نویسنده این موضوع
موشن گرافیک یکی از جدیدترین مباحث در حوزه هنر دیجیتال است که به شما کمک میکند پیام خود را در کوتاهترین زمان به مخاطب برسانید. در دنیای واقعی، پیامها به شیوههای مختلف منتقل میشوند و ابزارهای متعددی برای این کار وجود دارد. در دنیای دیجیتالی و موشن گرافیک هم اینگونه است؛ یعنی شما میتوانید از انواع موشن گرافیک یا Motion Graphic برای انتقال پیام استفاده کنید.
با توجه به مهم بودن گرافیک متحرک در دنیای دیجیتالی و تبلیغاتی امروز، در این مقاله میخواهیم انواع موشن گرافیک را با شما به اشتراک بگذاریم
موشن گرافیک چیست؟
قبل از معرفی انواع موشن گرافیک به سراغ یکی از سوالات مهم در بین فعالان حوزه دیجیتال میرویم. به نظر شما گرافیک پویا چیست؟ و چرا به آن گرافیک پویا میگویند؟ آیا گرافیک پویا همان انیمیشن است؟ یا این دو رشته کاملا مستقل هستند؟
ابتدا باید بگوییم، موشن گرافیک یعنی ترکیبی از عناصر گرافیکی به همراه حرکت و صدا که یک محتوای ویدیویی را به ما ارائه میدهند. این نوع محتوا میتواند اجزاء دیگری هم داشته باشد مانند متن که در هر مدل از گرافیک پویا بسته به نوع موضوع، میتواند استفاده شود.
گرافیک پویا و انیمیشن یکی نیستند. بسیاری از افراد، انیماتور و طراح موشن گرافیک را یکی میدانند و مفاهیم این دو رشته را به جای دیگری استفاده میکنند اما باید بدانید گرافیک پویا و انیمیشن کاملا مستقل هستند. درست است که همپوشانیهای زیادی دارند ولی در ذات یکی نیستند و تفاوتهای چشمگیری بین آنها دیده میشود. در بخش بعدی، به سراغ معرفی انواع موشن گرافیک میرویم با ما همراه باشید.
۶ مورد از محبوب ترین انواع موشن گرافیک
در ادامه، ۶ مورد از انواع گرافیک پویا را با هم بررسی میکنیم. این ۶ مورد عبارتند از:
ویدیوهای آموزشی و اطلاع رسانی
در این نوع از محتوا، از موشن گرافیک برای تهیه ویدیوهای کوتاه آموزشی یا برای اطلاعرسانی در مورد یک وضعیت خاص استفاده میشود؛ مثلا درباره انواع بیماریها، نحوه ابتلا به بیماری، نحوه درمان، داروهایی که باید مصرف کنید، غذاهایی که میتوانید بخورید و غیره. به دلیل کوتاه و مختصر بودن این محتوا، مردم تمایل دارند آن را تا انتها تماشا کنند. استفاده به موقع از عناصری مانند آهنگ و متن میتواند تاثیر گرافیک متحرک آموزشی را دو چندان کند.
استفاده از رنگهای متنوع و شخصیتهای جذاب، هر مخاطبی با هر رنج سنی را درگیر میکند. در گرافیک متحرک، تنوع خیلی اهمیت دارد. در هر سکانس باید چیز جدید و شگفتانگیزی باشد تا بیننده را با خود همراه کند. از این نوع گرافیک پویا برای هر هدفی میتوانید استفاده کنید و محدودیتی ندارد. یکی از بهترین ویژگیهای ارائه محتوا به سبک موشن گرافیک این است که فرآیند آموزش و انجام کارها برای کاربر راحتتر به نظر میرسد؛ مثلا فرآیند درمان یک بیماری، دیگر سخت و طاقتفرسا نیست و بیننده با دیدن چنین محتوایی، احساس بهتری پیدا میکند.
محتوای ویژه بازاریابی محصول
موشن گرافیک براساس بازاریابی محصول، برای معرفی ویژگیها و کارکرد انواع محصولات کاربرد دارد. نام محصول، مشخصات، نحوه خرید، دستورالعمل و طریقه استفاده، مراکز فروش، گارانتی و خیلی از جزئیات دیگر به راحتی در قالب یک محتوای گرافیک متحرک قابل ارائه است. موشن گرافیک در صنعت تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است.
با توجه به مهم بودن گرافیک متحرک در دنیای دیجیتالی و تبلیغاتی امروز، در این مقاله میخواهیم انواع موشن گرافیک را با شما به اشتراک بگذاریم
موشن گرافیک چیست؟
قبل از معرفی انواع موشن گرافیک به سراغ یکی از سوالات مهم در بین فعالان حوزه دیجیتال میرویم. به نظر شما گرافیک پویا چیست؟ و چرا به آن گرافیک پویا میگویند؟ آیا گرافیک پویا همان انیمیشن است؟ یا این دو رشته کاملا مستقل هستند؟
ابتدا باید بگوییم، موشن گرافیک یعنی ترکیبی از عناصر گرافیکی به همراه حرکت و صدا که یک محتوای ویدیویی را به ما ارائه میدهند. این نوع محتوا میتواند اجزاء دیگری هم داشته باشد مانند متن که در هر مدل از گرافیک پویا بسته به نوع موضوع، میتواند استفاده شود.
گرافیک پویا و انیمیشن یکی نیستند. بسیاری از افراد، انیماتور و طراح موشن گرافیک را یکی میدانند و مفاهیم این دو رشته را به جای دیگری استفاده میکنند اما باید بدانید گرافیک پویا و انیمیشن کاملا مستقل هستند. درست است که همپوشانیهای زیادی دارند ولی در ذات یکی نیستند و تفاوتهای چشمگیری بین آنها دیده میشود. در بخش بعدی، به سراغ معرفی انواع موشن گرافیک میرویم با ما همراه باشید.
۶ مورد از محبوب ترین انواع موشن گرافیک
در ادامه، ۶ مورد از انواع گرافیک پویا را با هم بررسی میکنیم. این ۶ مورد عبارتند از:
ویدیوهای آموزشی و اطلاع رسانی
در این نوع از محتوا، از موشن گرافیک برای تهیه ویدیوهای کوتاه آموزشی یا برای اطلاعرسانی در مورد یک وضعیت خاص استفاده میشود؛ مثلا درباره انواع بیماریها، نحوه ابتلا به بیماری، نحوه درمان، داروهایی که باید مصرف کنید، غذاهایی که میتوانید بخورید و غیره. به دلیل کوتاه و مختصر بودن این محتوا، مردم تمایل دارند آن را تا انتها تماشا کنند. استفاده به موقع از عناصری مانند آهنگ و متن میتواند تاثیر گرافیک متحرک آموزشی را دو چندان کند.
استفاده از رنگهای متنوع و شخصیتهای جذاب، هر مخاطبی با هر رنج سنی را درگیر میکند. در گرافیک متحرک، تنوع خیلی اهمیت دارد. در هر سکانس باید چیز جدید و شگفتانگیزی باشد تا بیننده را با خود همراه کند. از این نوع گرافیک پویا برای هر هدفی میتوانید استفاده کنید و محدودیتی ندارد. یکی از بهترین ویژگیهای ارائه محتوا به سبک موشن گرافیک این است که فرآیند آموزش و انجام کارها برای کاربر راحتتر به نظر میرسد؛ مثلا فرآیند درمان یک بیماری، دیگر سخت و طاقتفرسا نیست و بیننده با دیدن چنین محتوایی، احساس بهتری پیدا میکند.
محتوای ویژه بازاریابی محصول
موشن گرافیک براساس بازاریابی محصول، برای معرفی ویژگیها و کارکرد انواع محصولات کاربرد دارد. نام محصول، مشخصات، نحوه خرید، دستورالعمل و طریقه استفاده، مراکز فروش، گارانتی و خیلی از جزئیات دیگر به راحتی در قالب یک محتوای گرافیک متحرک قابل ارائه است. موشن گرافیک در صنعت تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است.
۶ مورد از محبوب ترین انواع موشن گرافیک و کاربرد آنها
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: