خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
7,074
امتیاز واکنش
35,516
امتیاز
473
زمان حضور
263 روز 7 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
Connected Speech in English Pronunciation



تعریف گفتار متصل در تلفظ انگلیسی : پیش‌ تر در مقاله ی معرفی تلفظ انگلیسی به گفتارمتصل اشاره کردیم. درست مثل زبان های دیگر، وقتی انگلیسی سریع و تند صحبت می‌شود، انتها و ابتدای کلمات به یکدیگر متصل می‌شوند و گاهی تلفظ های جمعی، با تلفظ های تک به تک کلمات یکسان نیستند. برای درک بهتر زبان انگلیسی در لیسنینگ، و همچنین برای اینکه یک گوینده ی طبیعی تر باشیم، باید حتما با گفتار متصل آشنا شویم و آن را اجرا کنیم.

با اکسیر همراه شوید.



انواع گفتار متصل

همانطور که گفتیم، وقتی دو کلمه انگلیسی کنار یکدیگر قرار می گیرند، با توجه به وضعیت حروف ابتدا و انتهایشان، در یکدیگر آمیخته شده و ترکیبی تلفظ می شوند. این اتفاق نه همیشه اما در اکثر مواقع می افتد.

این ترکیب می تواند سه حالت داشته باشد.



حالت اول اتصال دو کلمه به یکدیگر: صامت + مصوت (Vowel + Consonant)

مهم نیست که انتهای کلمه اول صامت باشد یا مصوت و دیگری برعکس؛ هرگاه این دو به یکدیگر برسند، به شکلی تلفظ می شوند که انگار یک کلمه اند:

Have a part of it.

/ hæv ə pɑrt ʌv ɪt /

حالت دوم اتصال دو کلمه به یکدیگر: صامت + صامت (Consonant + Consonant)

این حالت معمولا زمانی اتفاق می افتد که حرف آخر کلمه اول و حرف اول کلمه دوم یک صامت یکسان بوده یا حداقل خروجی یکسانی داشته باشند؛ هرگاه ایندو به یکدیگر برسند، به به شکلی تلفظ می شوند که انگار یک کلمه اند:

I want to go out.

/ aɪ wɒnt tuː gəʊ aʊt /

حالت سوم اتصال دو کلمه به یکدیگر: مصوت + مصوت (Vowel + Vowel)

این حالت معمولا زمانی اتفاق می افتد که حرف آخر کلمه اول و حرف اول کلمه دوم یک مصوت یکسان بوده یا حداقل خروجی یکسانی داشته باشند؛ هرگاه ایندو به یکدیگر برسند، به به شکلی تلفظ می شوند که انگار یک کلمه اند:

You drink that too often!

/ juː drɪŋk ðæt tuːˈɒf(ə)n /



چطور گفتار متصل را درک و دریافت کنم؟

هر Native Speaker ای این ویژگی تلفظی را اجرا می کند. شما می توانید فیلم ببینید، ترانه گوش بدهید یا برنامه های آموزشی را تماشا کنید. همیشه این محتوا در دسترس شماست؛ فقط باید توجه کنید.

راه دیگری که وجود دارد، استفاده از وبسایت فوق العاده خوبِ tophonetics.com است. هر عبارتی را که دوست دارید در باکس موجود پِیست کنید، فونتیکس آن را ببینید و اجرای آن به دو لهجه ی امریکایی و بریتانیایی را بشنوید و اکسیر را دعا کنید



تمرین گفتار متصل

بارها قسمت های مختلف این متن را تکرار کنید تا بتوانید عبارات را همچون کلمات تلفظ کنید. سپس، کل جمله، و سپس کل پاراگراف را روخوانی کنید.

The artist Maria Arroyo is having her first one-woman show in New York. Born in Oaxaca, Mexico, Maria attended art school first in Mexico City and then in Madrid, Spain, where she studied with well-known artists such as Orozco, Velasco, and Murillo.

In the 1980s, she moved to New York and had several shows at smaller downtown galleries. Then in 1985, she went to live in Brazil with her husband, a journalist. Her work in those years included many beautiful landscapes. They showed tropical forests, animals, and mountains in very bright Brazilian colors.


گفتار متصل | Connected Speech in English Pronunciation

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا