خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازنویسی، گفتن به بیانی دیگر (Paraphrasing, Saying in other words)

بازنویسی روشی برای خلاصه نویسی یا استفاده از مطالب دیگران به منظور پرورش افکارمان به شکل های مختلف و با ساختارهای مختلف است. برای این کار می توانیم از مترادف کلمات، متضاد کلمات، فعل های چند بخشی، یا فعل های مترادف، به جای کلمات موجود در متن یا جمله اصلی استفاده کنیم و یا با تغییر نقش آن ها، مطالب را با بیان جدیدی بنویسیم.



جملات شرطی (conditional sentences)

همان طور که از اسمشان مشخص است، جملات شرطی برای بیان شرط به وجود آمدن حالت یا رویداد یک اتفاقی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع جملات دارای دو قسمت می باشند؛ عبارت اصلی جمله (main clause) و عبارت شرطی (if clause). در زبان انگلیسی پنج نوع جمله شرطی وجود دارد:



  • جمله شرطی نوع صفر (zero conditional sentence) که برای حقایقی که به طور کلی و یا از نظر علمی درست هستند به کار می رود.
  • جمله شرطی نوع اول برای بیان شرایط یا نتایج احتمالی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • جمله شرطی نوع دوم را در شرایطی استفاده می کنیم که می خواهیم درباره یک موضوع یا فرضیه غیر واقعی صحبت کنیم.
  • جملات شرطی نوع سوم نیز برای بیان جملاتی به کار می روند که در حال حاضر واقعیت نداشته و از روی پشیمانی و افسوس راجع به شرایط و موقعیت هایی که در گذشته اتفاق افتاده اند، بیان می شوند.
  • آخرین نوع گروه جملات شرطی، جمله شرطی ترکیبی است. این گروه به موقعیت هایی در گذشته اشاره دارند که اگر تغییر می یافتند یا به روشی دیگر انجام می شدند، احتمالا بر شرایط زمان حال نیز تاثیرگذار بودند.


افعال چندتکه‌ای (Phrasal Verbs)

این افعال از یک فعل و جز یا اجزای دیگر (مثل حروف اضافه) تشکیل می شوند که همراه با هم یک معنی خاصی را ارائه می کنند. استفاده از این عبارات در مکالمات غیر رسمی انگلیسی بسیار پر کاربرد است در نتیجه یادگیری این نوع عبارات برای برقراری یک ارتباط موثر یک از قسمت های ضروری در یادگیری زبان انگلیسی محسوب می شود.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاید در ابتدا یادگیری این نوع افعال دشوار به نظر بیاید چرا که ممکن است معنای ظاهری اجزای این عبارات، با معنایی که در کنار هم ارائه می کنند متفاوت باشد، اما با در نظر گرفتن این موضوع که با دانستن این افعال می توانید منظور خود را دقیق تر منتقل کنید، روند یادگیری آن ها برایتان لـ*ـذت بخش خواهد بود. یکی از منابع مهم برای یادگیری این نوع افعال، تماشای فیلم ها و سریال های انگلیسی است که کاملاً به طور موضوعی می توانید آن ها را بیاموزید.



عبارات وصفی در انگلیسی (Participle Phrases)

برای ساخت عبارات وصفی، باید با ایجاد تغییراتی در جمله وصفی، آن را به یک عبارت وصفی تبدیل کنیم. این تغییر عمدتاً به صورت کوتاه کردن جمله وصفی است. عبارت وصفی، فاعل یا مفعول جمله اصلی را توصیف می‌کند و بخاطر همین نقش توصیفی، در عبارت وصفی، فاعل و فعلی وجود ندارد. جایگاه این عبارت در جمله باید قبل یا بعد از کلمه ای باشد که آن را توصیف می کند.



عبارت‌ها در انگلیسی (Phrases)

در انگلیسی عبارات می توانند در نقش فعل، اسم، حرف اضافه، قید و یا صفت قرار بگیرند که تفاوت این نقش ها با ساختار عبارت ها مشخص می شود. یک عبارت، شامل گروهی از کلمات است که فاعل و فعلی ندارد. استفاده از عبارت ها نوشته های ما را مؤثرتر کرده و کمک می کند تا بتوانیم منظور خود را بهتر عنوان کنیم.

جملات قیدی، گروهی از کلمات هستند که نقش قیدی دارند و به زمان، علت و معلول، تضاد و شرایط مختلف اشاره می کنند. جمله های پیرو یا وابسته نیز در واقع کلماتی هستند که این گروه قیدی را توصیف می کنند.



کاربردهای زبانی (Functions)

هرکدام از کاربردهای زبانی، هدف و قصد گوینده را از بیان یک موضوع نشان می دهند. این هدف می تواند نشان دادن احساسات، نظرات، امر به انجام کار، بیان آرزوها، عذرخواهی، گفتن تبریک و دیگر مواردی باشد که ما از زبان استفاده می کنیم تا آن‌ها را ارائه دهیم. هر کدام از این کاربردهای زبانی راه را برای ما آسان تر می کنند تا بتوانیم منظور خود و پیام مان را دقیقتر منتقل کنیم یا راجع به نیازهای خود حرف بزنیم و از دیگران کمک بخواهیم؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که بدون این ویژگی های زبانی، برقراری ارتباط با دیگر افراد ممکن نبود.



صفات تفضیلی مضاعف (Double Comparatives)

در این ساختار، ما مقایسه‌ای دوگانه انجام می‌دهیم که می‌تواند برای بیان افزایش یا کاهش و در کل برای نشان دادن تغییرات، یا روند علت و معلولی دو چیز به کار رود. از این ساختار همچنین می ‌توان برای نشان دادن اهمیت انجام دادن کار و تأثیرات آن نیز استفاده کرد.



ساختارهای موازی (Parallel Structures)

زمانی که از یک الگوی مشابه برای چیدمان کلمات مان در یک ساختار استفاده می‌کنیم تا ارزش هر یک از آن ‌ها به خاطر پیش و پس آمدن در جمله تغییری نکند، در واقع از ساختار موازی پیروی کرده‌ایم. ارزش کلمات یا عباراتی که در چنین ساختاری قرار می گیرند می تواند هم اهمیت بیانی آن ها باشد و هم نقش دستوری آن ها.

ما می توانیم از کلمات ربط برای ساختن این الگو استفاده کنیم. در حالت نوشتاری، به منظور ایجاد ساختارهای واضحی که به راحتی قابل درک باشند، باید از علامت گذاری استفاده کنیم که در این ساختار، در انگلیسی از comma یا ویرگول استفاده می شود.



ساختارهای تأکیدی Cleft

کلمه ی Cleft از فعل Cleave گرفته شده که به معنای شکافت ایجاد کردن است. در زبان انگلیسی ساختاری به اسم Cleft وجود دارد که در واقع جمله را می شکافد و به دو تکه تقسیم میکند چون می خواهد بخشی از جمله را مهم تر کرده و تمرکز را روی آن بخش بگذارد. در انگلیسی انواع مختلفی از جملات cleft وجود دارد که معمولاً برای تأکید بر قسمت خاصی از یک جمله یا موضوع به کار می روند. جملات Cleft به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • جملات Wh-Cleft : که با یک wh- relative pronouns شروع می شوند مثل What و Where و When.
  • جملات It-Cleft: که با یک جمله ای شروع می شوند که اولش ضمیر It دارد.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساختارهای تأکیدی معکوس (Inversion)

به جا به جایی محل قرار گرفتن کلمات در یک جمله، inversion یا وارونگی گفته می‌شود. این کار به ‌منظور تغییر ساختار جمله، تبدیل جمله به سؤال و یا تأکید بر قسمتی از جمله انجام می ‌شود. این تأکید حتی می تواند با جز منفی ساز جمله شروع شود تا بر شدت آن بیفزاید.



نقل‌قول غیرمستقیم (Reported Speech)

ما برای انتقال یا گزارش عقاید، جملات و سوالات افراد به ساختارهای نقل قولی نیاز داریم. به طور کلی می توانیم جمله یا سوال فرد را به دو صورت نقل کنیم؛ اگر هیچ تغییری در ساختار جملات به وجود نیاید، در این صورت به آن نقل قول مستقیم (direct speech) گفته می شود اما در صورتی که جمله یا سؤال عینا گفته نشود، باید تغییراتی در ساختار جملات و حتی کاربرد زمان ها ایجاد کنیم که به این نوع، نقل قول غیر مستقیم (indirect speech) گفته می شود.



تبدیل کلمه به نقش اسمی (Nominalization)

در نگارش یک متن یا بیان یک موضوع، لازم است برای ایجاد تنوع در جملات، گاهی نقش کلمات را از شکل فعلی یا صفتی تبدیل به شکل اسمی کنیم. در اکثر مواقع می توانیم به این کلمات پسوند اسمی اضافه کنیم تا نقش شان تغییر کند و جایگاه کلماتی را که نقش آن ‌ها در حالت اسمی و فعلی یکسان است را می‌توان بدون هیچ تغییری در جمله عوض کرد.



بهترین راه‌ های ساده‌سازی جملات انگلیسی

یک متن از کنار هم گذاشتن چند جمله به وجود می‌آید و جملات نیز از تعدادی کلمه با نقش‌های مختلف تشکیل شده‌اند. اگر در یک جمله‌ی ساده به نقش کلمات توجه کنیم به‌راحتی می ‌توانیم جملات بی‌ شماری را حتی با ساختارهای پیچیده‌تر تولید کنیم.



تفاوت Have و Has

فعل have در انگلیسی بسیار پرکاربرد بوده و به سه شکل have، has و had وجود دارد که هم می ‌توان از آن ها به معنی “داشتن” استفاده کرد و هم می‌توان در نقش فعل کمکی در زمان حال کامل یا گذشته کامل آن ها را به کار برد.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
گرامر در آزمون‌های زبان انگلیسی

همان طور که گفته شد گرامر یک جز جدایی ناپذیر آموزش زبان انگلیسی است. و مسلما در آزمون ‌های زبان انگلیسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با اینکه بعضی از آزمون‌ها به سنجش مستقیم مهارت گرامری داوطلب می‌پردازند، برخی دیگر آن را به صورت غیر مستقیم بررسی میکنند. در اینجا به بررسی بخش گرامر چند آزمون زبان انگلیسی پرداخته‌ایم.



گرامر آیلتس

در این آزمون دانش گرامری شما در قسمت مهارت (speaking) و در قسمت مهارت نوشتاری (writing) سنجیده می‌شود. تمامی جملاتی که شما به‌ صورت گفتاری یا نوشتاری تولید می ‌کنید، باید عاری از هرگونه خطا باشند تا نمره کامل گرامر را دریافت کنید.



گرامر تافل TOEFL

در آزمون تافل هیچ قسمتی که صرفاً برای سنجش مستقیم گرامر باشد، وجود ندارد. اما برای موفقیت در بخش‌های مختلف این آزمون به خصوص بخش speaking و writing شما باید به گرامر انگلیسی تسلط کافی داشته باشید تا بر اساس خطاهای گرامری نمره‌تان را از دست ندهید.



گرامر PTE

در این آزمون، نمره‌ای که برای گرامر کسب می‌کنید در برخی قسمت‌ها به‌ صورت ضمنی یا غیرمستقیم ارزیابی می‌شود و در برخی دیگر به‌ صورت مستقیم. برای مثال در قسمت خلاصه ‌نویسی یک نوشته یا یک سخنرانی و یا نوشتن متنی راجع به یک موضوع خاص، ارزیابی به‌صورت مستقیم و در دیگر قسمت‌ها به‌طور غیرمستقیم صورت می‌گیرد. نمره کلی دانش گرامری شما نیز بر اساس مجموع نمرات این بخش محاسبه می‌شود.



گرامر آزمون‌های کمبریج (FCE, CAE, CPE)

بر خلاف آزمون های تافل یا آیلتس که ارزیابی دانش گرامری به صورت غیرمستقیم انجام می شود، در این آزمون ارزیابی گرامر به طور مستقیم است. سی سوال گرامری در آزمون های کمبریج وجود دارد که به صورت کلوز تست چند گزینه ای، کلوز باز، انتخاب شکل کلمه و جمله سازی، دانش گرامری داوطلب را می سنجند.



گرامر آزمون MSRT

این آزمون دارای سه بخش یعنی ارزیابی شنیداری، گرامر یا ساختار، و درک مطلب همراه با دانش لغوی می باشد. ارزیابی دانش گرامری در این آزمون، در بخشی از قسمت گرامر زبان یا structure انجام می گیرد که شامل 15 سوال است.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
مصدر و شکل ساده افعال در انگلیسی

Gerunds and Infinitives in English



به سراغ مصدر ها و شکل ساده افعال در زبان انگلیسی می رویم. مصدر در فارسی، از گذشته ساده یک فعل + پسوند (ـَن) ساخته می شود، مثل خوردن، شنیدن و یا گفتن. در انگلیسی برای ساختن مصدر باید آن را به صورت Gerund و یا Infinitive به کار ببریم.



Gerund یعنی شکل ساده فعل + ing

e.g. working

Infinitive یعنی To + شکل ساده فعل

e.g. to work

نکته: گاهی اوقات ما نیاز به شکل ساده فعل داریم، مثل بعد از Modal ها.

e.g. I can work very well.

Bare Infinitive یعنی شکل ساده فعل



قرار است در این آموزش ها به سراغ مباحث Gerund ،Infinitive و Bare Infinitive برویم.



معرفی مصدر های Gerund در انگلیسی

What Gerunds Are & Where They Are Used

در این مبحث، می خواهیم مصدر های Gerund را در زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم. برای ساختن Gerund باید به Base form یا شکل ساده فعل ing اضافه کنیم. مصدر های Gerund هیچگونه Tense نمی سازند و نقش آنها در جمله اسمی هست. Gerund می تواند مثبت یا منفی باشند و برای منفی باید Not را قبل آن استفاده کرد.

e.g.

Positive form: I like listening to music

Negative form: I like not listening to music.



کاربرد های مصدرهای Gerund

مصدر های Gerund در سه مورد استفاده می شوند:

  1. در جمله به عنوان فاعل یا Subject.
  2. به عنوان تکمیل کننده فاعل یا Subject Complements.
  3. به عنوان متمم یا As Object of Verb and Preposition.


کاربرد اول مصدرهای Gerund

Gerunds, Concept 1:

در این مورد Gerund نقش فاعلی دارد و می تواند به این شکل باشد:

e.g. Swimming is excellent exercise.

شنا کردن یک تمرین فوق العاده ست.

فاعل است و نقش آن اسم است. در اینجا چون مشتق فعلی است، باید مصدر باشد. swimming

مثال بعدی:

e.g. Drinking too much coffee gives him a headache.

e.g. Eating too quickly gave him an upset stomach.

و حالا یک مثال منفی از Gerund:

e.g. Not doing his homework caused him to fail the test.

e.g. Not having an answering machine causes him to miss many calls.

این ها همه Gerund هایی هستند که نقش Subject یا فاعل جمله را دارند و به خاطره اینکه اسم هستند باید حتما به صورت Gerund ساخته شوند.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاربرد دوم مصدرهای Gerund

Gerunds, Concept 2:

در جمله ای که فعل To beداریم، اطلاعاتی که توضیح دهنده Subject هستند، به آنها Subject Complements گفته می شود.

e.g. My least favorite chore is cleaning the bathroom.

Subject complement

البته این یک Phrase است و فقط می تواند در حد یک کلمه باقی بماند. اما به هرحال اگر در آن فعلی وجود داشته باشد، باید به صورت Gerund به کار رود.

e.g. His problem is not coming to class on time.

e.g. His hobby is playing computer games.

همانطور که می بینید بعد از فعل To be یک Subject Complement داریم و همیشه Gerund گفته می شود .

کاربرد سوم مصدرهای Gerund

Gerunds, Concept 3:

در این مورد Gerund به عنوان مفعول استفاده می شود.

چند مثال می زنیم که Gerund در آنها نقش Object یا مفعولی دارد تا برایتان شفاف تر شود، که این مفعول ها هم می توانند Object of a Verb باشند. در فارسی به آنها متمم گفته می شود و به هر حال نقش مفعولی دارند.

به مثال ها توجه کنید:

e.g. He dislikes doing homework.

Doing homework در این جمله object است و به همین دلیل Gerund شده است.

e.g. The manager suggested having our meeting away from the office.

e.g. He’s nervous because of not being on time.

e.g. He proposed meeting in a restaurant.

e.g. He’s worried about missing his bus.

e.g. I look forward to seeing you soon.

e.g. Are you tired of studying?

e.g. She’s depressed about not passing the test.

e.g. He’s tired from not getting enough sleep.

حالا می خواهیم Gerund را از دید دیگری توضیح دهیم. معمولا Gerund بعد از یک سری فعل خاص می آید.

برای مثال:

e.g. Enjoy: I enjoy singing.

در اکسیر های آینده این افعال را برای شما توضیح خواهیم داد.

Gerund بعد از حروف اضافه یا Preposition هم استفاده می شود و Object of Preposition را می سازد.

e.g. I drank a cup of coffee before leaving.

و در مورد بعدی هم به عنوان فاعل یا مفعول جمله استفاده می شود که نقش اسمی دارد.

e.g. Swimming is good exercise.

پس در این سه مورد ما از مصدر Gerund در زبان انگلیسی استفاده می کنیم .

الان نوبت شماست که به سراغ تمرین های این بخش بروید و خوب Gerund را یاد بگیرید تا از آن استفاده کنید.



معرفی مصدرهای Infinitive در زبان انگلیسی

What Infinitives Are & Where Are Used

در این مبحث به شما گفته خواهد شد که مصدر های (Infinitive) یا (To + Base Form Of Verb) در زبان انگلیسی در چه جایی از جمله قرار دارند و به چه شکلی استفاده می شوند.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاربرد های مصدرهای Infinitive

کاربرد اول مصدرهای Infinitive

Infinitives, Concept 1:

اولین جایی که از Infinitive استفاده می شود، بعد از یک سری از افعال خاص هست.

برای مثال:

e.g. He decided to leave.

فعل Decide از جمله افعالی است که ما بعد از آن از Infinitive استفاده می کنیم.

کاربرد دوم مصدرهایInfinitive

Infinitives, Concept 2:

دومین کاربرد آن بعد از Adjective یا صفت است.

مثال:

e.g. It’s difficult to get up early.

کاربرد سوم مصدرهای Infinitive

Infinitives, Concept 3:

و سومین کاربرد که از Infinitive استفاده می شود، برای نشان دادن Purpose یا هدف است.

برای مثال”چرا به لندن آمدی؟”

e.g. I came to London to study English.

مخاطب می خواهد دلیل انجام کار را توضیح دهد پس حتما باید از Infinitive استفاده کند.

کاربرد چهارم مصدرهای Infinitive

Infinitives, Concept 4:

و در آخر بعد از Wh question یعنی (When Where What How) استفاده می شود.

e.g. Tell me how to leave?

در این مثال بعد از کلمه (How) ما از Infinitive استفاده کردیم.

حتما اکسیر افعالی که بعد از آنها از Infinitive استفاده می شود را تماشا کنید و تک به تک آن ها را به خوبی یاد بگیرید.



معرفی شکل ساده فعل در زبان انگلیسی

Where Bare Infinitives Are Used

اولین جایی که در آن از Bare Infinitive استفاده می شود، بعد از افعال کمکی Modal است. همانطور که در اکسیر افعال کمکی Modal براتون توضیح داده شد، بعد از یک فعل کمکی Modal یا Modal Auxiliary Verb ازBase Form of a Verb یاBare Infinitive استفاده می کنیم.

مثال:

e.g. I can meet you at six o’clock.

می بینید که در این مثال بعد از فعل Can ازBase Form of Verb یا Bare Infinitive استفاده کردیم. بعد از افعالی مانند Let , Make و گاهی اوقات هم فعل Help قطعا Bare Infinitive خواهیم داشت.

مثال:

e.g. The teacher let us leave early.

بعد از افعال Perception، افعالی که در آنها Perceive داریم، یعنی چیزی را درک می کنیم هم، باید از Bare Infinitive استفاده کرد.

مثال:

e.g. I watched her walk away.

و بعد از اصطلاحاتی که بعد از (Why) می آیند Bare Infinitive را داریم.

مثال:

e.g. Why go out the night before an exam?

چرا شب قبل از امتحان باید بیرون برویم؟

پس بعد از Why هم از Bare Infinitive استفاده می کنیم.

با مطالبی که در خصوص مصدر و شکل ساده افعال گفته شد چند مثال بزنید و آن ها را خوب تمرین کرده تا خوب یاد بگیرید.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات ساختاری استفاده از فعل های مدال

ساختارهای مثبت، منفی و سوالی افعال کمکی مُدال Modal

این افعال در هر سه حالت مثبت، منفی و سوالی با جا به جایی و تغییر حالت استفاده شده و از فعل های کمکی دیگر مثل خانواده Do استفاده نمی شود. به مثال دقت کنید.

Affirmative: I can play the piano.

Negative: I can’t play the piano.

Question Form: Can I play the piano?



ساختار افعال اصلی بعد از افعال کمکی مدال

در Tense های زبان انگلیسی، فعل به شکل های مختلف از جمله مصدرهای Gerund و Infinitive در می آید اما همیشه پس از افعال کمکی مُدال Modal، فعل شکل ساده دارد. به این مثال ها دقت کنید:

Right: She can teach French.

Wrong:

She can teaching French.

She can teaches French.

She can to teach French.



استفاده های مختلف تک تک افعال کمکی مدال Modal

هر فعل کمکی مودال، بر خلاف تصور عوام، چند مفهوم و استفاده مختلف دارد. برای مثال، همه فکر می کنند از فعل کمکی can تنها برای صحبت راجع به توانایی استفاده می شود اما این فعل 6 استفاده و مفهوم مختلف دارد. پس، هر فعل کمکی Modal چند مفهوم متفاوت دارد که بعضی نیز به صورت منفی و بعضی سوالی اند.

مثال استفاده های مختلف فعل مدال Can به ترتیب در رابـ*ـطه با توانایی، احتمال، پیشنهاد به انجام کار، اجازه دادن، درخواست، نهی، حدس با اطمینان:

  • Ability: I can climb a tree without any tools.
  • Possibility: It can get seriously cold here at nights.
  • Offer: I can give you ride!
  • Permission: You can use my car in case you needed.
  • Request: Can I use your sunglasses?
  • Prohibition: You can’t park your car here.
  • Certain guess: He certainly can’t be the manager!


انواع حالت های افعال کمکی مُدال Modal در گرامر انگلیسی

این افعال می توانند به صورت ساده، مستمر یا کامل با کاربردهای مختلف استفاده شوند:

  • Simple: He should go.
  • Progressive: He should be going.
  • Perfect: He should have gone.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع افعال کمکی مدال Modal در گرامر انگلیسی

همه افعال کمکی مدال در اینجا در دوازده مطلب آموزش داده شده اند.

  1. Can
  2. Could
  3. Be Able to
  4. Must and Can’t
  5. Must and Have to
  6. Mustn’t and Don’t Have to
  7. May and Might
  8. May/Might as Well
  9. Should
  10. Shall
  11. Will
  12. Would


مفاهیم و کاربردهای افعال کمکی مدال Modal در گرامر انگلیسی

همانطور که گفته شد، افعال مُدال Modal هر کدام کاربردهای مختلفی دارند اما اگر بخواهیم همه را جمع بزنیم، باید به بیست و یک مورد زیر اشاره کنیم:

  1. Ability,
  2. Possibility,
  3. Permission,
  4. Offer, Advice, Suggestion and Recommendation,
  5. Obligation, Necessity, and Duty,
  6. Prohibition,
  7. Assumption, Deduction and Certain Guesses,
  8. Permission and Request,
  9. Typical Occurrences,
  10. Unrealized Past Abilities and Possibilities,
  11. Expressing Regrets and Criticism
  12. Wishes,
  13. Promise,
  14. Prediction,
  15. Instant Decisions,
  16. Hypothetical Situations,
  17. Past Habits,
  18. Future in the Past,
  19. Refusal.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 23 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساختار مجهول در گرامر انگلیسی

English Grammar – Passive Voice



تعریف: ساختار مجهول یا Passive Voice در گرامر انگلیسی ساختاری است که فاقد بخش فاعل است و متمرکز آن بر روی مفعول است. پس ساختاری که مفعول ندارد قاعدتا مجهول نمی شود.



ساختار مجهول در گرامر انگلیسی معمولا به دو دلیل ساخته می شود:

  • جایی که نمی دانیم فاعل چه شخصی است و یا ناشناخته است؛
  • جایی که می خواهیم تمرکز را روی مفعول یا Object بگذاریم.


به سراغ مفاهیم و کاربردهای ساختار مجهول می رویم و با یک مثال کاربرد هرکدام را شفاف تر می کنیم.



کاربردها و استفاده های ساختار مجهول در انگلیسی



استفاده اول ساختار مجهول در انگلیسی:

Passive Voice, Concept 1:

در این مثال اگر شما بدانید این ماشین را چه کسی دزدیده است، می گویید:

e.g. Gerald stole my car.

کاربرد این مورد جایی است، که شما میدانید چه کسی این کار را انجام داده. اما اگر فاعل را نشناسید و ندانید چه کسی این کار را انجام داده، می گویید:

e.g. My car was stolen.

ماشین من دزدیده شد.

این استفاده اولPassive Voice بود؛ یعنی جایی که شما فاعل را نمی شناسید.


گرامرهای زبان انگلیسی

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، ~Hasti~، selenophie و 2 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا