خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
خرید رفتن با کودک مشکلات خاص خود را دارد. از داد زدن کودک گرفته تا غرغر کردن و موارد دیگه. در اینجا ما نکاتی را به شما آموزش داده ایم تا بتوانید راحت تر خرید کنید. یکی بهترین روش ها مشارکت دادن کودک در خرید است و توضیح به او که ما برای خرید فلان چیز داریم به بازار می رویم. در ادامه با ما همراه باشید.

خرید رفتن با کودک
وقتی با بچه ها برای خرید می رویم!! برای جلوگیری و پیشگیری از این رفتار بچه ها بهتر است کودک را نزد کسی که صلاحیت نگهداری از بچه را دارد بگذارید و یا این که چند نکته زیر را در نظر بگبرید.

۱) بهترین و موثرترین روش برای حل مشکل خرید با کودک، مشارکت دادن کودک و محول کردن بعضی از وظایف به او می باشد تا خرید برایش هیجان انگیز و جذاب باشد و حوصله اش سر نرود.

مثلاً در خانه قبل از رفتن به خرید به او بگویید چه چیزهایی نیاز دارد و لیستی برایش تهیه کنید و لیستی هم برای خود تهیه نمایید و به او بگویید که هنگام خرید یادش باشد چه چیزهایی در لیست بوده و باید خریداری شود،

با این کار او این لیست را به ذهن می سپارد و هنگام خرید دیگر اذیتتان نمی کند بلکه ذهنش مشغول این است که چیزی خریده و چه چیزی خریده نشده.

۲) در روش دیگر اگر کودکتان خیلی کوچک است و نمی تواند حرف بزند و این نکته بالایی از او بعید است، می توانید اسباب بازی مورد علاقه اش را همراه خود ببرید، وقتی کودک در هنگام خرید بی قراری کرد با دیدن اسباب بازی محبوب خود، بی قراری نمی کند و مشغول بازی با آن می شود و برایش سرگرم کننده است.

خرید رفتن با کودک، راهکارهایی برای کاهش مشکلات

۳) در روش سوم به این موضوع اشاره می کنیم که قبل از این که کودک بی تاب شود و شیطنت را آغاز کند برایش خرید کنید مثلاً خوراکی، اسباب بازی، کتاب و یا هر چیز دیگری.

راه حل مشکل خرید رفتن با کودک

۴) باز اگر کودک بی قراری کرد و روشهای بالایی موثر نبود، اصلاً به او بی توجهی نکنید بلکه برای مدت کوتاهی خرید را متوقف کنید و با او حرف بزنید و برایش توضیح دهید که در مدت کوتاهی بعد از خرید چند چیز دیگر، خرید تمام می شود و او را به خانه بر می گردانید و زمان خاصی برایش مشخص کنید.بعد که آرام گرفت بقیه خریدتان را انجام دهید.

۵) هنگام خرید سعی کنید کودکتان تفریح کند.مثلاً در فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ، می توانید کودکتان را داخل سبد خرید گذاشته و مثل کالسکه هلش دهید.این کار باعث سرگرم شدن او می شود.

اصول خرید رفتن با کودک ، راحت و بی دردسر

۶) اگر کودکتان توانایی کمک کردن دارد از او بخواهید کمکتان کند، حتی جزئی.مثلاً پول را به او بدهید تا حساب کند، از او بخواهید در حمل وسایل سبک کمکان کند،

وقتی داخل فروشگاهید از او بخواهید اجناس را از قفسه ها برداشته و به سبد بیندازد، یا اجناس را به فروشنده جهت حساب کردن تحویل دهد و… با این کار او اعتماد به نفس پیدا می کند و مسئولیت پذیر می شود و برایش سرگرم کننده نیز هست.

۷) او را تشویق کنید، مثلاً به او بگویید اگر کودک خوبی بوده و شیطنت نکند و بی قراری نکند بعد از خرید، مثلاً به پارک می بریدش و یا برایش خوراکی می خرید و یا هر چیزی که انجام آن برایتان امکان پذیر باشد.یادتان باشد بدقولی نکنید، زیرا اگر بدقولی کنید، کودک دیگر حرفتان را باور نمی کند.

چگونه با کودکان راحت‌تر به خرید برویم؟

۱٫ هیچ گاه فرزندان خود را قبل از ناهار یا شام به فروشگاه نبرید. رعایت نکردن این اصل سبب می شود که کودک هر غذایی را که ببیند از شما بخواهد تا برایش بخرید، کسی هم نمی تواند او را سرزنش کند!

۲٫ قبل از رفتن به فروشگاه برای او توضیح دهید که قرار است امروز همراه بابا ساعت ۴ به فروشگاه … برویم. با کودک ، بازی فروشگاه رفتن بکنید و نقش خریدار یا فروشنده را با هم بازی کنید.، پول دادن ، حمل وسایل و … را تمرین کنید. کودکان برای انتقال مفاهیم از بازی استفاده می کنند. شما هم همین کار را بکنید.

۳٫ اگر قرار است با کودک خود به خرید یا فروشگاه بروید برایش توضیح دهید که قرار است به کتاب فروشی یا سوپر مارکت یا لباس فروشی برویم و فلان کار را بکنیم. مثالا بگویید : به کتاب فروشی می رویم تا برای شما کتاب قصه و برای بابا کتاب مورد نیازش را بخریم ؛ یا : مامان به کفش ورزشی نیاز دارد. باهم می رویم بخریم.

تبیان، دلگرم


خریدن رفتن با کودک و روش های حل مشکلات

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا