خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
جدا از وجود تعاریفی گنگ و سربسته درباره طراحی وب، سعی می کنم تا به سادگی هرچه تمام تر آنها را شرح دهم. آن چیز که از نام طراحی به ذهن خطور می کند معمولا ترکیب رنگها، طراحی با قلم و… و در بعد رایانه هم استفاده از نرم افزارهایی نظیر پینت و فوتوشاپ است که بیشتر افراد با آنها آشنایی دارند. اما آنچه در طراحی وب می گذرد می توان گفت برگرفته از تمام این موارد به علاوه علوم حوزه وب می باشد.

طراحی وب چیست

ایجاد ظاهر وبسایت (نرم‌افزار تحت وب) با بهره گیری از طراحی گرافیک که معمولا پیاده سازی آن در نرم افزارهای طراحی انجام می‌پذیرد؛ و به وسیله زبان های طراحی تحت وب یعنی HTML, CSS به فرمتی برای اجرا در مرورگر تبدیل می شود.

در تعریف بالا چند نکته مشخص شد:

  1. طراحی وب، ظاهر یک نرم‌افزار تحت وب است.
  2. طراحی وب، زبان های مخصوص به خود را دارد.
  3. طراحی وب، دو مرحله اصلی دارد.
۱- طراحی وب، ظاهر نرم‌افزار تحت وب است

آنچه بصورت بصری (دیداری) در یک نرم‌افزار تحت وب قابل مشاهده است ظاهر آن تلقی می شود. از همین رو طراحی وب، عملی برای ایجاد پوسته ظاهری نرم‌افزار تحت وب می باشد.

۲- طراحی وب، زبان های مخصوص به خود را دارد

برای یادگیری طراحی تحت وب باید زبان های مخصوص به آن را فرا گرفت. زیرا در محیط کدنویسی ایجاد می شوند. این زبان ها HTML, CSS ,JavaScript می باشند.

۳- طراحی وب، دو مرحله اصلی دارد

  • مرحله اول: طراحی گرافیک:
این مرحله نیاز به فراگیری زبان های طراحی وب ندارد. همین که فرد، طراح گرافیک بوده و با عناصر موجود در یک سایت آشنایی داشته باشد کافیست.

  • مرحله دوم: کدنویسی:
در این مرحله استفاده از کدنویسی برای تبدیل طرح گرافیکی به فرمت مورد نظر برای اجرا در مرورگر الزامی است.

اچ تی ام ال چیست

Hyper Text Markup Language که به اختصار HTML نامیده می شود؛ به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن است. یک فایل متنی ساده است که به این زبان نوشته (کدنویسی) می شود و با پسوند .html ذخیره شده و برای مرورگر قابل مشاهده است. HTML ساختار و بدنه اصلی طراحی تحت وب به حساب می آید. این زبان بر اساس وجود تگ هایی از پیش تعیین شده، نوشته شده و هر یک از تگ ها معرف عملکردی خاص است.

سی اس اس چیست

Cascading Style Sheet که به اختصار CSS نامیده می شود؛ به معنی برگه سبک آبشاری است. زبانی است که بصورت مستقل برای سبک دهی و ایجاد جلوه های مختلف بر روی عناصر موجود در HTML مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع CSS کار زیباسازی را در طراحی وب برعهده دارد.

جاوااسکریپت چیست

JavaScript که به اختصار JS نامیده می شود؛ زبانی شبه برنامه نویسی است که پویاسازی یک وبسایت را با استفاده از تغییر در عناصر بر عهده می گیرد. به این دلیل آن را یک زبان شبه برنامه نویسی می نامند چون این زبان در سمت کاربر و در مرورگر قابلیت اجرا داشته و نیازی به پایگاه داده برای ذخیره سازی، یا یک سرور برای اجرا ندارد.

طراح وب کیست

فردی که دانش و تجربه استفاده از زبان های طراحی وب و توان تکمیل یک پروژه عملی را داشته باشد طراح وب نامیده می شود.


طراحی وب چیست؟

 
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا