نویسنده این موضوع
در دورهای که ما در آن زندگی میکنیم، تعداد کسبوکارها روز به روز بیشتر میشود و نیاز به تفکر طراحی هم افزایش مییابد. شاید از خودتان بپرسید که تجارت و تفکر طراحانه چه ارتباطی با هم دارند؟ یا حوزه این دو مفهوم کاملا مستقل است اما اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید در مییابید که رقابت بازار و تفکر دیزاین چقدر به هم مرتبط هستند.
هر چقدر که تعداد کسبوکارهای اینترنتی و سنتی بیشتر شوند، بازار رقابت داغتر شده و سهم کمتری به هر برند اختصاص مییابد؛ بنابراین، هر سازمان و برندی، باید با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کند مثلا سودآوری، کسب رضایت مشتری، توسعه و ارتقا خدمات یا محصولات و مواردی از این دست که همگی در اثر رقابت بازار رخ میدهند. در این مرحله است که Design Thinking پا به عرصه میگذارد تا راهحلی قابل قبول ارائه دهد. در این نوشته میخواهیم به بررسی موضوع تفکر دیزاین و موضوعات جانبی آن بپردازیم. اگر دوست دارید در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید، با رشدانا همراه شوید.
Design Thinking یا تفکر طراحی چیست؟
همان طور که پیشتر گفتیم، گاهی عرصه رقابت برای بعضی برندها و سازمانها تنگ میشود تا جایی که آنها امکان رقابت با سایر فعالان بازار را ندارند. در این زمان است که راهحلهای مطمئن و خلاقانه میتواند بخش زیادی از مشکلات را حل کنند. ارائه چنین راهحلهایی در گرو استفاده از تفکر Design یا طراحی است؛ روشی که اغلب شرکتهای پیشرو در جهان مانند Nike، IBM، Apple و بسیاری از شرکتهای موفق دیگر سالهاست که از آن استفاده میکنند.
شاید چنین مفهومی در کشور ما کمی جدید و نو به نظر برسد اما اجرا و پیادهسازی اصول آن ضروری است؛ چون برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا رضایت و توجه مشتری را به دست آوریم و این کار تنها از تدوین و اجرای استراتژی در راستای تفکر طراحانه به دست میآید. شاید این سوال مطرح شود که تفکر طراحی چه کاربردی دارد؟ باید بگوییم کاربردهای این مفهوم در تعریف آن است.
تفکر طراحانه به زبان ساده یعنی فرآیند ایجاد و انتشار ایدههای جدید و نوآورانه براساس فاکتورهای مختلف مانند زمان که برای حل یک مسئله ویژه انجام میگیرد یا مانند ارائه راهحل مناسب برای رفع مشکل رقابت در بازار تولید و عرضه. این مفهوم تنها برای حوزههای سازمانی و صنعتی قابل استفاده نبوده و در تمام جنبههای زندگی کاربرد دارد.
برای ارائه خدمات و محصولات بهتر به مشتری، مدیران و صاحبان مشاغل و کسبوکارهای مختلف تمام تمرکز و منابع خود را روی حل یک مسئله پیچیده و به عبارت دیگر، End User میگذارند. استفاده از چنین روشی در استارت آپها میتواند همراه و همسو شدن با تغییرات مختلف را کمی آسانتر سازد و هماهنگی برند را با جریانات پیرامون بازار افزایش دهد.
هر چقدر که تعداد کسبوکارهای اینترنتی و سنتی بیشتر شوند، بازار رقابت داغتر شده و سهم کمتری به هر برند اختصاص مییابد؛ بنابراین، هر سازمان و برندی، باید با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کند مثلا سودآوری، کسب رضایت مشتری، توسعه و ارتقا خدمات یا محصولات و مواردی از این دست که همگی در اثر رقابت بازار رخ میدهند. در این مرحله است که Design Thinking پا به عرصه میگذارد تا راهحلی قابل قبول ارائه دهد. در این نوشته میخواهیم به بررسی موضوع تفکر دیزاین و موضوعات جانبی آن بپردازیم. اگر دوست دارید در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید، با رشدانا همراه شوید.
Design Thinking یا تفکر طراحی چیست؟
همان طور که پیشتر گفتیم، گاهی عرصه رقابت برای بعضی برندها و سازمانها تنگ میشود تا جایی که آنها امکان رقابت با سایر فعالان بازار را ندارند. در این زمان است که راهحلهای مطمئن و خلاقانه میتواند بخش زیادی از مشکلات را حل کنند. ارائه چنین راهحلهایی در گرو استفاده از تفکر Design یا طراحی است؛ روشی که اغلب شرکتهای پیشرو در جهان مانند Nike، IBM، Apple و بسیاری از شرکتهای موفق دیگر سالهاست که از آن استفاده میکنند.
شاید چنین مفهومی در کشور ما کمی جدید و نو به نظر برسد اما اجرا و پیادهسازی اصول آن ضروری است؛ چون برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا رضایت و توجه مشتری را به دست آوریم و این کار تنها از تدوین و اجرای استراتژی در راستای تفکر طراحانه به دست میآید. شاید این سوال مطرح شود که تفکر طراحی چه کاربردی دارد؟ باید بگوییم کاربردهای این مفهوم در تعریف آن است.
تفکر طراحانه به زبان ساده یعنی فرآیند ایجاد و انتشار ایدههای جدید و نوآورانه براساس فاکتورهای مختلف مانند زمان که برای حل یک مسئله ویژه انجام میگیرد یا مانند ارائه راهحل مناسب برای رفع مشکل رقابت در بازار تولید و عرضه. این مفهوم تنها برای حوزههای سازمانی و صنعتی قابل استفاده نبوده و در تمام جنبههای زندگی کاربرد دارد.
برای ارائه خدمات و محصولات بهتر به مشتری، مدیران و صاحبان مشاغل و کسبوکارهای مختلف تمام تمرکز و منابع خود را روی حل یک مسئله پیچیده و به عبارت دیگر، End User میگذارند. استفاده از چنین روشی در استارت آپها میتواند همراه و همسو شدن با تغییرات مختلف را کمی آسانتر سازد و هماهنگی برند را با جریانات پیرامون بازار افزایش دهد.
تفکر طراحی چیست و چرا اهمیت دارد؟
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: