خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

goli.e

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/20
ارسال ها
494
امتیاز واکنش
3,621
امتیاز
228
زمان حضور
48 روز 13 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
با رواج موج کره ای و علاقمندی مردم در سراسر جهان به خصوص نسل جوان به فرهنگ کره جنوبی،توجه بسیاری از علاقمندان به سمت ادبیات این کشور معطوف شده است.در این پست از وبسایت تهران تا سئول به معرفی و بررسی کتاب بادام نوشته ی سون وون پیونگ میپردازیم.

خلاصه ی کتاب:
یون جه از بدو تولد در درک و شناسایی احساسات خود و دیگران ناتوان است و احساساتی همچون خشم و ترس برای او عباراتی بی معنی و تو خالی به شمار میروند.درحالی که مادر و مادربزرگش تلاش می کنند او را برای زندگی در جامعه آماده کنند،اتفاقی در شب تولد شانزده سالگی یون جه،زندگی شان را برای همیشه دگرگون میکند….

بررسی کتاب بادام:
بادام در ابتدا شاید رمان نوجوانانه به نظر برسد اما حرفهای زیادی برای گفتن دارد.تعاریفی همچون انسان معمولی،زندگی عادی و عادی بودن و به چالش کشیدن آنها مخصوصا در جوامع شرقی که همواره هنجار های سختگیرانه و یکپارچه ای داشته اند جذابیت این کتاب را دوچندان میکند.مفاهیمی همچون خانواده و دوستی به زیبایی در این کتاب مورد توجه قرار گرفته اند.
بادام دارای نثر روان و یکدستی است که باعث خستگی خواننده نمیشود و مخاطب را به عمق داستان میبرد.
این کتاب به راحتی تلخی و شیرین،سختی و آسانی،زشتی و زیبایی زندگی را تفهیم میکند.

(یون جه) شخصیت اصلی داستان که از درک احساساتی همچون شادی،ترس و غم عاجز است در مورد کتابها در قسمتی از داستان این چنین میگوید:
کتاب ها مرا به جاهایی می بردند که بدون آن ها هرگز نمی توانستم بروم و اعترافات افرادی را که هرگز ملاقات نکرده ام و زندگی هایی را که هرگز شاهد آنها نبوده ام به اشتراک میگذاشتند.احساساتی که هرگز نمیتوانستم لمس کنم و اتفاقاتی که نمیتوانستم تجربه کنم همه در کتاب ها پیدا می شد.آن ها در ذات خود با فیلم ها و سریال ها کاملا متفاوت بودند.
مانند باقی آثار فرهنگی کره جنوبی،در این کتاب هم اشاره هایی به تنوع غذایی و صنعت سرگرمی و کیپاپ میشود.نام بردن از جاهای دیدنی کره جنوبی همچون رودخانه چونگیچان یا اشاره به کتاب داستان های کوتاه هیون جینجون،مخاطب را تا حد خوبی با فضا و فرهنگ این کشور آشنا میکند.

با وجود اینکه بادام در زمان انتشارش با استقبال خوبی از طرف خوانندگان بومی و طرفداران ادبیات کره مواجه شد، مطالعه ی این کتاب توسط اعضای گروه بی تی اس (آر ام،شوگا و جیهوپ)باعث محبوبیت این کتاب در سراسر جهان شد.
خوشبختانه این کتاب خیلی زیبا و روان ترجمه شده است و به راحتی قابل خریداری است.
منبع: تهران تا سئول


معرفی کتاب بادام | وون پیونگ سونگ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا