌توانید خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مورد نظر خود را از آن‌ها تهیه نمایید و در داخل کابین‌ها آن‌ها را میل نمایید. به همراه داشتن نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی از سایر فروشگاه‌ها به داخل کابین مجاز نمی‌باشد.

  • آیا افرادی که دارای بیماری سفر هستند و کسانی که در وسایل نقلیه دچار حالت تهوع و سرگیجه می‌شوند می‌توانند از این چرخ و فلک استفاده نمایند؟
بسیار بعید است که هنگام استفاده از این چرخ و فلک دچار مشکلاتی این‌چنینی شوید چرا که حرکت آن آرام و آهسته صورت می‌گیرد.

  • چرخ و فلک بزرگ دبی کجا واقع شده است؟
این چرخ و فلک در Bluewaters دبی، روبروی کاخ سزار Bluewaters و نزدیک به دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر واقع شده است. بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان یکی از بهترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود.


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • آیا برای سوار شدن به چرخ و فلک بزرگ دبی باید از لباس‌های خاصی استفاده کرد؟
هیچ قانونی مبتنی بر نحوه لباس پوشیدن در این سازه وجود ندارد و مهمانان می‌توانند با انواع لباس‌های محترمانه‌ای که در مکان‌های عمومی می‌پوشند، در این مکان حضور پیدا کنند.

  • آیا حمل کیف به داخل کابین چرخ و فلک مجاز است؟
بله، مهمانان مجاز هستند که با خود کیسه‌های کوچک دستی و کوله‌های کوچک را به داخل چرخ و فلک بیاورند، اما به دلیل ایمنی، وسایل بزرگ مانند چمدان، کوله‌های مسافرتی بزرگ، جعبه‌های بزرگ و غیره مجاز نیستند.

  • آیا محلی برای تحویل چمدان در این مجموعه وجود دارد؟
عین دبی هیچ گونه امکاناتی برای نگهداری کیف یا چمدان ندارد و از همین رو اکیداً توصیه می‌شود که کیف یا چمدان بزرگی به این محل نیاورید.

  • آیا خدمات مبتنی بر مسئولین پارکینگ در محوطه چرخ و فلک بزرگ دبی در دسترس می‌باشد؟
در محوطه عین دبی خدماتی مبتنی بر مسئولین پارکینگ وجود ندارد اما در صورت نیاز مکان‌های متعددی در Bluewaters وجود دارد که خدمات پارکینگ را ارائه می‌دهند.

  • آیا پارکینگ رایگان در محوطه بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان موجود است؟
مجموعه عین دبی دارای پارکینگ اختصاصی نمی‌باشد. با این حال، محوطه Bluewaters دارای امکانات پارکینگ کافی است.

  • آیا محل جداگانه‌ای برای افراد دارای معلولیت و استفاده از ویلچر قابل دسترسی است؟
بله، محوطه چرخ و فلک بزرگ دبی دارای امکاناتی برای معلولین می‌باشد. در این مجموعه آسانسورها و رمپ‌هایی وجود دارد که برای استفاده با ویلچر مناسب هستند.

  • خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خود را از کجا می‌توان تهیه نمود؟
برای تهیه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها می‌توانید به کافه عین دبی در سالن Seaview Lounge سر بزنید. همچنین در صورتی که علاقه‌مند هستید غذاها و نوشیدنی‌های خود را به کابین ببرید می‌توانید از منوی مخصوص، غذا و نوشیدنی مورد نظر خود را سفارش دهید.

  • نزدیک‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی به بزرگ‌ترین چرخ و فلک دبی چه هستند؟
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به Bluewaters، ایستگاه تراموا دبی مارینا است. فاصله این ایستگاه از محوطه عین دبی ۴۲۲ متر و ۶ دقیقه پیاده‌روی است. اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید می‌توانید از خطوط اتوبوسی که در نزدیکی Bluewaters توقف می‌کنند بهره مند شوید.

  • آیا قوانینی مبتنی بر موارد یا رفتارهای ممنوعه وجود دارد؟
به منظور ایمنی و آسایش مسافران، محدودیت‌ها در موارد زیر اعمال می‌شود:

ورود هرگونه سلاح یا اشیایی با نوک تیز یا لبه‌ای که بتواند باعث آسیب شود، به داخل کابین اکیداً ممنوع است.

به جز سگ‌های راهنما و سگ‌های شنوا، ورود حیوانات خانگی یا حیوانات از هر ماهیتی در کابین‌های چرخ و فلک بزرگ دبی صراحتاً ممنوع می‌باشد.


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
موارد مربوط بر حفظ امنیت حاضرین در کابین‌ها:

  • آیا ورود افراد باردار و یا افرادی که دارای بیماری‌های جدی هستند به داخل کابین آزاد می‌باشد؟
بله، سفر با چرخ و فلک عین دبی یک تجربه سواری آرام همراه با تهویه مطبوع است، این تجربه مانند یک پرواز آرام است و هیچ‌گونه خطری برای افراد نخواهد داشت. با این حال، اگر از هر گونه شرایط پزشکی جدی یا شرایط پزشکی مرتبط بارداری برخوردار هستید می‌توانید با مسئولان مربوطه در میان بگذارید.

  • در چه زمان‌هایی امکان توقف چرخ و فلک عین دبی وجود دارد؟
سلامت و ایمنی مهمانان اولین و مهم‌ترین اولویت مجموعه عین دبی می‌باشد. در شرایط آب‌وهوایی خاص مانند طوفان شن، باران، باد شدید و یا در صورت بروز نقص فنی، عین دبی عملیاتی نخواهد شد.

  • چه ویژگی‌های ایمنی در هر کابین گنجانده شده است؟
تمام کابین‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که امنیت مسافران در هر شرایطی تضمین شود. هر کابین شامل یک دستگاه مخابره داخل ساختمان، سنسورهای آتش نشانی و دوربین‌های مداربسته است و مجهز به تجهیزات ایمنی، تجهیزات نجات، کپسول‌های آتش نشانی و یک واحد دفیبریلاتور است.

  • چرخ و فلک عین دبی چه تدابیر امنیتی و ایمنی اتخاذ کرده است؟
دوربین‌های حرارتی در مبادی ورودی اصلی نصب شده‌اند، تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی کابین‌ها اعمال می‌شود، همه کارکنان از اقدامات بهداشتی شدیدی پیروی می‌کنند و با دستگاه‌های تب سنج، تب حاضرین مرتباً بررسی می‌شود. نظافت و ضدعفونی کابین بین هر مهمان و کلیت مرکز امری عادی است.

نکات و اقداماتی که برای پیشگیری از بیماری کرونا در این مجموعه اعمال می‌شوند:

  • آیا برای سوار شدن به چرخ و فلک عین دبی باید ماسک بزنیم؟
ماسک برای همه مهمانان در طول تجربه عین دبی، از جمله داخل کابین الزامی است.

  • آیا داخل کابین‌های چرخ و فلک به صورت مرتب تمیز می‌شود؟
هر کابین قبل از بهره‌برداری و استفاده حاضرین، به طور کامل تمیز می‌شود و اقدامات مبتنی بر پیشگیری از انتشار ویروس کرونا نیز در این مکان به صورت مداوم در حال اجرا می‌باشد.

  • آیا ظرفیت پذیرش در هر کابین با توجه به اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا، نسبت به ظرفیت اصلی آن‌ها کاهش یافته است؟
در حال حاضر کابین‌های ما با ظرفیت کاهش یافته حداکثر ۷ مهمان در هر کابین یا حداکثر ۱۰ مهمان از یک خانواده کار می‌کنند.

  • آیا قوانین فاصله گذاری اجتماعی در مجموعه چرخ و فلک عین دبی اجرا می‌شوند؟
از همه مهمانان و کارکنانی که از مجموعه چرخ و فلک عین دبی استفاده می‌کنند، در خواست می‌شود تا به میزان ۲ متر با افراد خارج از گروه خود فاصله خود را حفظ نمایند. همچنین پیش از آنکه حاضرین به داخل کابین‌ها هدایت شوند، برای اطمینان خاطر و حفظ سلامت همه افراد حاضر، برچسب‌هایی بر روی زمین تعیین شده است تا افراد در فاصله‌های مناسب از یکدیگر بایستند و فاصله اجتماعی خود را رعایت نمایند. همچنین قانون مبتنی بر ایجاد فاصله ۳ متری در بخش کافه‌ها و رستوران‌های سالن Seaview نیز برقرار می‌باشد.

  • کارکنان مجموعه عین دبی چه اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه‌ای را در این مجموعه دنبال می‌کنند؟
کارکنان این مجموعه به طور مداوم از ماسک صورت استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی و الزامات بهداشتی از ضروریات این مکان می‌باشد. همچنین آموزش‌هایی مبنی بر اقدامات پیشگیرانه Covid-19 برای کارکنان این مجموعه، برگزار می‌شود.

  • آیا اقدامات ایمنی دیگری برای محافظت در برابر کووید-۱۹ در این مجموعه بکار گرفته می‌شوند؟
مجموعه چرخ و فلک عین دبی، یک سری اقدامات برای محافظت از رفاه همه مهمانان خود در نظر گرفته است. این موارد عبارت‌اند از: تهیه ماسک یک‌بار مصرف و ضدعفونی کننده دست در سراسر مرکز. سیستم فروش بلیط آنلاین برای کاهش تجمع و ازدحام افراد. وجود موانع فیزیکی بین مهمانان و کارکنان فروش بلیط؛ تشویق به پرداخت بدون تماس دست و با کارت؛ دستگاه‌های الکترونیکی برای سفارش غذا و نوشیدنی در سالن؛ محدود کردن تعداد مهمانان در هر کابین و اطمینان از ضدعفونی منظم مناطقی که اغلب لمس می‌شوند.

منبع: الی گشت


عین دبی؛ بزرگترین چرخ و فلک در دنیا!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا