خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در یک ارتباط کلاینت – سرور، کلاینت اصولا در قالب یک نرم افزار روی سیستم محلی کاربر اجرا می‌شود و در مواقع لزوم با سرور ارتباط برقرار می‌کند. اینکه بخشی از دستورات و اعمال در چنین ارتباطی به وسیله کلاینت اجرا می‌شود و به طور کامل به سرور واگذار نمی‌شود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است اعمالی که قرار است انجام شود نیازمند اطلاعاتی باشد که تنها روی سیستم کلاینت قابل دسترسی هستند و یا این اعمال به حدی زمانبر باشند که اجرای آن‌ها توسط سرور بار اضافی روی آن ایجاد می‌کند یا زمان پاسخگویی به کلاینت‌ها را افزایش می‌دهد. به علاوه در بسیاری از کاربردها (نظیر وب اپلیکیشن ها)، انجام حجم قابل توجهی از اعمال توسط کلاینت باعث کاهش تبادل داده با سرور می‌شود و در نتیجه به افزایش سرعت و بهبود عملکرد (کاهش میزان تأخیر) مورد انتظار کاربر ختم می‌شود.
به عنوان نمونه در مورد صفحات وب، جاوا اسکریپت یکی از مهم‌ترین زبان‌هایی به شمار می‌رود که دستوراتش در سمت کلاینت اجرا می‌شود. به این معنا که ابتدا فایل حاوی کد جاوا اسکریپت از سرور دانلود می‌شود و سپس توسط کلاینت (در اینجا مرورگر وب که روی سیستم کاربر نصب شده است) اجرا می‌شود. HTML و CSS نیز از جمله دیگر زبان‌های وب هستند که محتوای آن‌ها توسط کلاینت رندر و اجرا می‌شود.
زمانی که از آسیب پذیری ها و حملات سمت کلاینت سخن به میان می‌آید دسته‌ای از آن‌ها مدنظر است که روی سیستم کلاینت رخ می‌دهند. برای مثال اگر هکری با کمک یک جاسوس افزار یا کی لاگر که روی سیستم کاربر فعال شده است، از طریق ثبت کلیدهای فشرده شده توسط کاربر به نام کاربری و کلمه عبور او در یک سامانه تحت وب دسترسی پیدا کند این حمله، نوعی حمله سمت کلاینت به شمار می‌رود چرا که در آن سرور عملا هیچ نقشی نداشته است.


برنامه نویسی Client Side چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا