خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
برنامه‌نویسی چیست؟

برنامه‌نویسی به عبارت ساده نوشتن دستورات مختلف توسط انسان به گونه‌ای که برای کامپیوترها قابل فهم باشد و بتواند تمامی آنها را یکی پس از دیگری اجرا کند، به این طریق می‌توان به آسانی با کامپیوترها و تمامی سیستم‌های کامپیوتری ارتباط برقرار کرد. در حقیقت افرادی که قرار است به برنامه‌نویسی روی آورند باید یکی از دغدغه‌ها و یا مشکلات جامعه را برطرف کنند تا افزارهایی که ارائه می‌دهند با استقبال عمومی روبه‌رو شود. یک برنامه‌نویس قبل از اقدام به کدنویسی و شروع پروژه باید به طور دقیق با مشکلات جوامع خود روبرو شده و در صدد رفع آنها برآید و با نوشتن مجموعه‌ای از دستورات و کدها بتوانند به بهتر شدن حال جامعه کمک کند.

مهمترین هدف برنامه‌نویسی چیست؟

گفتیم که برنامه‌نویسی تشکیل شده است از دیتاها و کدهایی بر اساس الگوهای منظم که با قرار گرفتن این موارد در کنار یکدیگر صرفاً یک برنامه قابل فهم جهت انجام کارهای مختلف توسط کامپیوتر طراحی می‌شود. اما هدف برنامه‌نویسی بسیار گسترده است، روش‌های مختلف وجود دارند که در حوزه برنامه‌نویسی می‌توان به آنها ورود پیدا کرده و فعالیت‌های خاصی را انجام داد، هر کدام از این حوزه‌ها نیازمند آموزش‌های متفاوت می‌باشد. با فراگیری علم این آموزش‌ها با سرعت بیشتری به اهداف خود دست پیدا می‌کنید. در این بخش به برخی از مهمترین حوزه‌های برنامه‌نویسی که هر کدام از این حوزه‌ها باید به عنوان یک هدف مشخص انتخاب شوند اشاره می‌کنیم:


  • برنامه‌نویسی تحت وب
برنامه‌نویسی تحت وب شامل دو قسمت فرانت‌اند و بک‌اند است که می‌توان در هر کدام از این حوزه ها فعالیت نمود و یا به طور کلی با هر دو بخش آشنایی پیدا کرد. برای تعامل در این حوزه‌ها لازم است از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون، php، جاوا و غیره استفاده نمود.

  • برنامه‌نویسی موبایل اندروید و ios
برنامه نویسی موبایل بیشتر به ساخت و طراحی اپلیکیشن‌های پرکاربرد بر روی دستگاه‌های موبایل می‌پردازد، که در حال حاضر دو سیستم موبایل اندروید و ios پرطرفدار هستند. در این حوزه نیز با کمک گرفتن از زبان پایتون، سی شارپ، روبی و موارد دیگر فعالیت می‌کنند.

  • برنامه‌نویسی دسکتاپ و ویندوز
کامپیوترها دارای سیستم عامل‌های خاصی مانند ویندوز، لینوکس و مک هستند، برنامه‌نویسی در جهت فرآیند نرم‌افزارهایی که بر روی این سیستم عامل‌ها فعالیت کنند را برنامه‌نویسی تحت دسکتاپ و ویندوز می‌گویند، که در این مرحله نیز از زبان‌های برنامه‌نویسی سی شارپ، سی پلاس، جاوا و موارد دیگر استفاده می‌شود.

  • برنامه‌نویسی چند منظوره
با یاد گرفتن برخی از زبان‌ها در برنامه‌نویسی می‌توان در حوزه‌های مختلف مانند طراحی سایت، اپلیکیشن و نرم‌افزارهای مختلف فعالیت کرد، که در حال حاضر با یادگیری زبان پایتون به بخش زیادی از نیازهای خود در این حوزه پاسخ می‌دهید.

مسیر درست برنامه‌نویسی کدام است؟


اگر به تازگی وارد برنامه‌نویسی شده‌اید و به دنبال یافتن بهترین مسیر درست برنامه‌نویسی هستید باید بگوییم که این راه بسیار گسترده و عظیم است. در صورتی موفق خواهید شد که از همه جنبه‌های آن اطلاعات کافی به دست آورید و مهمترین شرط در مسیر درست برنامه‌نویسی داشتن هدف و یک نقشه راه مناسب می‌باشد. قبل از ورود به دنیای برنامه‌نویسی بهتر است تا با برخی از مفاهیم به خوبی آشنا شوید تا بتوانید در این راه مهم قدم‌های درستی را بردارید، یک مسیر درست برنامه‌نویسی که با بهره بردن از آن می‌توان به موفقیت و هدف مورد نظر به شکل بهتری دست پیدا کرد بدین صورت است که:


یادگیری زبان html

‏html در واقع راه ورودی به حوزه برنامه‌نویسی و کدنویسی است که در بخش فرانت‌اند بیشتر مشخص می‌شود، با کمک گرفتن از html برای تدوین و طراحی صفحات وب ساختار مناسبی را تشکیل می‌دهید.

تسلط کامل به css

‏css برای نشان دادن المان‌ها و لایه‌بندی ساختار صفحه وب در جهت زیباسازی هرچه بیشتر کاربرد دارد، که نقش رنگ و لعاب دکوراسیون را به عهده می‌گیرد. در واقع طراح با استفاده از استایل‌های خاص می‌تواند صفحات وب را به بهترین شکل کنترل کند.

یادگیری و تسلط به زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت

آشنایی با زبان برنامه‌نویسی جاوا تا حد زیادی در پروژه های مختلف به افراد برنامه‌نویس کمک می‌کند، به دلیل پیچیدگی که در زبان جاوا وجود دارد در ابتدای آموزش در صورت یادگیری عمیق، یادگیری دیگر زبان‌ها برای افراد آسان‌تر می‌شود.

آموزش و یادگیری کار با کتابخانه‌ها و فریم ورک‌ها
مهمترین مرحله در حوزه فرانت‌اند، آشنایی کامل با فریم ورک‌ها و کتابخانه‌ها است که به راحتی از تمامی قالب‌های آماده بدون کدنویسی بهترین استفاده را ببرید.

اصول طراحی وب و واکنش‌پذیر کردن صفحات

اصول کلی طراحی وب و واکنش‌پذیر کردن صفحات را باید با آموزش یک زبان برنامه‌نویسی خاص فرابگیرید، در ابتدای راه توصیه می‌شود که حتماً برای ورود به بخش مهم برنامه‌نویسی یعنی بک‌اند حتماً یک زبان پایتون یا php را فرا بگیرید.

سلیقه و خلاقیت بالا

داشتن سلیقه بالا و خلاقیت در جهت بک‌اند طراحی سایت کمک زیادی می‌کند تا یک وب‌سایت هدفمند به صورت کاملاً استاندارد از همه زمینه‌ها طراحی شود و البته آشنا بودن به برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جدید و به روز نیز می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت شما داشته باشد.

جمع‌بندی

با مطالعه مطالب دریافتیم که داشتن یک نقشه راه مناسب کمک زیادی در رسیدن به هدف‌های برنامه‌نویسی دارد. توجه کنید که در این حوزه با یادگیری یک تخصص خاص می‌توانید بهتر عمل نمایید و برای اینکه به بهترین خود تبدیل شوید وجود دانش ریاضی، علم زبان و تحصیلات آکادمیک نیاز است؛ اما همه راه نیست. تمرین و تکرار و افزایش مهارت‌ها اهمیت بیشتری دارند. در واقع بدون داشتن تخصص بالا در علم ریاضی و یا تسلط کامل به زبان می‌توان در حوزه برنامه‌نویسی به طور چشمگیری رشد پیدا کرد، در صورتی که با تمرین فراوان همراه باشد.
#کورسا


هدف اصلی برنامه نویسی چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا