نویسنده این موضوع
مراحل ساخت موشن گرافیک به زبان ساده
شاید مهمترین ویژگی که باعث میشود یک گرافیک متحرک خوب و دیگری عالی باشد، تفاوت در خلاقیت و ایده آن هاست. همانطور که میدانید، گرافیک متحرک بر پایه خلاقیت و به روز بودن اطلاعات هنری شما است. هر چقدر خلاقیت و ایدهپردازی بهتری داشته باشید، موشن گرافیک تاثیرگذارتری خلق میکنید. در همین راستا، توجه شما را به اولین مرحله از ساخت گرافیک متحرک جلب میکنیم:
خلاقیت و ایده پردازی
داشتن خلاقیت و ایدهپردازی برای ایجاد تمایز بین کار عالی و خوب، تنها در دنیای گرافیک متحرک دیده نمیشود و این ویژگیها در تمام کارهای هنری وجود دارد. ولی چون مخاطب ما، محدود نیست و ممکن است هر شخصی با هر خصوصیات اخلاقی و اجتماعی باشد، این دو ویژگی اهمیت بیشتری پیدا میکند؛ مخصوصا در دنیای تبلیغات و برندسازی که افراد بیشتر به دنبال فهم سریع و دقیق موضوع هستند.
خلاقیت به شما کمک میکند موضوع مورد نظر خود را در توضیحات کوتاهتر و کاربرپسندتری ارائه کنید. اگر قرار باشد گرافیک متحرک شما ۲ ساعت زمان ببرد، چه تفاوتی بین یک فیلم بلند و موشن گرافیک وجود دارد؟! از برجستهترین خصوصیات یک گرافیک متحرک خوب، کوتاه بودن آن از نظر زمان است. با استفاده از دو ویژگی خلاقیت و ایدهپردازی سعی کنید ایده مناسبی پیدا کرده و در خلاقانهترین حالت ممکن ارائه کنید تا کاربر با شما همراه شود و پیامتان را دریافت کند.
طراحی سناریو و طرح کلی ساخت موشن گرافیک
بعد از رد کردن مرحله اول، یعنی تعیین موضوع به کمک ایدهپردازی و تصورکردن اجزاء مختلف به طور ذهنی و با استفاده از عنصر خلاقیت، نوبت به سناریو میرسد. طرح ذهنی شما شاید کامل و بینقص باشد اما تا آن را ننویسید، قالب مناسب و منظمی پیدا نمیکند. در یک برگه یا نوت گوشی و کامپیوتر، ایده و نحوه اجرای آن را به طور کامل یادداشت کنید. داشتن سناریو از انجام کارهای بیهوده جلوگیری کرده و شما را در مسیر مناسبی قرار میدهد. بررسی این موضوع از جوانب مختلف و سنجیدن نقاط قوت یا ضعف، کمک زیادی به شما میکند. اگر نیاز به اصلاح یا تغییر وجود داشته باشد، این مرحله بهترین زمان است.
طراحی کاراکتر و صداگذاری
اگر دو مرحله قبل یعنی ایدهپردازی و سناریونویسی به درستی انجام شده باشد، کار شما در بخش سوم بسیار راحت خواهد بود. ساخت کاراکتر و ویژگیهای آن باید مطابق هدف موشن گرافیکی باشد که میخواهید بسازید. اگر در ارتباط با موضوعی مانند محیط زیست، گرافیک پویا طراحی میکنید؛ باید به بعضی عناصر مانند درخت و گل، افراد مهربان و مسئولیتپذیر و همچنین رنگ سبز بیشتر توجه کنید تا تاثیر بیشتری روی بیننده و شنونده بگذارید.
صداگذاری قوانین خاص خودش را دارد. باید نسبت به رعایت این قوانین و در نظر گرفتن بایدها و نبایدهای آن آگاه باشید. هر جنس صدایی برای هر نوع کاراکتری مناسب نیست. در صورتی که نسبت به این موارد آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد میکنیم ابتدا در دورههای آموزشی این رشته دوستداشتنی شرکت کنید و سپس برای خلق آثار موشن گرافیکی خود، وارد بازارکار شوید.
شاید مهمترین ویژگی که باعث میشود یک گرافیک متحرک خوب و دیگری عالی باشد، تفاوت در خلاقیت و ایده آن هاست. همانطور که میدانید، گرافیک متحرک بر پایه خلاقیت و به روز بودن اطلاعات هنری شما است. هر چقدر خلاقیت و ایدهپردازی بهتری داشته باشید، موشن گرافیک تاثیرگذارتری خلق میکنید. در همین راستا، توجه شما را به اولین مرحله از ساخت گرافیک متحرک جلب میکنیم:
خلاقیت و ایده پردازی
داشتن خلاقیت و ایدهپردازی برای ایجاد تمایز بین کار عالی و خوب، تنها در دنیای گرافیک متحرک دیده نمیشود و این ویژگیها در تمام کارهای هنری وجود دارد. ولی چون مخاطب ما، محدود نیست و ممکن است هر شخصی با هر خصوصیات اخلاقی و اجتماعی باشد، این دو ویژگی اهمیت بیشتری پیدا میکند؛ مخصوصا در دنیای تبلیغات و برندسازی که افراد بیشتر به دنبال فهم سریع و دقیق موضوع هستند.
خلاقیت به شما کمک میکند موضوع مورد نظر خود را در توضیحات کوتاهتر و کاربرپسندتری ارائه کنید. اگر قرار باشد گرافیک متحرک شما ۲ ساعت زمان ببرد، چه تفاوتی بین یک فیلم بلند و موشن گرافیک وجود دارد؟! از برجستهترین خصوصیات یک گرافیک متحرک خوب، کوتاه بودن آن از نظر زمان است. با استفاده از دو ویژگی خلاقیت و ایدهپردازی سعی کنید ایده مناسبی پیدا کرده و در خلاقانهترین حالت ممکن ارائه کنید تا کاربر با شما همراه شود و پیامتان را دریافت کند.
طراحی سناریو و طرح کلی ساخت موشن گرافیک
بعد از رد کردن مرحله اول، یعنی تعیین موضوع به کمک ایدهپردازی و تصورکردن اجزاء مختلف به طور ذهنی و با استفاده از عنصر خلاقیت، نوبت به سناریو میرسد. طرح ذهنی شما شاید کامل و بینقص باشد اما تا آن را ننویسید، قالب مناسب و منظمی پیدا نمیکند. در یک برگه یا نوت گوشی و کامپیوتر، ایده و نحوه اجرای آن را به طور کامل یادداشت کنید. داشتن سناریو از انجام کارهای بیهوده جلوگیری کرده و شما را در مسیر مناسبی قرار میدهد. بررسی این موضوع از جوانب مختلف و سنجیدن نقاط قوت یا ضعف، کمک زیادی به شما میکند. اگر نیاز به اصلاح یا تغییر وجود داشته باشد، این مرحله بهترین زمان است.
طراحی کاراکتر و صداگذاری
اگر دو مرحله قبل یعنی ایدهپردازی و سناریونویسی به درستی انجام شده باشد، کار شما در بخش سوم بسیار راحت خواهد بود. ساخت کاراکتر و ویژگیهای آن باید مطابق هدف موشن گرافیکی باشد که میخواهید بسازید. اگر در ارتباط با موضوعی مانند محیط زیست، گرافیک پویا طراحی میکنید؛ باید به بعضی عناصر مانند درخت و گل، افراد مهربان و مسئولیتپذیر و همچنین رنگ سبز بیشتر توجه کنید تا تاثیر بیشتری روی بیننده و شنونده بگذارید.
صداگذاری قوانین خاص خودش را دارد. باید نسبت به رعایت این قوانین و در نظر گرفتن بایدها و نبایدهای آن آگاه باشید. هر جنس صدایی برای هر نوع کاراکتری مناسب نیست. در صورتی که نسبت به این موارد آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد میکنیم ابتدا در دورههای آموزشی این رشته دوستداشتنی شرکت کنید و سپس برای خلق آثار موشن گرافیکی خود، وارد بازارکار شوید.
مراحل ساخت موشن گرافیک Motion Graphic و اجزاء آن
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: