M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,864
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
معلم هنر برای آشنا کردن کودکان با تاریخچه، انواع و روش تهیهی آثار هنری باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد و این اطلاعات را از منابع مختلف و معتبر تهیه کند. بازدید از موزهها و استفاده از اطلاعاتی که در مورد قدمت، جنس، روش ساخت یا ویژگیهای خاص آثار هنری ارائه میدهند، خواندن مقالات و کتابهایی دربارهی هنر ایران و اطلاعات سایتهای اینترنتی در این زمینه مفیدند. معلم دورهی ابتدایی باید انواع هنرهای ایرانی را بشناسد و در زمینهی روش ساخت آنها اطلاعاتی جمعآوری و نمونههای شاخص آثار هنری را به کودکان معرفی کند. هنرهای ایرانی از معماری گرفته تا ساخت اشیای کوچک مانند عطردانهای شیشهای، ویژگیهای فرهنگی خاصی را نمایان میکنند که در جهان منحصربهفردند. به دلیل زیبایی، ظرافت و مهارت ساخت نمونههای هنری ایرانی، فضاهایی را به نمایش این آثار اختصاص دادهاند. بنابراین، ما مسئولیت بزرگی در قبال شناخت، حفظ و تداوم این هنرها داریم و باید در این مسیر بکوشیم.
شــــناخت کودکان از ویژگیهای هنر معماری ایران و آشنایی با آثار شاخص آن ضرورت دارد و معلم هنر میتواند با معرفی بناهای تاریخی خاص، بر بناهای منطقهی خدمت خود تأکید کند. در اســـتانهای کشور عزیزمان ایران آثار متنوع معماری از دورههای گوناگون باقی ماندهاند که بسیاری از آنها از نظر جهانی ارزش بسیار دارند. بازدید از مکانهای تاریخی منطقه و ارائهی اطلاعات مناسب در زمینهی ساخت و کاربرد بنا، شناخت بهتری از اهمیت معماری و تزئینات آن ایجاد میکند. بسیاری از هنرهای ایرانی به معماری وابستهاند و برای تزئین سطوح بهکار رفتهاند؛ از جمله حجاری، آجر کاری، گچبری، کاشیکاری و آیینهکاری.
آثار بسیار ارزشمند نقاشی و خوشنویسی، بهخصوص در دورهی اسلامی، دو نمونه از هنرهای ایرانی هستند که زینتبخش بسیاری از موزههای داخل و خارج از کشورند. ارائهی نمونههای این آثار، نهتنها دید کودکان را از نظر زیباشناسی تربیت میکند، بلکه ممکن است آنها را به این هنرها علاقهمند کند تا در آینده هنرمندان جدید در این عرصه پدید آیند. بر این اساس، معرفی و بیان اهمیت آثار هنری فلزی دورههای تاریخی، مانند زینتآلات، کمربند، خنجر، شمشیر، کلاهخود، دهانهی اسب، ابزار، عودسوز، پایهی شمعدان، قفل، لیوان، ظروف متنوع، صندوق و انواع اشیای فلزی که پیش و پس از اسلام ساخته شدهاند، ضروری است؛ همچنان که روشهای ساخت اشیای چوبی در ایران بسیار متنوع هستند و کودکان باید در زمینهی منبتکاری، معــرقکاری و خاتمکاری اطلاعاتی کسب کنند. بازدید از آثار موزهها یا کارگاه ساخت آثار هنری در هر منطقه، تأثیرگذاری این آمــوزشها را دو چنـدان میکند. معلم متناسب با گروه سنی کودکان، آثار مناسب را انتخاب و معرفی و توجه کودکان را به انواع هنرهای ایرانی جلب میکند. کودکان سه پایهی اول ابتدایی به حیوانات علاقهی زیادی دارند و معلم میتواند از این راه بسیاری از آثار هنری را به آنها معرفی کند و از ایشان بخواهد در آثار هنری ایران نمونههای مشابه را جستوجو کنند. زیرا تعداد زیادی از آثار هنری براساس طرح حیوانات تهیه شــدهاند؛ مانند وزنههای دورهی ایران باستان که به شکل سرشیر یا بدن اردک ساخته شدهاند. در میان آثار هنری ایران، اشیای بسیاری به شکل حیوانات دیده میشوند؛ مانند ظروف سفالین شمال کشور که قدمت زیادی دارند یا بعضی از قفلها و سرمهدانهای دورهی اسلامی که به شکل شیر یا پرنده ساخته شدهاند. طرح حیوانات روی بسیاری از ظروف نقاشی رسم شده یا روی گلیمها هم بافته شده است. معلم میتواند توجه کودکان را به انتخاب موضوع برای تهیهی آثار هنری جلب و ذهن آنها را به خلاقیت پیشینیان ما در طراحی و ساخت آثار معطوف کند. به این ترتیب، کودکان برای انجام فعالیتهای هنری، نهتنها از پدیدههای طبیعت، بلکه از نمونههای متنوع آثار هنری ایرانی نیز الهام میگیرند.
شــــناخت کودکان از ویژگیهای هنر معماری ایران و آشنایی با آثار شاخص آن ضرورت دارد و معلم هنر میتواند با معرفی بناهای تاریخی خاص، بر بناهای منطقهی خدمت خود تأکید کند. در اســـتانهای کشور عزیزمان ایران آثار متنوع معماری از دورههای گوناگون باقی ماندهاند که بسیاری از آنها از نظر جهانی ارزش بسیار دارند. بازدید از مکانهای تاریخی منطقه و ارائهی اطلاعات مناسب در زمینهی ساخت و کاربرد بنا، شناخت بهتری از اهمیت معماری و تزئینات آن ایجاد میکند. بسیاری از هنرهای ایرانی به معماری وابستهاند و برای تزئین سطوح بهکار رفتهاند؛ از جمله حجاری، آجر کاری، گچبری، کاشیکاری و آیینهکاری.
آثار بسیار ارزشمند نقاشی و خوشنویسی، بهخصوص در دورهی اسلامی، دو نمونه از هنرهای ایرانی هستند که زینتبخش بسیاری از موزههای داخل و خارج از کشورند. ارائهی نمونههای این آثار، نهتنها دید کودکان را از نظر زیباشناسی تربیت میکند، بلکه ممکن است آنها را به این هنرها علاقهمند کند تا در آینده هنرمندان جدید در این عرصه پدید آیند. بر این اساس، معرفی و بیان اهمیت آثار هنری فلزی دورههای تاریخی، مانند زینتآلات، کمربند، خنجر، شمشیر، کلاهخود، دهانهی اسب، ابزار، عودسوز، پایهی شمعدان، قفل، لیوان، ظروف متنوع، صندوق و انواع اشیای فلزی که پیش و پس از اسلام ساخته شدهاند، ضروری است؛ همچنان که روشهای ساخت اشیای چوبی در ایران بسیار متنوع هستند و کودکان باید در زمینهی منبتکاری، معــرقکاری و خاتمکاری اطلاعاتی کسب کنند. بازدید از آثار موزهها یا کارگاه ساخت آثار هنری در هر منطقه، تأثیرگذاری این آمــوزشها را دو چنـدان میکند. معلم متناسب با گروه سنی کودکان، آثار مناسب را انتخاب و معرفی و توجه کودکان را به انواع هنرهای ایرانی جلب میکند. کودکان سه پایهی اول ابتدایی به حیوانات علاقهی زیادی دارند و معلم میتواند از این راه بسیاری از آثار هنری را به آنها معرفی کند و از ایشان بخواهد در آثار هنری ایران نمونههای مشابه را جستوجو کنند. زیرا تعداد زیادی از آثار هنری براساس طرح حیوانات تهیه شــدهاند؛ مانند وزنههای دورهی ایران باستان که به شکل سرشیر یا بدن اردک ساخته شدهاند. در میان آثار هنری ایران، اشیای بسیاری به شکل حیوانات دیده میشوند؛ مانند ظروف سفالین شمال کشور که قدمت زیادی دارند یا بعضی از قفلها و سرمهدانهای دورهی اسلامی که به شکل شیر یا پرنده ساخته شدهاند. طرح حیوانات روی بسیاری از ظروف نقاشی رسم شده یا روی گلیمها هم بافته شده است. معلم میتواند توجه کودکان را به انتخاب موضوع برای تهیهی آثار هنری جلب و ذهن آنها را به خلاقیت پیشینیان ما در طراحی و ساخت آثار معطوف کند. به این ترتیب، کودکان برای انجام فعالیتهای هنری، نهتنها از پدیدههای طبیعت، بلکه از نمونههای متنوع آثار هنری ایرانی نیز الهام میگیرند.
سلام بر شناخت آثار هنرى ایران
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com