خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر می خواهید با بلندترین و در عین حال یکی از زیباترین آبشار های جهان آشنا شوید به خواندن این مطلب ادامه دهید. آبشارها از هیجان انگیزترین جاذبه های طبیعی هستند. معدود جاذبه‌ های جغرافیایی می‌ توانند به‌ اندازه‌ ی آبشارهای بزرگ و باشکوه، زیبایی و قدرت طبیعت را به نمایش بگذارند. منظره‌ ی فروریختن ده‌ ها تُن آب از لبه‌ ی یک صخره یا فوران کردن آب از دل کوه‌ ها، همیشه برای بشر باشکوه بوده است.

بزرگترین آبشارهای جهان با ویژگی‌ هایی چون عظیم‌ ترین عریض‌ ترین و بلندترین آبشار، همواره موجب حیرت ما شده‌اند. هر جنبنده‌ ای در مقابل این آبشارهای باعظمت کوچک و حقیر به‌ نظر می‌ رسند. اما اگر کنجکاوید بدانید بلندترین آبشار جهان کدام است باید به شما بگوییم که عنوان بلندترین آبشار جهان مختص آبشار زیبای آنجل است.

معرفی بلندترین آبشار جهان

آبشار آنجل، بلندترین آبشار جهان، یکی از شگفت‌ انگیزترین صحنه‌ های طبیعی در ونزوئلا را خلق کرده است. آنجل از ارتفاع ۸۰۷ متری کوه آیوان تپویی (Auyan Tepui) به جنگلی در پایین‌ دست خود سرازیر می‌ شود و بخش اعظم آن پیش از رسیدن به زمین به شکل مه درمی‌ آید.

جالب است بدانید که بلندترین آبشار جهان تا سال ۱۹۳۰ در دل جنگل های انبوه مخفی شده بود و چون دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی‌مانده بود. آبشار آنجل که به زبان اسپانیایی به آن سالتو انجل ( Salto Ángel) می‌گویند، نام خود را از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی که هواپیمایش را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد، گرفته است.

موقعیت مکانی و ویژگی های ظاهری آبشار آنجل

همانطور که گفتیم آبشار آنجل از شکافی در نزدیکی قله ی کوهستان آیا آنتی پویی به پایین سرازیر می شود. آب این آبشار از بارش‌ های برف و باران در این منطقه تامین می‌ شود و به خاطر بارش‌ های زیاد در ونزوئلا هیچ وقت خشک نمی‌ شود؛ تنها در بعضی از فصل‌ ها از شدت آب آن کاسته می‌ شود. آب سرازیر شده از این آبشار در نهایت به رودخانه چورون می‌ ریزد.

طبیعت دل‌ انگیز کوه و رودخانه در کنار آبشار باعث شده تا این منطقه مقصدی برای تفریحات هیجان‌انگیز هم باشد؛ از صخره ‌نوری و پرش از ارتفاع گرفته تا بند بازی و قایق سواری در آب‌ های رودخانه‌ های مجاور.

آبشار آنجل و طبیعت وصف‌ ناپذیر اطراف آن را باید یکی از بهترین مکان‌ ها برای تفریحات هیجانی و سفرهای ماجراجویانه دانست؛ جایی بکر که تنها حرفه‌ ای‌ ها معمولا سراغ آن می‌ روند.

داستان کشف آبشار آنجل

تا قبل از قرن بیستم لقب بلند ترین آبشار جهان از آن آبشار تولگا با ارتفاع ۹۴۸ متر در کشور آفریقای جنوبی بود، اما با کشف آبشار آنجل عنوان بلند ترین آبشار جهان به این آبشار اختصاص یافت. داستان کشف این آبشار ارتباط مستقیمی با علت نام گذاری آن دارد ، آنجل به معنای فرشته ای است که نازل می شود. ماجرا از آنجا شروع شد که ۱۶ جولای سال ۱۹۳۵ میلادی ( در برخی منابع این تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۳۳ ذکر شده ) ، خلبانی آمریکایی به نام جیمی آنجل ( Jimmie Angel ) بر فراز ونزوئلا در پرواز بود ، او به این منطقه رفته بود تا سنگی با ارزش را پیدا کند.

این خلبان که سوار بر هواپیمای ال ریو بود، به قصد فرود به منطقه ی آبشار آنجل نزدیک شد ، اما به علت وجود گل و لای در منطقه هواپیمایش دیگر نتوانست بلند شود و در گل گیر کرد، او آسیب شدیدی ندید اما در منطقه ای دور افتاده با مقدار بسیار کمی غذا گرفتار شد و یازده روز با این اوضاع دوام آورد تا تواست نجات پیدا کند ، همسر جیمی که در این پرواز همراه او بود هم سختی های زیادی را تحمل کرد.

اما با تمام دشواری هایی که تحمل نمود توانست به یکی از بزرگ ترین اکتشافات تاریخ دست یابد و آبشار غول پیکر آنجل را پیدا کند و تا ۳۳ سال بعد هم هواپیمای او بر فراز صخره های آنجل باقی مانده بود تا سر انجام به وسیله ی هلی کوپر بقایای آن را پایین آوردند و در سال ۱۹۳۹ میلادی آبشار آنجل در نقشه ی ونزوئلا ثبت رسمی گشت ، پیکره ی هواپیمایی که منجر به کشف آبشار آنجل گشت هم اکنون در مقابل درب اصلی فرودگاه سیوداد بلیوار ( Ciudad Bolívar ) قرار دارد.


آبشار آنجل، بلندترین آبشار دنیا

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
علت نام گذاری آبشار آنجل

درطی این داستان در نهایت بلندترین آبشار جهان به افتخار کاشف آن جیمی آنجل به آبشار آنجل نام گذاری شد البته چندی بعد فردی به نام ارنستو سانچز لاکروز ادعا کرد که در سال ۱۹۱۲ میلادی آبشار آنجل را دیده بوده است اما این موضوع را پنهان کرده و عمومی نکرده بود.

راه های دسترسی به آبشار آنجل

پارک ملی کانایما، با تنوع عجیب حیات وحش استوایی‌ و چشم اندازهای پر هیبت و الهام بخشش، دروازه آبشارهای انجل به حساب می‌آید. این منطقه، که میراث جهانی یونسکو است، تنها از طریق مسیرهای هوایی قابل دسترسی است؛ و هیچ راه زمینی برای رسیدن به آن وجود ندارد.

خطوط هوایی Rutaca و Avior ، پروازهایی را از کانال‌ هوایی در نظر گرفته شده در کمپ کانایما، ترتیب داده‌ اند. مسافران، بر فراز مسیرهای سبز و باریک عمق جنگل، پرواز می‌ کنند؛ مناطقی که درست مثل بعضی کوه‌ های باستانی و رود هایی مار مانند و پر پیچ و خم هستند که پای هیچ انسانی به آنها نرسیده است.

نکات ضروری سفر به ونزوئلا

قبل از پرواز، مسافران حتما باید واکسن تب زرد را زده باشند. بازدیدکنندگان پارک جنگلی، از روی شهر مستعمراتی کیوداد بولیوار، یا پایتخت ونزوئلا یعنی کاراکاس پرواز می‌ کنند.

پس از ورود به کمپ کانایما، باید هزینه‌ ورودی پرداخت کنید، که تقریبا ۴ دلار است. این کمپ، از آبشارهای انجل حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد و توسط چندین آبشار (با ارتفاعی کمتر از انجل) احاطه شده است؛ آبشارهایی که به سمت یک تالاب زیبا جاری می‌ شوند که به خاطر وجود مواد معدنی، رنگ متفاوتی پیدا کرده و سواحل شنی کناره‌ های آن را گرفته‌ اند.

گشت و گذار در آبشارهای انجل از کمپ شروع می‌ شود. وسایل راحتیِ در نظر گرفته شده برای گردشگران، شامل یک جیپ است، که برای طی کردن مسیر آماده شده است.

سفر به آبشار آنجل با قایق

یکی از راه‌ های پر طرفدار، برای رفتن به انجل، استفاده از قایق است که آن هم پس از رسیدن و استقرار در کمپ، امکان پذیر می‌ شود؛ همچنین مسافرها می‌ توانند از طریق کانال هوایی کانایما به سمت تالاب کانایما پرواز کنند.

قایق‌ های کانوی موتوری، بین ماه‌ های می و ژانویه به سمت بالای رودخانه حرکت می‌ کنند. زمانِ این سفر، متغیر است، با این حال، به طور میانگین، حدود ۵ ساعت طول می‌ کشد، تا از کمپ، به آبشار برسید. آبراهه‌ های فرعی پر پیچ و خم، که با جنگل‌ های انبوهِ پر از حیوانات وحشی احاطه شده‌ اند، کاری می ‌کنند که کانوها از بخش‌ های پر حجم و پر سرعت رودخانه سریعا عبور کنند و ضمنا باید مراقب تخته سنگ‌ های زیر آب هم باشند، به همین خاطر احتمال خیس شدن کسانی که داخل قایق هستند بسیار زیاد است.


آبشار آنجل، بلندترین آبشار دنیا

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
از تالاب به بعد، گردشگران باید از میان جنگل‌ های انبوه ونزوئلا عبور کنند، تا بتوانند مناظر مختلف را ببینند. اگر جریان آبشارها به اندازه کافی آرام باشد، گردشگران تشویق می‌ شوند که در حوضچه‌ هایی که با ریزش آب آبشار، شکل گرفته شنا کنند.

سفر به آبشارهای انجل، از طریق اپراتورهای مختلفی، قابل رزرو کردن است. خود پارک هم، زمان‌بندیِ سفرها را برنامه‌ ریزی و اجرا می‌ کند، که بسته به زمان ورود شما به کمپ، این برنامه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بهترین زمان بازدید از آبشارهای انجل

بهترین زمان بازدید از آبشارهای انجل، بین ماه‌ های می و نوامبر است. بین دسامبر و اپریل، احتمال بارش باران بسیار کم است و با وجود اینکه همه آبشارها فعال هستند ولی به علت تبخیر آب، به باریکه‌ هایی کم جان تبدیل می‌ شوند. مکان‌ های اقامتی زیاد و متنوعی در دسترس بازدیدکنندگانِ پارک قرار دارد که بخش عمده‌ ای از آنها، تنها به اندازه یک سفر جاده‌ ایِ کوتاه با جیپ، از کمپ کانایما فاصله دارند. چادر زدن و اقامت‌ های مشابه، در پارک ملی کانایما ممنوع است.

الکساندر لیم اولین آبشار نورد آنجل

الکساندر لیم ( Aleksandrs Laime ) که با نام الخاندر لیم هم شناخته می شود کاوشگر معروف اتونی تبار بوده است که به عنوان اولین نفری که با پای پیاده و تجهیزات ابتدائی بر فراز آبشار آنجل رفته و صخره نوردی کرده است مشهور گشت، او همچنین کسی بوده است که اردوگاه کانایما را تاسیس کرد و در نهایت در سال ۱۹۹۴ میلادی چشم از جهان فرو بست.

او زندگی پر از هیجان و شگفتی داشت و حتی مرگش هم منحصر به فرد بود ، الکساندر که چند روز بود از درد قفسه ی سـ*ـینه اش می نالید برای آوردن غذا به منطقه ی رودخانه ی چورون ( Churun River ) رفته بود که هیچ گاه باز نگشت و این آخرین خبری بود که از او شنیده شد.

حقایقی جالب در مورد بلندترین آبشار دنیا

– در واقع، آبشار آنجل بلندترین آبشار در جهان است. ارتفاع آن ۹۸۴ متر و ارتفاع سقوط بی وقفه آن ۸۰۷ متر است.

– در طول فصل بارانی، آبشار آنجل آب و هوای خودش را دارد. در زمان‌ های مشخصی از سال، کسانی در شعاع یک کیلومتری آبشار هستند، می توانند غبار نشسته بر روی پوست خود را احساس کنند.

– ارتفاع آبشار آنجل، سه برابر ارتفاع برج ایفل می باشد.

– پارک ملی Canaima به دو بخش تقسیم می شود: غرب و شرق. آبشار آنجل در بخش غربی واقع شده است.

– تنها از سال ۱۹۹۰، گردشگران مجاز به بازدید از آبشار آنجل هستند. اولین بازدید کنندگان آبشار آنجل در Boulton Camp اقامت داشتند.

– هواپیمای Jimmy Angel را در موزه هوانوردی قرار داده اند.

منبع: الی گشت


آبشار آنجل، بلندترین آبشار دنیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا