خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
11- باغ سنگی، سیرجان
در شهرستان سیرجان در جنوب استان کرمان، باغی وجود دارد که از درختان آن به جای میوه، سنگ آویخته‌اند. ماجرای این باغ اسرارآمیز به دهه ۱۳۴۰ باز می‌گردد. صاحب باغ درویش خان اسفندیارپور بوده که گفته می‌شود، ناشنوا و لال بوده و زمین‌های کشاورزی زیادی داشته است. ماجرای باغ سنگی هم به دوران اصلاحات ارضی باز می‌گردد که به موجب آن درویش خان بسیاری از زمین‌هایش را از دست داد و همین باعث آشفتگی و ناراحتی‌ او شد. درویش خان پس از این ماجرا تصمیم گرفت در اعتراض به این مسئله دیگر کشاورزی نکند و بگذارد درختان باغش کاملا خشک شوند. او بعدا درختان خشکیده را در چاله‌هایی کاشت و از آن‌ها سنگ‌هایی آویزان کرد. برخی از اعضای خانواده درویش خان اعتقاد دارند، از آنجایی که او نمی‌توانسته صحبت کند، برای اعتراض دست به این کار زده است.

یکی دیگر از عجایب باغ درویش خان سنگ‌های یک شکل و یکنواختی هستند که بر روی درختان آویزان شدند. همین هم باعث شده تا ابهامات زیادی در مورد منشأ این سنگ‌ها به وجود بیاید. اینکه آیا سنگ‌ها از همین حوالی آورده شدند؟ یا اینکه درویش خان سنگ‌ها از مناطق دور به اینجا آورده است؟ برخی عقیده دارند درویش خان این سنگ‌ها را در جایی پیدا کرده و به اینجا آورده، برخی نیز می‌گویند که خود او این سنگ‌ها را به این شکل در آورده است. به هر حال بسیاری درویش خان را حین سوراخ کردن سنگ‌ها و آویختنشان دیده‌اند.

درویش خان تنها به آویختن سنگ اکتفا نکرد، بلکه لاستیک‌های پنچر شده، فنر، آیینه شکسته و خلاصه هر وسیله جالبی که می‌دید را نیز به شاخه‌های درختان آویزان کرد. گفته می‌شود، درویش خان از میوه‌های سنگی و درختان باغش همچون درختان و میوه‌های واقعی نگهداری می‌کرد و حتی به نشانه‌ی هر واقعه‌ای همچون فوت یکی از اقوام سنگی به درختان آویزان می‌کرده است. به عقیده برخی، درویش خان باغ سنگی را در خواب دیده و صبح که بیدار شده شروع به ساخت آن کرده است. برخی هم عقیده دارند که درویش خان بعد از ماجرای اصلاحات ارضی به جنون رسیده و این کارش هم از روی همین دیوانگی و جنون بوده نه آنکه بخواهد اعتراضی داشته باشد. به هر حال، هرچه در سر درویش خان بوده، حاصل کار او باعث شده تا باغی نامیرا با منظره‌ای مخوف و پررمز و راز داشته باشیم که تا همین حالا یعنی سال‌ها پس از مرگ صاحبش همچنان از میان نرفته و بسیاری را به شهرستان سیرجان می‌کشاند تا باغ سنگی را از نزدیک تماشا کنند.


ترسناک ‌ترین مکان‌ های ایران را بشناسید

 

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
12- قبرستان جن‌ها، چابهار
در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان و در روستای تیس چابهار، قبرستانی عجیب وجود دارد که مردم محلی عقیده دارند محل دفن اجّنه بوده است. روستای تیس از هزاران سال قبل دارای سکنه بوده و رد آن را می‌توان دست‌کم از ۲۵۰۰ سال قبل از جمله از روایات فتوحات اسکندر مقدونی که از آن به نام «تیز» نام برده شده گرفت. در دوران اسلامی هم از آن به نام‌های «تزیا» یا «تسی» یاد شده است. تیس در گذشته مرکز تجارت شکر در مکران (بلوچستان) بوده است.

شهرت فعلی تیس از ترسناک ‌ترین مکان‌ های ایران به دلیل وجود آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه پرتغالی‌ها، آرامگاه سید غلام‌رسول، فیل‌بند و مسجد جامع تیس است. ولی در میان آثار تاریخی تیس، قبرستان مرموز ۲۵۰۰ ساله‌ای به چشم می‌خورد که محلی‌ها به آن «جن سنط» می‌گویند که در زبان بلوچی همان گورستان جن را معنی می‌دهد. ابعاد عجیب و باورنکردنی سنگ قبرها باعث شده تا بسیاری به این عقیده برسند که در این محل دیوها یا اجّنه دفن شدند.

نکته دیگر حفر قبرها در میان صخره‌های سنگی است که باعث ابهامات زیادی شده است. اینکه چه کسانی و چطور چنین گورستان منظمی را آن هم هزاران سال قبل ساخته‌اند؟ سوالاتی هستند که کسی تا به حال جوابی برایشان پیدا نکرده است.

به هر حال، ظاهر مخوف و پر رمز و راز قبرستان باعث شده تا مردم محلی به این باور برسند که این گورستان متعلق به اجّنه است و حتی بسیاری گفته‌اند که شب ها صدای همهمه و مویه و زاری اجّنه را بر سر گور از دست‌رفتگان خود شنیدند. به همین جهت، وقتی که غریبه‌ای بخواهد شب‌ها به قبرستان برود، مردم محلی نه تنها اصلا همراهی‌اش نمی‌کنند، بلکه عاجزانه از او می‌خواهند از خیر رفتن به قبرستان جن‌ها بگذرد.


ترسناک ‌ترین مکان‌ های ایران را بشناسید

 

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
13- دخمه زرتشتیان یزد از ترسناک ‌ترین مکان‌ های ایران
دخمه که به آن «برج خاموشان» و «برج سکوت» نیز گفته می‌شود، گورستان زرتشتیان بوده که تا همین حدود ۴۰۰ سال قبل از آن استفاده می‌شده است. زرتشتیان از دیرباز اموات خود را بر اساس آداب و سنن مذهبی خود در دخمه‌ها می‌گذاشتند تا طعمه لاشخورها و کرکس‌ها شوند.

این دخمه‌ها در خارج از شهرها و روستاها ساخته می‌شدند تا وزش باد آلودگی‌ها را به شهر نبرد. در وسط دخمه هم چاهی وجود داشته که به آن «استودان» گفته می‌شد و استخوان‌های باقیمانده از اجساد را داخل آن می‌ریختند. محوطه دخمه مرتبا طی مراسم خاصی جارو و ضدعفونی می‌شد تا برای استفاده‌های بعدی آماده شود.

دخمه تاریخی یزد در منطقه صفائیه در جنوب شرقی یزد قرار دارد. دخمه زرتشتیان یزد دارای دو عمارت سنگی مدور برج مانند است. دخمه قدیمی‌تر «مانکجی هاتریا (زرتشتی هندی‌الاصل)» و دخمه دیگر هم «گلستان» نام دارد. ساخت دخمه گلستان به دوران قاجاریه باز می‌گردد. دخمه گلستان ۲۵ متر قطر و ۶ متر از سطح تپه ارتفاع دارد. دخمه مانکجی هم ۱۵ متر قطر دارد. زرتشتیان به دخمه‌ها دادگاه نیز می‌گفتند که به معنای دادگاه ایزدی یا دادگاه محاسبه اعمال است.

به باور زرتشتیان مرگ سلاحی برای مبارزه با اهریمن است. بنابراین اجساد نیز باید در جایی قرار بگیرند که در آن اهریمن نیز حضور دارد. طی سده‌های اخیر دخمه‌ها دیگر مورد استفاده قرار نگرفتند و منسوخ شدند. ولی گذشته‌ی پررمز و رازشان، هاله‌ای مخوف و مبهوت‌کننده به این گورستان‌ها داده که بازدید از آن خصوصا بعد از غروب آفتاب و تاریکی هوا خالی از لطف نیست.
منبع: مجله علی بابا


ترسناک ‌ترین مکان‌ های ایران را بشناسید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا