خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدل client side چیست؟

قسمت اعظم اینترنت بر مبنای مدل client-server بنا شده است. در این مدل، دستگاه های کاربران به جای برقراری ارتباط با یکدیگر، با سرور مرکزی و از طریق شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. دستگاه های کاربران مانند لپ تاپ، تلفن های هوشمند و کامپیوترهای دسکتاپ به عنوان کلاینت برای سرور در نظر کرفته می شوند، دقیقا مانند مشتریانی که از یک شرکت، خدمات دریافت می کنند. دستگاه های کلاینت، درخواست های خود مبنی بر صفحات وب و همچنین اپلیکیشن ها را به سرور ارسال می کنند و سرورها به آن ها پاسخ می دهند.
دلیل استفاده از مدل client server این است که سرور ها در مقایسه با دستگاه های کاربران، قدرتمندتر و قابل اطمینان تر هستند. در ضمن سرورها در محیط هایی نگهداری می شوند تا همواره در دسترس باشند. حتی اگر یک سرور از کار بیفتد، سرور دیگری از آن پشتیبانی می کند. کاربران دستگاه های خود را خاموش و روشن می کنند و یا ممکن است آن ها را گم و خراب کنند، این موضوع نباید خدمات اینترنت برای سایر کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.

سرورها می توانند همزمان چندین دستگاه کلاینت را پشتیبانی کنند و هر دستگاه کلاینت، درخواست های خود را به چندین سرور ارسال می کنند.

تعامل چندین کلاینت و سرور


در مول فوق هر کلاینت با چندین سرور ارتباط برقرار کرده است و بالعکس.

به عنوان مثال یک کاربر در حال وب گردی می باشد و در قسمت browser bar تایپ می کند: fortisupport.ir. این امر منجر به ارسال درخواستی مبنی بر آدرس آی پی fortisupport.ir به سرور DNS می گردد. سرورهای DNS نیز با ارائه آدرس IP پاسخ می دهند. سپس، مرورگر کاربر به منظور نمایش محتوا،با استفاده از IP Address اقدام به ارسال درخواستی به سرورهای fortisupport می نماید. سرورهای فورتی ساپورت و مرورگر، صفحه وب سایت مورد نظر را بر روی دستگاه کلاینت به نمایش در می آورند.

منظور از client side چیست؟

در دنیای وب، واژه client side به هر ایلیکیشن تحت وبی اطلاق می گردد که در سیستم کاربر اجرا می شود و شامل آن چه که کاربر می بیند می شود مانند متن، تصویر و سایر موارد UI . زبان برنامه نویسی مانند HTML و CSS توسط مرورگر در بخش client side تفسیر و تعبیر می گردد. به علاوه، برنامه نویسان امروزی سعی دارند ساختار اپلیکیشن ها را طوری قرار دهند که تا حد ممکن از server side دور شوند.
به client side واژه fronted هم گفته می شود، هرچند که این دو عبارت با هم کاملا متفاوت هستند. Client side تنها به محلی که فرایندها انجام می شوند گفته می شود، در حالی که fronted به انواع فرایندهایی که توسط client side اجرا می شود، اشاره می کند.
منظور از server side چیست؟
Server side نیز دقیقا مانند client side به رخدادهایی اشاره دارد که بر روی سرور اتفاق می افتد. در گذشته تقریبا تمام بخش های تجارت بر روی server side انجام می شد، مانند ارائه صفحات پویای وب، تعامل با پایگاه داده ها، تاییدیه احراز هویت و نوتیفیکیشن ها. مشکلی که در این حالت وجود داشت این بود که هر درخواست می بایست هر بار تمام مسیر را از کلاینت به سرور طی می کرد که در نهایت منجر به تاخیر زمانی نیز می گشت. به همین دلیل، اپلیکیشن های امروزی، اکثر کدها را در بخش client side اجرا می کنند. به عنوان مثال یکی از موارد استفاده و مزایای client side ارائه صفحات پویای وب می باشد
همان طور که از واژه fronted برای کلاینت ساید استفاده می شود، عبارت backend نیز برای فرایندهایی که در بخش sever اتفاق می افتد، به کار می رود، هرچند که واژه backend به انواع فرایندها اشاره دارد و server side به محلی که فرایندها انجام می شود، گفته می شود.
#ستاک


برنامه نویسی Server Side چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا